علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟
سرخط خبرها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی: ۷۷۸ خانوار در مشهد صاحب خانه می‌شوند

  • کد خبر: ۱۴۲۹۲۲
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
  • ۱
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی: ۷۷۸ خانوار در مشهد صاحب خانه می‌شوند
رضا سلم‌آبادی در بازدید از مؤسسه فرهنگی شهرآرا به تشریح آخرین اقدامات این اداره کل در زمینه مددجویان تحت تکفل خود پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) خراسان رضوی، در حاشیه این دیدار به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: مشارکت‌های مردمی در کمیته امداد از اقبال خوبی برخوردار است و در ۹ ماه اخیر از محل زکات و صدقات درآمد‌های خوبی برای نیازمندان جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: کمیته امداد بیش از ۴۳۰ هزار صندوق صدقات خانگی دارد که ۲۵‌درصد از خانوار‌های استان دارای این صندوق در منازل خود هستند و در ۹ ماه اخیر، ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کرده‌ایم. صندوق‌های نصب‌شده در اماکن به تعداد ۵ هزار و ۳۰۰ صندوق، درآمد یک میلیارد تومانی برای نیازمندان داشته است و از ۱۷ هزار و ۵۰۰ صندوق صدقه نصب‌شده در معابر نیز، ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان درآمد برای نیازمندان جمع‌آوری کرده‌ایم.

سلم‌آبادی اظهار کرد: از سال گذشته، کد‌های الکترونیک (کیوآر) به سرفصل‌های جذب صدقات در استان اضافه شده است که تاکنون ۶۰۱ هزار کد شخصی برای خیران صادر و از محل این کدها، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان درآمد جذب شده است. این عدد بلافاصله به نیازمندان رسیده است که سرعت بالایی نسبت به سایر راه‌های پرداخت صدقات در کمیته امداد دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) خراسان رضوی گفت: مجموعا تا پایان آذر سال جاری ۳۳ میلیارد تومان صدقه جمع‌آوری شده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال این رقم به ۴۵ میلیارد تومان نیز برسد.

سلم‌آبادی یادآور شد: برخی خدمات در حوزه صدقات به‌شکل محلی مدیریت می‌شود و در سال جاری و به کمک خیریه‌های تحت نظارت، بیش از هزار میلیارد تومان صدقات نقدی و غیرنقدی جذب شد که ۷۰۰ میلیارد آن نقدی و توسط همان خیریه‌ها به نیازمندان پرداخت شد.

۴۰ هزار فرزند در طرح «اکرام و محسنین»

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) خراسان رضوی با اشاره به طرح اکرام و محسنین گفت: در این طرح که ویژه فرزندان نیازمند است، اکنون ۴۰ هزار فرزند تحت پوشش داریم که ۱۲ هزار نفر از آنان تحت طرح اکرام و یتیم هستند و ۲۸ هزار فرزند دارای پدر نیز تحت پوشش داریم که والدین آنان فاقد توان مالی هستند.

وی ادامه داد: میانگین مستمری دریافتی فرزندان طرح اکرام ۶۱۵ هزار تومان است و فرزندان طرح محسنین ۲۶۰ هزار تومان دریافت می‌کنند که میانگین پرداختی هر حامی در ماه، عدد ۱۱۰ هزار تومانی است و جمعا تاکنون ۱۳۱ میلیارد تومان به این فرزندان کمک مالی شده است.

نگاه ویژه به حاشیه شهر مشهد

سلم‌آبادی حاشیه شهر مشهد را اولویت کمیته امداد امام خمینی‌(ره) دانست و گفت: در بحث تحصیل دانش‌آموزان مناطق حاشیه شهر مشهد، ۱۲ هزار بسته تحصیلی داده‌ایم که ۵۰‌درصد سهم کمیته و ۵۰‌درصد سهم خیران بوده است.

وی ادامه داد: مسکن اولویت دیگری است که براساس آن، کمیته امداد به افراد تحت پوشش خود، وام اجاره، وام مسکن و کمک‌هزینه ساخت مسکن پرداخت می‌کند. در منطقه پنجتن، ۲۰۰ واحد مسکونی با ۳۰‌درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت داریم و در منطقه حر نیز ۵۷۸ واحد در حال ساخت داریم و جمعا ۷۷۸ خانوار به‌زودی صاحب‌ خانه خواهند شد.

افزایش ۲۰‌درصدی مستمری‌ها

سلم‌آبادی به افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد اشاره و بیان کرد: استان خراسان رضوی ۱۸۴ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد دارد که از این تعداد، ۵۱ هزار خانوار در مشهد و عمدتا مناطق حاشیه شهر ساکن هستند. با افزایش ۲۰درصدی مستمری مددجویان، اکنون از ۵۰۰ تا یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به خانوار‌های تحت سرپرستی پرداخت می‌کنیم.

وی به وام اشتغال اشاره کرد و گفت: تا پایان آذر امسال، مبلغ هزار و ۸۰ میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت کرده‌ایم و تا پایان سال بیش از ۲۵ هزار شغل در استان خواهیم داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد علی امینی خیرابادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
0
0
سلام من یک عضو مددجوی کمیته امام خمینی شهرستان تربت جام هستم. خواستم تشکر کنم از مدیر عامل کمیته امداد باعث افتخار من شد و امد به بازدید گلخانه گل اپارتمانی و من باعث تشویق مدیر عامل شدم و من راهمایت کرد

باتشکر ار مدیر عامل رضا سلم ابادی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->