«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: غیرت دینی، اساسی‌ترین وجهه شخصیتی علامه مصباح بود

  • کد خبر: ۱۵۳۰۱۷
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
آیت‌الله علم‌الهدی: غیرت دینی، اساسی‌ترین وجهه شخصیتی علامه مصباح بود
نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه غیرت دینی، اساسی‌ترین وجهه شخصیتی علامه مصباح بود، گفت: اندیشه این عالم ربانی بود که توانست مبانی فکری و فلسفی علامه طباطبایی و شهید مطهری را غنی‌سازی کند.

به گزارش شهرآرانیوز، همایش ملی بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی، صبح امروز با حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی خیاط مدیر حوزه خراسان و جمعی از اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه و نیز مدرسان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در این همایش اظهار کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که باید راه و منش علامه مصباح موردتکریم قرار بگیرد و بزرگ داشته شود، خود نشان‌دهنده جایگاه متعالی این عالم فرزانه است تا ثابت کند که بینش ایشان تا چه حد باعظمت و نافذ بود.

وی افزود: خصوصیات علمی و عملی علامه مصباح یزدی از این شخصیتی می‌ساخت که هم در دوران عمر با برکت ایشان و هم تا به امروز، این عالم فرزانه را به چراغی فروزان تبدیل کرده که هنوز هم منطبق بر آن اندیشه‌ها می‌توان انسان‌سازی کرد و برای جبهه حق و نظام اسلامی، صفوف به‌هم‌پیوسته‌ای از سربازان فکری و فرهنگی را تشکیل داد.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه غیرت دینی، اساسی‌ترین وجهه شخصیتی علامه مصباح بود، خاطرنشان کرد: اندیشه این عالم ربانی بود که توانست مبانی فکری و فلسفی علامه طباطبایی و شهید مطهری را غنی‌سازی کند و در نهایت، منظومه کاملی بسازد که کارآمدی آن بیشتر در برابر انحرافات به چشم می‌آمد؛ به‌گونه‌ای که همچنان می‌توان اندیشه علامه مصباح را میدان‌دار جنگ عقیدتی با انحرافات ضدانقلاب دانست و این مکتب در هیچ عرصه‌ای هم با انحراف سازش ندارد.

نگارش ۲۲۷ پایان‌نامه دانشگاهی با موضوع اندیشه علامه مصباح

حجت‌الاسلام علی خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان هم در این مراسم گفت: دانش فراگیر و بصیرت جامع علامه مصباح در مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باعث می‌شد تا نه‌فقط در مجامع تخصصی حوزه و دانشگاه بلکه برای عموم جوانان و مردم، شخصیت موردتوجه و ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: تا به امروز بیش از ۲۲۷ عنوان پایان‌نامه به محوریت اندیشه علامه مصباح در ۵۵ موسسه و مرکز علمی و دانشگاهی به نگارش درآمده که از این میان، ۵۰ عنوان در حوزه علوم سیاسی و مابقی در حوزه‌های فلسفی، فکری و فرهنگی بوده‌اند. البته پیش از برگزاری این همایش ملی، بیش از ۱۳ نشست تخصصی به‌عنوان پیش همایش در مدارس و حوزه‌های علمیه مشهد برگزار شده تا پیش درآمدی بر این اجتماع مهم باشد.

سخنرانی جمعی از اساتید و مدرسان موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) از دیگر محور‌های این مراسم بود. هم‌چنین در حاشیه این همایش، ۱۷۰ اثر چاپ‌شده از مرحوم علامه مصباح یزدی به نمایش درآمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->