پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (١٢ اردیبهشت ١۴٠٣) | اواخر هفته، خراسان رضوی و مشهد بارانی می‌شود افزایش حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران، امروز به تصویب رسید + جزئیات (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ابلاغ مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان کمتر از ۷ سال (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جلوگیری از ۱۳۰ سقط جنین به‌همت مرکز «نفس» در شهرستان قوچان تعرفه ویزیت پزشکان بخش خصوصی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد بسته ویژه اینترنت رایگان دولت برای معلمان + جزئیات تصادف خودرو حامل سوخت در خراسان جنوبی ۲ کشته برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض مبارزه با فساد در تأمین‌اجتماعی با ۴۶ میلیون مخاطب مستقیم جدی است اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفاهیات معلمان باید همزمان با اجرای کامل رتبه بندی پرداخت شود یک فعال کارگری: دلخوری بازنشستگان اجرانشدن ماده ۹۶ از سوی دولت است جدول اضافه‌حقوق بازنشستگان در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ | مابه‌التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد واریز می‌شود پیش‌بینی بارش باران در بیشتر مناطق کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان راه‌اندازی ۶۰۵ پویش مردمی برای کاشت درخت در خراسان رضوی رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی
سرخط خبرها

مرا ببر به همان یلدای سادگی‌ها

  • کد خبر: ۱۴۱۱۰۸
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
مرا ببر به همان یلدای سادگی‌ها
آن روز‌ها تلفن همراه نبود؛ چقدر خوب هم که نبود! صحبتی از تم شب یلدایی و تزیین هندوانه و میوه‌های شب یلدا نبود.

صدای قل قل سماور و چای تازه دم با عطر هل و استکان‌های کمرباریک چیده شده در سینی کنار سماور، یک ظرف هندوانه و یک ظرف لبوی پخته و یک کاسه تخمه و کاسه دانه‌های سرخ انار گلپر زده و چشم انتظاری دو چشم که با حرکت دانه‌های تسبیح توی دست هایشان پیوندی همیشگی داشت. آن روز‌ها شب یلدا بی هیچ بهانه‌ای شب دورهمی فامیل در خانه بزرگ تر‌ها بود. شب شوق بچه ها، حسی شبیه شب سال نو.

قرار بود لباس مهمانی بپوشی و با شوق و ذوق طولانی‌ترین شب سال را کنار بقیه بچه‌های فامیل شیطنت کنی. آن روز‌ها تلفن همراه نبود؛ چقدر خوب هم که نبود! صحبتی از تم شب یلدایی و تزیین هندوانه و میوه‌های شب یلدا نبود. کسی دنبال یک تزیین متفاوت و خاص برای میز شب یلدایش نمی‌گشت. قرار نبود از تمام زوایا عکس میزش را بگیرد و بعد با آدم‌های دنیای مجازی به اشتراک بگذارد و دغدغه لایک گرفتن و دیده شدن نداشت.

دیده شدن آن روز‌ها فقط این بود که زودتر به دورهمی شب یلدا برسیم که آن لبو‌های سرخ، بخار گرمایشان کم نشده باشد یا آن کاسه دانه‌های انار نمک زده با گلپر،‌تر و تازه مانده باشد و به آن چای تازه دم که عطر هلش تمام خانه را پر می‌کرد دیر نرسیم. آن روز‌ها کم کم شبیه قاب عکس غبار گرفته‌ای شده اند که هم دلمان هوای برگشتش را دارد و هم دغدغه هایمان مجال بازگشت نمی‌دهد.

دغدغه‌هایی که بخشی از آن به اقتصاد خانواده پیوند خورده است و بخشی از آن به تفاوت نگاهمان در روزگاری که با سادگی و ساده زیستی کم کم غریبه شده است. اگر چه این روز‌ها شاید برای برخی از بزرگ تر‌های فامیل دیگر توان اقتصادی برای دورهمی و تأمین هزینه‌های آن سخت شده باشد، اما نسخه بازگشت به آن روز‌ها شاید با درک همه سختی‌های اقتصادی و مشکلات زندگی زنده کردن دوباره ساده زیستی باشد. راز همه نوستالژی‌های ما سادگی بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->