ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

بازار خودرو همچنان در رکود

  • کد خبر: ۱۴۴۰۴۵
  • ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
بازار خودرو همچنان در رکود
بررسی‌ها از بازار خودروی پایتخت در روز جاری حاکی از سردی معاملات دارد و قیمت‌ها همچنان بالا از سوی فروشندگان اعلام می‌شود البته در عمل هیچ خبری از معامله و خرید و فروش نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، بررسی قیمت‌ها در فضای مجازی و سایت‌های خودرویی در روز جاری (شنبه، ۱۷ دی‌ ماه) نشان می‌دهد که قیمت‌ها همچنان بالاست و به گفته کارشناسان، نرخ ارز نقش نخست را در این التهاب قیمتی بازی می‌کند.

در یک ماه گذشته و با ورود دلار در بازار آزاد به کانال ۴۴ هزار تومان، شاهد افزایش ۵۰ درصدی قیمت برخی خودرو‌ها بودیم. نرخ دلار در سراشیبی قرار گرفته و التهابات بازار ارز به پایان رسیده، همان خودرو‌ها تا ۴۰ درصد افت قیمت داشته‌اند، اما همچنان خرید و فروشی انجام نمی‌شود و خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

به‌طور مثال هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که ماه گذشته و در شرایط یاد شده در فضای مجازی تا ۵۱۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شد، امروز به ۴۵۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

امروز همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۳ به ۴۶۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۶۸۰ میلیون تومان، رانا پلاس ۴۴۵ میلیون تومان، دنا توربو اتوماتیک ۷۰۵ میلیون تومان، پژو پارس معمولی ۴۴۸ میلیون تومان، پژو پارس سفارشی (با رینگ) ۴۶۵ میلیون تومان و با رینگ و مانیتور۴۸۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

در گروه سایپا نیز هر دستگاه تیبا صندوق‌دار ۲۹۴ میلیون تومان، تیبا ۲ به ۲۹۸ میلیون تومان، کوئیک معمولی ۲۹۸ میلیون تومان، کوییک آر ۳۰۵ میلیون تومان و کوئیک آر اتوماتیک ۴۱۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شد.

در دسته مونتاژی‌ها جک اس۵ به یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان، هایما اس ۷ به یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان، دیگنیتی سفید رنگ یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان و فیدیلیتی هفت نفره یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

یک کارشناس بازار خودرو در این زمینه معتقد است: خودرو در سال‌های گذشته تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده و تا زمانی که ثبات ارزی نداشته باشیم، نمی‌توان قیمت این قبیل کالا‌ها را کنترل کرد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که محدودیت عرضه خودروساز نیز به این مشکل افزوده است.

این فعال بازار همچنین در خصوص مطرح شدن مجدد ورود خودرو‌های کارکرده به کشور، تاکید کرد: این قبیل تصمیمات باید در گذشته اجرایی می‌شد تا امروز شاهد پرواز قیمتی خودرویی نظیر پراید که خودرویی از رده خارج محسوب می‌شود به ۲۷۴ میلیون تومان نبودیم.

آذر ماه امسال رکورد ماهانه تولید خودرو در پنج سال اخیر شکسته و نزدیک به ۱۲۷ هزار دستگاه خودرو در یک ماه توسط خودروسازان تولید شد.

از سوی دیگر در هفته‌های گذشته نخستین محموله‌های وارداتی خودرو وارد کشور شده و همین روند با شدت بیشتری هم در تولید و هم در واردات تا پایان سال و سال آتی نیز ادامه خواهد یافت.

کارشناسان بر این باورند: با عرضه‌های سنگین خودرو تا پایان سال توسط خودروسازان و همچنین واردکنندگان، شاهد رقابتی شدن بازار خودرو خواهیم بود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->