سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند انسجام ترافیکی در جنوب شهر مشهد
سرخط خبرها

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی: شهردار، مدیریت، توسعه و پیشرفت شهر را مشخص می‌کند

  • کد خبر: ۱۵۵۳۳۷
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی: شهردار، مدیریت، توسعه و پیشرفت شهر را مشخص می‌کند
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه دولت مجبور شد ۷۵ هزار میلیارد تومان حقوق و دستمزد و یارانه‌های ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی پرداخت کند، در ۲۸ اسفند بودجه با کسری تقریبا در حد صفر بسته می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن زنگنه امروز، ۲۵ اسفندماه در همایش گرامیداشت روز شهردار که در تالار اجتماعات شهدای مدافع سلامت در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اتفاقات بسیار بزرگی و کار‌های ارزشمندی در بیش از یک سال پیش در کشور اتفاق افتاده که در ذیل مشکلی زیرساختی، به جا مانده از ۲۰، ۳۰ سال گذشته و ناشی از تحریم‌های مختلف یعنی تورم دیده نشده است.

وی بیان کرد: سال ۱۴۰۲ اولین سالی است که درآمد‌های پایدار مالیاتی کشور بر درآمد‌های نفتی سبقت گرفته است. ۷۰۰ هزار میلیارد تومان از بودجه ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومانی کشور، درآمد‌های مالیاتی و ۶۰۰ هزار تومان درآمد‌های نفتی است. این اتفاق بسیار بزرگی بوده که امسال رخ داده در حالی که مالیات بخش تولید ۷ درصد نسبت به ۲۵ درصد معمول‌کاهش پیدا کرده است. این نشان از افزایش شفافیت درآمد‌های دولت و افزایش مودیان مالیاتی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سال جاری بودجه را با کمترین کسری در حد صفر می‌بندیم. با وجود اینکه دولت مجبور شد ۷۵ هزار میلیارد تومان حقوق و دستمزد و یارانه‌های ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی پرداخت کند، در ۲۸ اسفند بودجه با کسری تقریبا در حد صفر بسته می‌شود. از مقام معظم رهبری برای دو اجازه‌ای که دادند تشکر می‌کنم. دولت در این شرایط سخت توانست سال سخت را پشت سر بگذارد.
زنگنه بیان کرد: از وزیر کشور تشکر می‌کنم که جنگ ترکیبی-شناختی دشمن علیه جمهوری اسلامی اینکه گفتند امسال سال خون است، در حال اتمام است و هیج اتفاقی در کشور رخ نداد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرداران و شورا‌های شهر افراد مظلومی هستند که ناسزا‌ها را می‌شنوند و دستشان خالی است، عنوان کرد: تورم اولین تاثیر خود را بر ساخت و ساز‌ها می‌گذارد. شهرداری‌های استان در افزایش منابع درآمدی بسیار خوب عمل کردند، اما استان مظلوم است. رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ از ما هستند، اما در جذب منابع متعلق به دولت مظلوم هستیم. نسبت به افزایش استاندارد‌های استان عنایت خاصی شود.

در ادامه حجت‎الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهرداران ما شهر را دار نمی‌زنند، خودشان را دار می‌زنند تا شهر اداره شود. قالب شهرداران شب و روز در مسیر رشد و تعالی کار می‌کنند.

وی افزود: پیشنهاد اصلی من این است همه باید به سمت این برویم که اختیارات و کارآمدی شهردار‌ها و ظرفیت شهرداران را بیشتر کنیم، زیرا شهردار ، مدیریت ، توسعه و پیشرفت شهر را مشخص می‌کند. تمام گرفتاری‌ها و انتقادات نیز به شهردار‌ها است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عیدی همکاران استان که میزبان قدوم زائران هستند را قبل از عید از محل بند الف ماده ۳۹ و ۵۸ به شهرداران واریز کنید. تلاش کردیم بتوانیم فوق‌العاده همکاران وزارت کشور حل شود، اما در مجلس رای نیاورد، زیرا مجلس با تمام فوق‌العاد ویژه‌ها مخالفت کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->