هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد
سرخط خبرها

تالار شهر، میزبان سیزدهمین همایش تجلیل از اتوبوسرانان بدون تصادف مشهد + فیلم

  • کد خبر: ۱۴۳۵۸۷
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶
تالار شهر، میزبان سیزدهمین همایش تجلیل از اتوبوسرانان بدون تصادف مشهد + فیلم
سیزدهمین همایش تجلیل از اتوبوسرانان بدون تصادف مشهدی، عصر امروز با حضور شهردار مشهد و جمعی از مدیران شهری در تالار شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیزدهمین همایش تجلیل از اتوبوسرانان بدون تصادف مشهدی، عصر امروز با حضور سیدعبدالله ارجائی شهردار مشهد، حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، ایمان فرهمندی رئیس کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر، خلیل منبتی معاون عمران، حمل‌‌و‌نقل و ترافیک شهرداری، سرهنگ علی‌اکبر غلامی رئیس پلیس راهور استان، قاضی سید‌هادی شریعت‌یار معاون دادستان خراسان رضوی و جمعی از مدیران شهری در تالار شهر مشهد برگزار شد.

۴۲۵ اتوبوسران بدون تصادف در مشهد

علی‌اصغر نیشابوری، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد، در ابتدای این همایش اظهار کرد: ‌یک سال رانندگی بدون تصادف شاید برای هر مجاور در شهر امام رضا‌(ع) کار سختی نباشد، اما برای اتوبوسرانان درون‌شهری با سالانه سه هزار ساعت رانندگی، ‌حفظ هشیاری اتوبوسرانان در عین خستگی‌های جسمی، روحی و روانی یک هنر بزرگ و شایسته تقدیر است.

وی افزود: بر همین اساس، این شرایط باعث می‌شود‌ بتوان اتوبوسرانان بدون تصادف مشهدالرضا‌(ع) را مصداق عینی رانندگان حرفه‌ای دانست.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰، بیش از ۴۲۵ اتوبوسران یعنی حدود ۶۰‌درصد رانندگان اتوبوس‌های درون‌شهری در مشهد، تصادف را تجربه نکرده‌اند و در اثر این رانندگی قانون‌مدارانه، سرانه تصادف هر دستگاه اتوبوس که در سال ۱۳۹۸ در حدود ۴۷‌درصد بود، در سال ۱۴۰۰ به ۲۷‌درصد رسیده است.

وی ادامه داد: در بسیاری از مواقع، گزارش‌هایی از مرکز پاسخگویی مردمی شهرداری مشهد، ۱۳۷، به دست مدیران شهری می‌رسد که مردم از اخلاص، خوش‌رفتاری و ادب اتوبوسرانان تجلیل و تقدیر می‌کنند. این گزارش‌ها بسیار موردتوجه است، زیرا در شهر امام رئوف‌‌، خادمان شهری هم در مقام خادم‎الرضا‌(ع) هستند و اینجاست که حسن‌خلق و خوش‌رفتاری اهمیت مضاعف پیدا می‌کند.

اتوبوسران باید مظهر اخلاق و ادب باشد

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد هم در این همایش تصریح کرد: خوشبختانه آمار تصادف اتوبوسرانان در سال جاری بیش از ۴۲‌درصد کاهش داشته و در این عرصه، حفظ تمرکز کامل در زمان رانندگی و اهمیت به قانون از جمله اصول اساسی رانندگی اتوبوس‌های درون‌شهری است، اما به‌طور خاص، زیرساخت‌های فرهنگی و هویت معنوی مشهد شرایطی را ایجاد می‌کند که پایبندی به اخلاق و خوش‌رفتاری در معاشرت نیز به یک ضرورت مهم برای رانندگان تبدیل شود.

منبتی تأکید کرد: در روز‌هایی از پیک سفر‌های زیارتی، شرایط ایجاب می‌کرد که خدمات شهری به‌صورت ۲۴‌ساعته وقف زائران امام هشتم شود. علاوه بر این، در ایام اربعین هم زمانی پیش آمد که بیش از هزار و ۵۰۰ مسافر در پایانه مسافربری مشهد معطل مانده بودند و در آن زمان، معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری از مجاهدت و اخلاص اتوبوسرانان مشهدی استفاده کرد تا با ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری، مسافران را در یک سفر برون‌شهری به مقصدشان برساند.

اتوبوسرانی، حرفه‌ای برای آیندگان

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد هم در این همایش ابراز کرد: بیش از ۷۰‌درصد آلودگی هوای مشهد به‌دلیل آسیب‌های حوزه حمل‌و‌نقل است و اینجاست که اتوبوسرانی حرفه‌ای و قانونمند‌ ضرورت مضاعف پیدا می‌کند؛ زیرا ‌این شغل، حرفه‌ای برای آیندگان است و به برکت این عزیزان است که مردم به حمل‌ونقل عمومی اقبال نظر پیدا می‌کنند و بر همین اساس، شهر آینده بهتری خواهد داشت.

فرهمندی، تصادف را یکی از تبعات طبیعی رانندگی دانست و گفت: حرکت مستمر اتوبوس‌های ۱۲ متری در خیابان‌های شلوغ، باعث می‌شود ‌احتمال تصادف بسیار بیشتر شود. با این حال، فقط رانندگانی تصادف را تجربه نمی‌کنند که اولا مهارت فردی در‌ رانندگی دارند و دوما در سایه حمایت خانواده‌هایشان، آرامشی بر روح و روانشان حاکم است.

پلیس قدردان اتوبوسرانان قانون‎مدار

رئیس پلیس راهور استان هم در این مراسم، کاهش آمار تصادفات را اصلی‌ترین مأموریت پلیس راهور خواند و تأکید کرد: با راه‌اندازی ۲۰ گشت ویژه نظارت بر عملکرد اتوبوسرانان با مشارکت شهرداری مشهد، گام مؤثری در کنترل تخلفات ثابت، آلاینده‌های زیستی و انضباط ترافیکی برداشته شده است و در این راه، با وجود افزایش ۴۰‌درصدی ترددها، شاهد کاهش بیش از ۴۰‌درصد‌ تصادفات هستیم.

اتوبوسرانان نمونه، سفیر فرهنگ زیارت هستند

قاضی سید‌هادی شریعت‎یار، معاون دادستان خراسان رضوی، هم که در این همایش حضور داشت، در سخنانی به بررسی ضوابط قانونی حاکم بر تخلفات رانندگی درون‌شهری پرداخت و خاطرنشان کرد: مسئله تصادفات رانندگی، موضوع بسیار نگران‌کننده‌ای است که در برخی مواقع می‌تواند یک خانواده را تا زمان حیات فرزندانش یعنی ده‎ها سال، با آسیب‌های فکری و روانی ناشی از آن درگیر کند.

وی ادامه داد: برای ترویج استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی، بیش از همه می‌توان بر ظرفیت اتوبوسرانان تکیه کرد؛ رانندگان خوش‌زبان، خوش‌برخورد و خوش‌رفتاری که در عمل، هم می‌توانند زائران را به یمن فرهنگ ارزشمند مجاوران امام هشتم دلگرم کنند و هم مجاوران را با فرهنگ شهروندی دوباره پیوند دهند.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->