ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دلیل نام‌گذاری ۱۰ دی به‌عنوان روز ملی مشهد برای مردم تبیین شود

  • کد خبر: ۱۴۲۵۱۹
  • ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
  • ۱
دلیل نام‌گذاری ۱۰ دی به‌عنوان روز ملی مشهد برای مردم تبیین شود
فرماندار مشهد با اشاره به نام‌گذاری ده‌دی‌ماه به نام روز ملی مشهد، گفت: باید دلیل این نام‌گذاری و اتفاقاتی که در ده‌دی‌ماه رخ داده است، توسط رسانه‌ها برای مردم معرفی و تبیین شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن داوری در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: روز مشهد براساس پیشنهادی در شورای فرهنگ عمومی استان مصوب شده است و سپس باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور مطرح و تصویب شود. از امسال بنا شده است مقدمات آن در مشهد فراهم شود. دبیرخانه آن در شهرداری قرار گرفته و همه دستگاه‌ها مکلف شده‌اند برای این روز طرح‌هایشان را به دبیرخانه ارائه دهند تا سامان‌دهی شود. بعد از تصویب این روز باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: باید این روز تبیین و تعریف شود و از نظر رسانه‌ای به آن پرداخته شود. رسانه باید بتواند تبیین کند که این روز به‌عنوان روز مشهد تعیین شده و چه اتفاقی در ده‌دی‌ماه افتاده است.

فرماندار مشهد افزود: در زمینه نقش مشهد در انقلاب و در مبحث امام رضا(ع) در حوزه‌های هنری و سمعی و بصری باید اتفاقاتی بیفتد تا بتوانیم در این حوزه هم در قالب فیلم و سریال مشهد را به جامعه بشناسانیم.

داوری تصریح کرد: باید بنا برای جمع‌آوری مستندات و مباحث شناخت شهر مشهد در زمینه زیارتی و سیاحتی باشد و مشهد را معرفی کنیم. مشهد چه ویژگی‌هایی دارد. به‌دلیل اینکه زائر فراملی دارد و از سراسر دنیا به آن سفر می‌کنند، باید این شهر را بشناسند و برای این بخش هم کار شود.

وی گفت: حتی باید به‌دلیل مذهبی‌بودن شهر مشهد صدور فرهنگ زیارت، فرهنگ رضوی و گفتمان دینی و اعتقادی مبتنی بر فرهنگ مشهد را در جهان تبلیغ کنیم و گسترش دهیم.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه اکنون روز ملی مشهد چون کاری نوپاست، باید اول تبیینش کنیم، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی کاربری‌های متفاوتی دارند و اگر برخی از آن‌ها در حد معرفی فعالیت‌های خود اقدام کنند، کافی است، اما برخی دستگاه‌ها مانند ارشاد و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها رسالت اجتماعی دارند و باید در مباحث مختلف برنامه ارائه دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
0
0
ده دی روز کشتار مردم در تظاهرات ملیونی در مشهد بود من خودم در تظاهرات شرکت داشتم از جلو استان داری تا میدان تقی اباد که حالا میگن شریعتی تظاهرات امده بود که از طرف کوه سنگی یگ ستون رزمی با جیپ فرماندهی جلو وتعدادی تانگ پشت سرش امدند حجوم اوردند بداخل جمعیت تا جلو استانداری که تعداد زیادی زنان را زیر گرفتند ودر نهایت بدست مردم اسیر شدند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->