ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

طرح آزمایشی «دوراپزشکی» در خراسان رضوی اجرا خواهد شد

  • کد خبر: ۱۴۷۱۰۴
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
طرح آزمایشی «دوراپزشکی» در خراسان رضوی اجرا خواهد شد
رییس مرکز مدیریت شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز طرح آزمایشی دورا پزشکی با محوریت استان های خراسان رضوی و اصفهان خبر داد.

دکتر درخشان در گفت و گو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: با این شیوه قرار است بیماری ابتدا توسط پزشک مرکز مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که لازم بود پزشک متخصص مشورت دهد، آنگاه از طریق‌ دستگاه‌هایی که در بستر الکترونیک در اختیار متخصصین قرار دارد، پزشک سطح یک با پزشک سطوح بالاتر به شکل برخط ارتباط گرفته و مشاوره لازم را دریافت کند. 

پیش از این، دکتر مصطفی رضایی رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در مورد شیوه انجام این طرح گفته بود: این کار از برنامه‌های آتی وزارت بهداشت است که فعلا به شکل پایلوت آن را اجرایی کرده‌ایم. این طرح در مناطق صعب‌العبور و نقاطی که فاصله زیادی با مراکز درمانی بزرگ‌تر دارند اجرا می‌شود؛ البته در مواقع زمانی خاص مانند شب‌ها که ممکن است پزشک عمومی (در مراکزی که بیتوته پزشک دارند) و یا در زمان دهگردشی نیاز به مشورت پزشک متخصص و فوق‌تخصص داشته باشد و ضرورتی هم نداشته باشد که بیمار به بیمارستان ارجاع شود نیز از طرح دوراپزشکی استفاده می‌کنیم.

وزارت بهداشت از این جهت خراسان رضوی را انتخاب کرده است که این استان پیش از این با راه اندازی سامانه الکترونیک «سینا»، پرونده های پزشکی را الکترونیکی ساخته بود

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->