قلندرشریف: ایستگاه سلامت خط‌دو متروی مشهد در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود مجید فاطمی‌ارفع به‌عنوان مشاور شهردار مشهد مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ساعت خدمات‌رسانی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد در دهه کرامت | سرویس‌دهی رایگان در روز میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | درخواست رفع مشکل آسفالت محله کاظمیه مشهد + پاسخ اعمال‌قانون ۱۰۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی تمام ظرفیت‌های شهری مشهد برای برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت سینما «دیاموند»؛ الماس سینمایی کشور بازدید سرزده شهرآرا از مراکز تجاری قدیمی مشهد که خطر حریق و حادثه در کمین آنهاست هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود
سرخط خبرها

٨هزار آتش نشان داوطلب در مشهد فعالیت دارند

  • کد خبر: ۱۵۰۹۸۹
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
٨هزار آتش نشان داوطلب در مشهد فعالیت دارند
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از حضور ۸ هزارآتش نشان داوطلب در شهر مشهد خبر داد.  

به گزارش شهرآرانیوز، علی نجفی در گردهمایی پیام‌آوران ایمنی با عنوان «آتش‌نشان داوطلب»، اظهار کرد: یکی از نعمت‌های پنهان بحث امنیت است. اگر امروز می‌توانیم در کنار هم گردهم آیم ثمره جانفشانی هزاران عزیز جان بر کف در هشت سال دفاع مقدس بوده است و بعد از هشت سال عزیزان دیگری چه در حوزه امنیت چه در حوزه مرزبانی جانفشانی کردند و مرز‌های ما را ایمن نگه داشتند تا من و شما امروز در اینجا راحت بنشینیم.

وی افزود: اگر امروز می‌توانیم کنار هم باشیم بدون اینکه حادثه‌ای اتفاق بیفتد ثمره خون تعداد زیادی آتش نشان گمنام است که جانفشانی کردند تا به این امنیت و امینی سکونت گزینی در این شهر و جمعیت برسیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: شاید سرآغاز و بخش معرفه این جانفشانی اتفاقی بود که در ٢٩ بهمن ماه ١٣٨٢ اتفاق افتاد. آتش‌نشانان مشهدی و نیشابوری جانفشانی کردند تا جان عده‌ای زیادی از مردم حفظ شود و مظلومانه به شهادت رسیدند. شهادت این عزیزان از دو بعد مظلومانه بود، بعد اول این بود که آن‌ها برای حفظ جان مردم جان خود را از دست دادند و شاید ما در آن زمان لفظ شهید را برای آن‌ها استفاده نکردیم و مظلومیت دوم این عزیزان این بود به به فجیع ترین وضع ممکن به شهادت رسیدند و کسی نفهمید.

وی تصریح کرد: اتفاق پلاسکو ایران را عزادار کرد. اما این اتفاق سبب شد که کشور ما آتش‌نشان را شناخت. شاید قبل از حادثه پلاسکو خیلی‌ها با شغل و مخاطرات آتش‌نشانی آشنا نبودند. جانفشانی این عزیزان در ادامه آتش‌نشانان مشهدی و نیشابوری این راه کامل کرد و این عزیزان با دادن جان خود آتش‌نشانی و شغل آتش‌نشانی را به مردم عرضه کردند. آن‌ها به دنبال این نبودند که اسمشان مطرح شود. در هر دین و آیین این شغل مقدس است. گفتنی است؛ ٨هزار آتش نشان داوطلب در شهر مشهد داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->