ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

رئیس سازمان محیط زیست کشور: تاکید دولت بر حفظ ارتفاعات جنوب شهر مشهد است

  • کد خبر: ۱۴۱۳۰۳
  • ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
رئیس سازمان محیط زیست کشور: تاکید دولت بر حفظ ارتفاعات جنوب شهر مشهد است
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در بازدید از ارتفاعات جنوبی شهر مشهد بر لزوم حراست از اراضی محیط زیستی در این منطقه تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی سلاجقه در حاشیه این بازدید که با حضور نصرا... پژمانفر نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی و فرزاد بهشتی معاون دادستان و رئیس دادسرای شهرسازی مشهد برگزار شد، گفت: منطقه جنوبی شهر مشهد و به ویژه ارتفاعات، دغدغه دولت است و مقام معظم رهبری نیز بر حفظ ارتفاعات مشهد با توجه به گسترش این شهر، هم از بعد انسانی و هم جغرافیایی و برای جلوگیری از نفوذ آلاینده‌ها تأکید داشته‌اند.

وی اظهار کرد: یکی از دلایل بازدید میدانی امروز، بررسی جهت بادی است که در منطقه وجود دارد و می‌تواند مستعد انتشار آلاینده‌ها باشد.

سلاجقه به اقدامات شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: در ابتدای بازدید از اتوبان ساخته‌شده و سپر مناسبی که شهرداری برای جلوگیری از تصرف غیرقانونی تهیه کرده است، گذشتیم و خوشبختانه اقدامات سودمندی را شاهد بودیم. این اقدامات سبب می‌شود مردم در سنین مختلف حتی با درجه حرارت کنونی هوا از محیط حفاظت‌شده جنوب مشهد استفاده کنند.

وی تصریح کرد: براساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته از ارتفاعات جنوبی متوجه شدیم برخی اقدامات خلاف منافع محیط زیستی است و بر آن شدیم تا تجربه مثبت تهران در مناطق سرخه حصار و خوجیر با تنوع خوب گیاهی و جانوری را در مشهد نیز پیاده کنیم.

سلاجقه یادآور شد: درباره ارتفاعات جنوبی، معارضانی در دستگاه‌های دولتی وجود دارد که امیدواریم ضمن هماهنگی بین‌دستگاهی، مشکلات منطقه برطرف شود. برخی دستگاه‌های دولتی برای استقرار تجهیزات خود، مثلا دکل، درخواست چند هکتار زمین داشته‌اند که در واقع نباید چنین باشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور متذکر شد: اگر منطقه جنوبی مشهد بخواهد در رده حفاظت محیط زیست قرار گیرد، باید طرح آن در شورای عالی محیط زیست به ریاست رئیس محترم جمهور ارائه و تصمیم‌گیری شود.

مقابله با آلایندگی نیروگاه‌ها

سلاجقه در واکنش به نبود فیلتراسیون در نیروگاه‌های مشهد به شهرآرانیوز گفت: آخرین گزارش‌ها از اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی استماع خواهد شد و در صورتی که مشخص شود بحث آلایندگی وجود دارد، بدون ملاحظه با خاطیان بخش دولتی و خصوصی برخورد خواهد شد؛ زیرا دوره آلودگی و تخریب محیط زیست کشور به سر آمده است و هر دستگاهی باید پاسخگوی اقدامات خودش باشد.

وی هشدار داد: اجازه نخواهیم داد شرایط آلودگی هوا در مشهد مانند تهران پیش برود.

تملک اجباری اراضی جنوبی مشهد

معاون دادستان و رئیس دادسرای شهرسازی مشهد نیز درباره آخرین وضعیت اراضی جنوبی گفت: سراسر این اراضی تحت نظارت پایگاه‌ها و گشت‌های حفاظت اراضی و بیت‌المال استان است و دستگاه قضایی نظارت و اشراف کاملی بر اراضی جنوبی مشهد دارد.

فرزاد بهشتی خاطرنشان کرد: اراضی این منطقه مشمول تملک اجباری است و پرداخت هزینه به مالک، رسما تملیک خواهد شد و امیدواریم سراسر اراضی مذکور به کمربند سبز تبدیل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->