کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
سرخط خبرها

صادرات بنزین و گازوئیل آمریکا به اروپا در پی جنگ اوکراین افزایش یافت

  • کد خبر: ۱۴۴۱۹۰
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
صادرات بنزین و گازوئیل آمریکا به اروپا در پی جنگ اوکراین افزایش یافت
واردات بنزین و گازوئیل اروپا از آمریکا به بالاترین رقم طی ۲ سال گذشته رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، به‌نقل از اویل پرایس، واردات بنزین و گازوئیل اروپا از آمریکا در ماه دسامبر ۲۰۲۲ به بالاترین رقم طی ۲ سال گذشته رسید. اروپا در ماه دسامبر ۶۶۰ هزار تن بنزین و گازوئیل از آمریکا وارد کرد که بالاترین رقم ماهانه واردات از این کشور را از سپتامبر ۲۰۲۰ نشان می‌دهد و ۷۰ درصد نسبت‌به محموله‌های وارد شده در ماه نوامبر افزایش داشته است.

به‌نظر می‌رسد عجله اروپا برای ذخیره بنزین و گازوئیل چند ماه قبل‌از آغاز تحریم کامل واردات محصولات نفتی روسیه از اول فوریه، آغاز شده‌است. در آمریکا که همین حالا هم با مشکل کاهش عرضه گازوئیل تا ۱۴ درصد پایین‌تر از متوسط ۵ ساله روبروست، افزایش واردات اروپا هم‌زمان شده است با بسته شدن پالایشگاه‌ها در تعطیلات کریسمس به‌خاطر سرمای هوا.

به‌این‌ترتیب ذخایر بنزین و سوخت آمریکا بیش‌از پیش تحت فشار قرار گرفته است. پیش‌بینی می‌شود بازار‌های بنزین و گازوئیل در تابستان با کمبود مواجه شوند. اروپا همچنین به‌دنبال افزایش واردات گازوئیل از امارات است.

روسیه در تلاش است صادرات گازوئیل خود را در ماه جاری میلادی قبل‌از آغاز تحریم‌های اتحادیه اروپا افزایش دهد. صادرات سوخت از بنادر روسیه در این ماه به ۲.۶۸ میلیون تن می‌رسد، یعنی ۸ درصد افزایش نسبت‌به ماه گذشته میلادی و بالاترین رقم از ژانویه ۲۰۲۰. این رقم هم شامل صادرات از طریق خط لوله می‌شود و هم صادرات ریلی. در ۱۰ روز اول ماه دسامبر حدود نیمی از واردات گازوئیل اروپا از روسیه صورت می‌گرفت که حاکی از ادامه وابستگی اروپا به گازوئیل روسیه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->