سرخط خبرها

استقرار ۱۰۰ تیم واکنش سریع درمان در حرم مطهر رضوی در ایام نوروز ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۱۵۴۸۷۵
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
استقرار ۱۰۰ تیم واکنش سریع درمان در حرم مطهر رضوی در ایام نوروز ۱۴۰۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به سفر زائران و لزوم ارائه خدمت در محل، تیم‌های واکنش سریع در حرم مطهر رضوی مستقر خواهند شد.

دکتر محمد کیانی در نشست خبری تبیین برنامه‌های نوروز ۱۴۰۲ به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: تیم‌های فوریت پزشکی با همه تجهیزاتشان در حرم رضوی مستقر خواهند بود و سیاست جدید بر آن است که در همان محل درمان یا احیا صورت پذیرد و سپس برای اقدامات تکمیلی به بیمارستان اعزام شوند.

وی ادامه داد: ۴۴۱ بازرس ویژه بهداشت در قالب ۱۳۶ تیم وظیفه تشدید نظارت بر اماکن عمومی، پایانه‌های مسافربری و مراکز خرید را برعهده دارند که در این تیم‌ها همانند درمان، تیم‌های واکنش سریع بهداشتی نیز حضور خواهند داشت که به‌عنوان مثال، نظارت بهداشتی بر ۲۲ کانکس سیار نانوایی از وظایف این تیم‌هاست.

کیانی افزود: همکاری‌های بهداشتی و درمانی با اداره کل انتقال خون، محیط زیست و شهرداری مشهد وجود خواهد داشت تا پایش هرروزه آلودگی هوا و تأمین خون سالم برای بیماران نیازمند انجام شود و مشکلی برای زائران پیش نیاید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: همکاری با آستان قدس رضوی از برنامه‌های مهم دانشگاه است و به همین منظور، استقرار اتوبوس‌های آمبولانسی، بیمارستان صحرایی، تجهیز و تقویت دارالشفای رضوی و استقرار ۱۰۰ تیم واکنش سریع درمان در حرم و اطراف حرم مطهر رضوی در دستور‌کار ماست.

افزایش سهمیه دارویی در مشهد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست خبری بیان کرد: برای تأمین نیاز‌های دارویی مسافران نوروزی مستقر در اطراف حرم رضوی، ۲۴ داروخانه ویژه در نظر گرفته شده است که ۱۲ داروخانه شبانه‌روزی و ۱۲ داروخانه با ساعت کاری ویژه تا ساعت ۲۴ یا بیشتر با حضور مسئول فنی خواهند بود.

دکتر ناصر وحدتی ادامه داد: این داروخانه‌ها با نظارت دانشگاه، افزایش سهمیه دارویی خواهند داشت و برخی اقلام دارویی بیمارستانی هم به این مراکز داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برخی کمبود‌های دارویی، کشوری است، اما در اقلامی مانند سُرم و دارو‌های عمومی کمبود نداریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->