مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

ارائه خدمات سلامت در کشور بدون در‌نظر‌گرفتن ملیت افراد است

  • کد خبر: ۱۴۴۴۰۷
  • ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
ارائه خدمات سلامت در کشور بدون در‌نظر‌گرفتن ملیت افراد است
مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گویند که هدف، رساندن سطح ایمنی مهاجران به ایمنی و سلامت اتباع ایرانی است و ارائه خدمات سلامت در کشور بدون در‌نظر‌گرفتن ملیت افراد است.

شهرآرانیوز؛ نشست خبری «پویش واکسیناسیون» فلج اطفال، سرخک و کووید۱۹ در جمعیت اتباع خارجی در ساختمان قریشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

واکسیناسیون مرحله چهار در مهمان‌شهر تربت‌جام انجام شده است

سید‌علی قاسمی، مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی، در ابتدای این نشست خبری گفت: سردار سلیمانی به این نتیجه رسید که حوزه امنیت ملی خودش را می‌تواند تا مرزهای سوریه ببرد تا امنیت کشور را پیش ببرد. دوستان ما در علوم پزشکی در واقع مشابه همان کار را انجام می‌دهند، چون صیانت از سلامت مردم بسیار مهم است.

او در ادامه گفت: درحالی‌که ما همواره شاهد حضور اتباع در استان به شکل قانونی و غیرقانونی هستیم،‌ هیچ‌گاه مشکلی در حوزه سلامت پیش نیامده است و دلیل آن مدیریت دوستان در این حوزه است.

قاسمی با بیان اینکه در رابطه با اتباع تازه‌وارد یکی از موضوعاتی که در رأس کارهای ما قرار گرفت، بحث سلامت و مباحث بهداشتی این طیف بود، گفت: ما در نقطه صفر مرزی، اردوگاه‌ها و حاشیه شهر این موضوع را پیگیری کردیم. با همکاری دوستان شبکه سلامت، ما دانش‌آموزان جدید اتباع را غربالگری سلامت کردیم و برایشان پرونده سلامت تشکیل شد. در میهمان‌شهر تربت‌جام نیز واکسیناسیون مرحله چهار انجام شده است.

او تأکید کرد: پویش واکسیناسیون با هدف اطمینان‌بخشی از سلامت جامعه اتفاق می‌افتد. ما وظیفه داریم که در همه موضوعات به‌‌ویژه حوزه سلامت اقدامات لازم را برای اتباع مجاز و غیرمجاز انجام دهیم، زیرا اگر بی‌تفاوت باشیم، به هم‌وطنان خود آسیب می‌رسانیم.

ارائه خدمات سلامت در کشور بدون در نظر گرفتن ملیت افراد است

هدف رساندن سطح ایمنی مهاجران به سطح ایمنی و سلامت اتباع ایرانی است

ناصر امینی، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در این نشست خبری گفت: وضعیت کشورهای همسایه از نظر سطح ایمنی جامعه ایرانی متفاوت است، به‌خصوص بیماری‌های عفونی و مسری و شرایط پیش‌آمده امنیتی در کشورهای همسایه، سبب شده است که نظام سلامت در این کشورها رها شود.

او افزود: هدف ما این است که سطح ایمنی و سلامت مهاجران را به سطح ایمنی و سلامت اتباع ایرانی برسانیم.

امینی تأکید کرد: تاکنون ۵۷۰ هزار دُز واکسن کرونا به اتباع خارجی تزریق شده است و برنامه‌ای که برای دُز یادآور ایرانی‌ها در حال اجر‌است، برای غیرایرانی‌ها نیز اجرا می‌شود.

این مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ما در تلاش هستیم ‌زمینه ارتباط خانه‌های بهداشت با اتباع را فراهم کنیم. همه خدماتی که در مراکز بهداشت به اتباع خارجی ارائه خواهد شد، رایگان است. حدود ۲۰‌درصد از موارد تشخیص سل ما مربوط به اتباع است. خواهش ما این است که اتباع عزیز به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

نگاه ما در حوزه سلامت با در‌نظر‌گرفتن کرامت انسانی است

سید‌علی قاسمی در پاسخ به سؤال خبرنگار شهرآرانیوز درباره حمایت مالی جامعه جهانی از این پویش گفت: در رابطه با اتباع افغانستان این‌طور نیست که همه اتباع افغانستانی غیرمجاز‌ یا آسیب‌زا باشند. بسیاری از اتباعی که در کشور حضور دارند، در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند.

او ادامه داد: در حوزه بهداشتی ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و بگوییم که این‌ها چون اتباع غیرمجاز هستند، ما نسبت به سلامت آن‌ها بی‌تفاوت باشیم. ابتدای این مسئله سلامت جامعه ایرانی است. این اولویت ما‌ست. بحث امنیت ملی برای ما در موضوع سلامت هم تعریف می‌شود. این طرح با مشارکت کمیسیاریا و یونیسف اجرا می‌شود.

سیدجواد حسینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز در پاسخ به سؤال شهرآرانیوز تأکید کرد: در موضوع سلامت همه کسانی که در ایران زندگی می‌کنند، برای ما اهمیت دارند. ما برای اینکه امنیت سلامت خود را تعریف کنیم، امنیت سلامت افرادی که وارد کشور ما می‌شوند هم برای ما اهمیت دارد.

حسینی افزود: در رابطه با ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی تفاوتی بین اتباع ایرانی و خارجی وجود ندارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در رابطه با هزینه‌ها، این طرح با همکاری سازمان جهانی بهداشت، پناهندگان سازمان ملل و یونیسف انجام خواهد شد و بخش دیگر از محل اعتبارات دانشگاه است. نگاه ما در این رابطه درنظرگرفتن کرامت انسانی است.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->