نام‌گذاری حدفاصل تقاطع غیرهم‌سطح شهید گمنام تا تقاطع غیرهم‌سطح حافظ به‌نام «شهید آیت‌الله رئیسی» حاجی‌بگلو: شورای نگهبان اجازه ندهد دوره هفتم شورا‌ها سه‌ساله شود قدردانی معاون شهردار مشهد از نیرو‌های خدوم امدادرسان مدیریت شهری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود بازطراحی دو سامانه فرهنگی «اتفاق» و «سما» و بهره‌برداری از آن‌ها در مشهد اعمال‌قانون ۱۶۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۹ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۷ خرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «گودال» مشهد | فرعی خیابان ۱۷ شهریور که بخشی از خندق شهر بود شهروند خبرنگار | درخواست کوتاه کردن سرشاخه درختان برای جبران کمبود روشنایی در کوچه بابک مشهد + پاسخ آیین بزرگداشت شهدای خدمت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی در مشهد + فیلم پیاده‌رو خیابان‌های «بهار» و «امام رضا(ع)» مشهد بهسازی می‌شود تدوین نقشه‌راه منابع و مصارف حوزه آبی مشهد تا افق ۱۴۲۵ هوای ۶ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۷ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در پل هاشمیه، میدان آزادی و سه‌راه خیام در مشهد (۷ خرداد ۱۴۰۳) رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد: در مورد تغییر اقلیم، نیازمند به‌روزرسانی اطلاعات هستیم ناصحی: اگر تدبیر مدیریت شهری نبود، در سیل دوم مشهد هم قربانی داشتیم تقدیر شهردار مشهد از جمعی از نیروهای امدادرسان شهرداری در سیل کنارک و مشهد + فیلم شهردار مشهد: مدیریت شهری پای کار مردم ایستاده است + فیلم آیین بزرگداشت شهدای خدمت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار می‌شود حل گره ترافیکی میدان شهید فهمیده مشهد با احداث سطح سوم تقاطع غیرهمسطح تسلیت شهردار مشهدمقدس در پی درگذشت مادر مکرمه «سیدحسن نصرالله»
سرخط خبرها

رسالت ارزشمند حوزه حمل‌ونقل شهری

  • کد خبر: ۱۴۰۳۶۸
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
رسالت ارزشمند حوزه حمل‌ونقل شهری
ارتقای وضعیت خدمت‌دهی قطارشهری، نوسازی مدام ناوگان حمل‌ونقل، خریدهای فصلی واگن، اتوبوس و میدل‌باس و طراحی خطوط جدید ناوگان شهری گام‌های کوچکی است که برای خدمت به مردم بزرگ برمی‌داریم.

بیست‌وششم آذر۱۳۶۲ در تاریخ ملی و انقلابی ما یک روز ویژه است؛ روزی که جاده را با جبهه پیوند زد تا دفاع‌مقدس مردم ایران گستره‌ای به اندازه همه کشور بیابد.

نسل اول انقلاب به یاد دارد آن زمان را که با هزار زحمت از نقاط گوناگون دنیا کالاها را به بنادر می‌رساندیم، اما در انتقال آن به شهرها برای رساندن به دست مردم، کار گره خورده بود. از سوی دیگر، بندرهای پرکالا و کشتی‌های پهلوگرفته که تعدادشان به صد فروند می‌رسید، بهترین طعمه بود برای بمب‌افکن‌های عراقی که شکست در جبهه را در دریا جبران کنند.

در چنین اوضاعی بود که امام‌خمینی(ره) با انفاس قدسی و به کلام راهبردی خودشان، جلوه‌ای دیگر از گره‌گشایی ولایت را به منصه ظهور رساندند. ایشان با فرمانی تاریخی، مردم را به میدان فراخواندند تا دنیا ببیند که جاده‌های تا دیروز خالی چگونه زیر لاستیک کامیون‌ها و تریلی‌ها می‌لرزد. رانندگان تکلیف جهادی متفاوت را بر شانه خویش احساس کردند و پا به میدان گذاشتند تا جامعه از چالشی راهبردی به سلامت بگذرد. شورای فرهنگ عمومی در سال۱۳۷۶ به پیشنهاد وزارت راه‌وترابری، به همین مناسبت روز بیست‌وششم آذر را به‌عنوان روز حمل‌ونقل و رانندگان تعیین کرد.

این فرصتی شد تا هرسال نگاهی ویژه داشته باشیم به حمل‌ونقل به‌عنوان ابرصنعتی که نقش راهبردی آن در توسعه ملی آشکار است. این روز در قرائت اول وجهه‌ای جاده‌ای دارد، اما در خوانش‌های بعدی می‌توان از آن ترجمه‌ای شهری هم داشت. فعالان حوزه حمل‌ونقل شهری نیز ذیل همین نگاه کرامند، شایسته قدردانی‌اند. آنان با همتی مثال‌زدنی زندگی در شهر را آسان می‌کنند. شهرداری نیز به‌عنوان نهاد خدمت، در این حوزه نقشی برجسته دارد و همکاران ما در این عرصه حضوری بشکوه و سزامند قدردانی دارند. این نقش‌آفرینی چنان گسترده است که فقط اگر یک‌ساعت متوقف شود، ارزش حیاتی‌اش را خواهیم یافت. می‌شود آن را در تراز اکسیژن برای حیات تعریف کرد.

تا هست، متوجه نبودش نمی‌شویم. هنگامی که ذرات آلوده در آن می‌آمیزد و نفس به‌سختی برمی‌کشیم، حواسمان جمع این نعمت می‌شود. حمل‌ونقل عمومی، ارزان، پاک، امن و راحت، در اندازه خود برای شهر و زیست شهری چنین جایگاهی دارد؛ به گونه‌ای که هیچ‌گاه نمی‌شود چشم بر آن بست، بلکه باید چشم هم قرض گرفت برای دیدن این ظرفیت راهبردی و در برنامه‌ها جایگاهی سزامند برای آن در نظر گرفت.

به دیگر سخن، چنان‌که به‌درستی جاده را از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورها می‌شمارند، خیابان استاندارد را هم می‌توان از شاخص‌های شهر توسعه‌یافته دانست که با رانندگان، به‌عنوان کوشندگان مؤثر زندگی شهری، نمودی تام و تمام می‌یابد. ما نیز در مدیریت‌شهری جهان‌شهر برکت و کرامت، قدردان تلاش مؤثر همکارانمان در حوزه حمل‌ونقل هستیم و می‌کوشیم تا با ساختن وضعیتی بهتر برای رانندگان و کنشگران این حوزه، در خدمت به مردم گامی بلندتر برداریم.

ارتقای وضعیت خدمت‌دهی قطارشهری، نوسازی مدام ناوگان حمل‌ونقل، خریدهای فصلی واگن، اتوبوس و میدل‌باس و طراحی خطوط جدید ناوگان شهری گام‌های کوچکی است که برای خدمت به مردم بزرگ برمی‌داریم. بی‌گمان با همت جهادگونه همکارانمان در حوزه حمل‌ونقل و حمایت‌های شورای محترم اسلامی شهر، فضای خدمت‌رسانی گسترده‌تر خواهد شد، ان‌شاءا... .

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->