رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی فیلم اکران‌نشده رضا داودنژاد به سینما می‌آید صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
سرخط خبرها

فروش یک میلیارد دلاری سینمای چین در ۷ روز

  • کد خبر: ۱۴۸۰۳۶
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
فروش یک میلیارد دلاری سینمای چین در ۷ روز
در طول یک هفته تعطیلات سال نوی چینی فروش سینمای چین در ۷ روز به یک میلیارد دلار در گیشه رسید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رسانه‌های دولتی از فروش یک میلیارد دلاری (۶.۷۶ میلیارد یوان) از ۲۱ تا ۲۷ ژانویه و همزمان با تعطیلات سال نوی چینی خبر دادند و این در حالی است که سال گذشته که سینما‌های چین به طور عادی کار می‌کردند و این کشور از آمریکای شمالی به عنوان بزرگترین بازار سینمای جهان پیشی گرفت، فروش سال نوی میلادی در این کشور آسیایی به ۷.۸۲ میلیارد یوان رسیده بود.

کمدی اکشن تاریخی «رودخانه تمام سرخ» ساخته «ژانگ ییمو» بیشترین فروش را در این بازه زمانی ثبت کرده و تنها در هشت روز ۳.۱۶ میلیارد یوان یا ۴۶۵ میلیون دلار کسب کرده است و در همین بازه زمانی دنباله علمی تخیلی «زمین سرگردان ۲» ساخته «فرانت گو» ۲.۵۷ میلیارد یوان یا ۳۷۸ میلیون دلار فروخته است.

همچنین مجموعه فیلم‌های انیمیشن چینی «خرس‌های بونی: کد نگهبان»، که قسمت جدیدی از آن هر سال و همزمان با تعطیلات سال نوی قمری منتشر می‌شود، در هشت روز افتتاحیه خود ۹۲۴ میلیون یوان یا ۱۳۶ میلیون دلار به دست آورده است.

گیشه سینمای چین در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته میلادی با افت ۳۶ درصدی مواجه شد و به اندکی بیش از ۳۰ میلیارد یوان (۴.۳۵ میلیارد دلار) رسید و بار دیگر عنوان بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان را به آمریکا واگذار کرد.

گیشه چین برای بیشتر از یک دهه منتهی به سال ۲۰۱۹ در حال رشد بود و این کشور با پشت سر گذاشتن ژاپن به دومین بازار بزرگ سینمای جهان تبدیل شد. در سال ۲۰۲۰ و دوباره در سال ۲۰۲۱، به دلیل خروج سریع‌تر از شرایط کرونایی، صنعت سینمای چین از آمریکای شمالی پیشی گرفت و بزرگترین بازار سینمایی جهان نام گرفت.

بازار سینمای چین در طول سال گذشته میلادی به شدت تحت تأثیر مسائل مربوط به کووید قرار گرفت، از جمله قرنطینه‌های طولانی در شهر‌های مختلف و کاهش چشمگیر فعالیت سالن‌های نمایش فیلم. چین اخیراً سیاست‌های سختگیرانه کووید-صفر را لغو کرده که منجر به بروز مجموعه‌ای از مشکلات با افزایش شمار موارد ابتلا و نگرانی مخاطبان از ترک خانه‌های خود شده است.

در میان ۵ فیلم پرفروش سینمای چین در سال ۲۰۲۲، همگی از تولیدات داخلی بودند و «نبرد در دریاچه چانگ‌جین ۲» و پس از آن کمدی علمی-تخیلی «مرد ماه»، کمدی «خیلی عالی برای کشتن»، درام خانوادگی «روشن کردن ستاره‌ها» و فیلم هیجانی «بازگشت به خانه»، رتبه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

فیلم «آواتار: راه آب» یکی از اولین فیلم‌های هالیوودی است که سال ۲۰۱۹ در چین اکران شده است و تاکنون چین با ۲۳۷ میلیون دلار، بهترین بازار خارجی ساخته «جیمز کامرون» بوده است.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->