سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی
سرخط خبرها

گوگل بالاخره مشکل اشغال حافظه سیستم توسط مرورگر کروم را حل کرد + راهنمای تنظیمات

  • کد خبر: ۱۵۱۲۱۳
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
گوگل بالاخره مشکل اشغال حافظه سیستم توسط مرورگر کروم را حل کرد + راهنمای تنظیمات
گوگل برای بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی مرورگر کروم، دو حالت جدید را به این مرورگر اضافه کرده است: «ذخیره‌سازی حافظه» (Memory Saver) و «صرفه‌جویی انرژی» (Energy Saver).

شهرآرانیوز - گوگل برای بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی مرورگر کروم، دو حالت جدید را به این مرورگر اضافه کرده است: Memory Saver و Energy Saver. این حالت‌ها دسامبر سال گذشته معرفی شدند و اکنون در دسترس همه کاربران مک، ویندوز، لینوکس و کروم بوک قرار گرفته‌اند.

گوگل بالاخره مشکل اشغال حافظه سیستم توسط مرورگر کروم را حل کرد + راهنمای تنظیمات

حالت‌های جدید از منوی تنظیمات (Setting) در بخش عملکرد (Performance) در دسترس هستند. هدف حالت Memory Saver بهینه‌سازی استفاده از حافظه سیستم است. کروم این کار را با آزاد کردن حافظه اختصاص داده شده به برگه‌های غیرفعال انجام می‌دهد. به این ترتیب حافظه آزادشده، برای برگه‌های فعال و سایر برنامه‌ها استفاده می‌شود. تنظیمات جدید از کُند شدن مرورگر به دلیل کمبود منابع حافظه هم کمک می‌کند. با فعال‌کردن این تنظیمات وقتی کاربر به یک برگه غیرفعال برمی‌گردد، کروم به طور خودکار منابع حافظه را دوباره به آن برگه اختصاص می‌دهد.

حالت صرفه‌جویی انرژی، با محدودکردن فعالیت برنامه در پس‌زمینه و گرافیک بصری و نرخ فریم ویدیو در مرورگر کروم، به حفظ انرژی باتری کمک می‌کند. کاربر می‌تواند زمانی که سطح باتری به ۲۰ درصد کاهش می‌یابد یا زمانی که لپ تاپ با باتری کار می‌کند، این حالت را فعال کند. این حالت می‌توانند عمر باتری دستگاه را افزایش دهد.

به گفته گوگل، استفاده از Memory Saver Mode می‌تواند مصرف حافظه کروم را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. به این شکل کاربران می‌توانند برگه‌های ویدیویی و برگه‌های بازی‌ را فعال نگه دارند، بدون اینکه به دلیل محدودیت حافظه مشکلی در عملکرد آن‌ها به وجود بیاید.

با حالت صرفه جویی در انرژی، کاربران می‌توانند عمر باتری خود را افزایش دهند و اتکای خود را به منابع انرژی خارجی کاهش دهند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->