نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند
سرخط خبرها

یادواره شهدای حماسه ۱۰ دی سال ۱۳۵۷ مشهد مقدس برگزار شد

  • کد خبر: ۱۴۲۵۲۳
  • ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
یادواره شهدای حماسه ۱۰ دی سال ۱۳۵۷ مشهد مقدس برگزار شد
یادواره شهدای حماسه ۱۰ دی سال ۱۳۵۷ مشهد مقدس و سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام حسن منصوریان عضو شورای اسلامی شهر مشهد، خانواده معظم شهدا و جمعی از اهالی شهرک شهید رجایی در گلزار شهدای انقلاب اسلامی محله پورسینا برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: در طول ۴۳ سالی که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، از همان روز‌های اول شاهد بروز هجمه‌های ریز و درشتی بودیم که حتی از همان سال ۱۳۵۷ آغاز شد. به یاد دارم که جریان‌های تجزیه‌طلب حتی از زمانی که هنوز سال ۱۳۵۷ به پایان نرسیده بود، شروع به بحران‌آفرینی کردند و در ادامه آن هم غائله گنبد، بحران کردستان و سپس جنگ تحمیلی در کشور به راه افتاد.

وی افزود: بحران‌هایی که برای ما پیش آمد، هرکدام می‌توانستند منجر به فروپاشی یک کشور و سقوط یک نظام حاکمیتی شوند، اما به برکت ارتباط به‌هم‌پیوسته مردم با ولایت، ایران اسلامی توانست پابرجا بماند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر در تاریخ اسلام روایت از بروز وقایع سخت و دردناک آمده است، اگر امیرالمؤمنین (ع) خانه‌نشین شد، اگر حضرت سیدالشهدا (ع) به سخت‌ترین وضع در کربلا به شهادت رسید و اگر تا امام زمان (عج) همه ائمه اطهار (ع) یا به ضرب شمشیر و یا به زهر جور به شهادت رسیدند، به دلیل این بود که میان امت و ولایت فاصله افتاده بود و با این حال، آیندگان به ملت ایران آفرین خواهند گفت چراکه نگاه مردم ما به ولایت فقیه همچون نگاه صادق‌ترین یاران امیرمؤمنان (ع) به ایشان بوده است.

وی ادامه داد: اینکه کشتی نظام اسلامی با اقتدار در دریای طوفانی فتنه‌ها به پیش می‌رود و هیچ موجی نتوانسته آن را واژگون کند، به دلیل آن است که دست مردم از دست، ولی فقیه جدا نشده است. تاریخ گواهی می‌دهد که سخت‌ترین توطئه‌ها همواره با محوریت مقام ولایت بوده و دشمن به‌طور متمرکز، رهبر جامعه اسلامی را هدف قرار داده‌اند تا به هر قیمت، ملت ایران مقام معظم رهبری را هم در کاستی‌های دولت‌ها و مسئولان شریک بدانند.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر گفت: بصیرت مردم، حجت را بر مسئولان تمام کرده است تا در امتداد خون‌های پاکی که برای این انقلاب ریخته شده است، اکنون گره‌های اقتصادی را به سر پنجه کار جهادی باز کنند.

گلزار شهدای محله پورسینا، کانون برنامه های روز ملی مشهد

همچنین در ادامه این مراسم حسن منصوریان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: زمانی می‌گفتند که محروم‌ترین نقطه شهر، شهرک شهید رجایی است، اما خدا اراده کرد و عزت را به شما اهالی شریف این منطقه هدیه داد تا در جریان نام‌گذاری روز ملی مشهد، گلزار شهدای شهرک پورسینا کانون همه برنامه‌ها باشد. این تصدیق همان وعده خداست که براساس آن، ارزش خون شهیدان گرامی‌تر از همه مقدسات دانسته شده است.

وی افزود: به برکت مجاهدت‌هایی که در حماسه ۱۰ دی مشهد صورت گرفت، روز ملی مشهد هم همین روز قرار گرفت و اگرچه مشهد هویتی جز بارگاه علی ابن موسی‌الرضا (ع) ندارد، اما به خاطر اتفاق بزرگ و مؤثری که مشهدی‌ها در قیام خونین ۱۰ دی رقم زدند، در تقویم ملی کشور ثبت می‌شود که در این روز بزرگ، مشهدی‌ها تا چه حد برای انقلاب و نظام، جان‌فشانی کردند.

حجت‌الاسلام منصوریان اضافه کرد: همه کلان‌شهر‌ها بهانه‌ای دارند تا با آن به محضر رهبر معظم انقلاب مشرف شوند و تجدید بیعت کنند با این حال، مشهدی‌ها که از همه انقلابی‌تر هستند، تا به امروز چنین برکتی در دست نداشتند، اما به فضل خدا و با حمایت آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی، مقرر شد تا ۱۰ دی، روز ملی مشهد باشد.

تجلیل از خانواده‌های معظم شهیدان «علی‌اصغر معقول»، شهید «محمدعلی شهریور» و شهید «سید محمد سیدی»، از شهدای انقلاب اسلامی و حماسه ۱۰ دی مشهد از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->