جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد حمایت مجدد ترامپ از جنایات اسرائیل در غزه شهادت ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
سرخط خبرها

رئیس خبرگزاری صدای افغان: امریکا و گروه‌های تروریستی تحت حمایت آن دشمن مشترک پیروان مذاهب اسلامی هستند

  • کد خبر: ۱۵۵۶۳۱
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
رئیس خبرگزاری صدای افغان: امریکا و گروه‌های تروریستی تحت حمایت آن دشمن مشترک پیروان مذاهب اسلامی هستند
حجت الاسلام حسینی مزاری گفت: امریکا و تمام گروه های تروریستی تحت حمایت آن را دشمن مشترک پیروان تمام مذاهب اسلامی هستند. تعدادی از رسانه ها به ویژه داخلی، مغرضانه برخورد و جای تروریست و قربانی را عوض کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رییس کل مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان و خبرگزاری صدای افغان(آوا) در مطلبی تازه بیان کرده، اگرچه بسیاری از رسانه های داخلی و نیز منطقه ای و بین المللی خبر انفجار تروریستی در سالن اجتماعات دفاتر مرکز تبیان و خبرگزاری آوا در مزارشریف را از هر جهت به نحو مطلوب پوشش دادند، اما تعدادی از رسانه ها به ویژه داخلی، مغرضانه برخورد و جای تروریست و قربانی را عوض کردند.

حسینی مزاری همچنین با اشاره به بیانیه اخیر داعش، امریکا و تمام گروه های تروریستی تحت حمایت آن را دشمن مشترک پیروان تمام مذاهب اسلامی خواند.

سید عیسی حسینی مزاری در این مطلب افزوده است: برخی رسانه ها به جای اینکه در برابر گروه تروریستی داعش موضع بگیرند و خط اصلی توطئه، دست های پنهان و آشکار امریکا در تاسیس، حمایت و تمویل این گروه و هدف انفجار که در راستای ایجاد ناامنی و فراهم سازی فرار نخبگان کارآ و خدوم افشا نموده، و از قربانی که جمعی از نیروهای فرهنگی و رسانه ای، آن هم با میزبانی مرکز تبیان و خبرگزاری آوا دادند، حمایت کنند، برخلاف این‌ها موضع خصمانه گرفته و با زدن برچسپ های ناروای وابستگی به فلان و بهمان کشور، خدمتی آگاهانه یا ناآگاهانه به دشمن کردند.

به گفته وی، این رسانه ها به گونه ای عمل کردند که انگار بازوی رسانه ای داعش هستند و از عوامل مزدور و مزد بگیر آمریکا و همپیمانان بین المللی یا حداقل منطقه ای آن هستند.

رییس مرکز تبیان ابرار امیدواری کرده که امارت اسلامی با چنین افراد و حلقات حقیقی و حقوقی رسانه ای که در داخل مستقر هستند و ادای نیروهای خودی را درآورده، اما بسیار شیادانه و مزورانه علیه خودی ها کار می کنند، برخورد مناسب، جدی و قاطع کند تا حساب کار دست شان بیاید.

امریکا و تمام گروه‌های تروریستی تحت حمایت آن، دشمن مشترک پیروان تمام مذاهب اسلامی‌اند

حسینی مزاری در مطلبی دیگر با عنوان مبارزه با داعش، اقدام قاطع عمومی و ضرورت همکاری مردم با دولت، با توجه به اطلاعیه داعش در پذیرفتن حمله انفجاری ۲۰ اسفند نیز تأکید کرد: گروه منفور داعش که سرنیزه آمریکایی ها علیه ملت های مسلمان است؛ با صدور اطلاعیه ای ضمن به عهده گرفتن حمله تروریستی به دفاتر مرکز تبیان و خبرگزاری آوا در مزارشریف، طالبان را مرتد و شیعیان را رافضی خواند و بدین ترتیب یکبار دیگر ثابت کرد که آمریکا و تمام گروه های تروریستی تحت حمایت آن، دشمن مشترک پیروان تمام مذاهب اسلامی و همگی از نظر آنان مهدورالدم اند.

بر این اساس، وی تأکید نمود: پس مقابله با آمریکا، گروه های مزدور آن چون داعش و دیگر عوامل و اذناب آن از وظایف مشترک تمام اتباع افغانستان است و اگرچه دولت ثابت کرده که در مبارزه با داعش کم نگذاشته و کاملا مصمم است، اما مردم با وصف اعتقاد جدی در حذف و نابودی چنین گروه هایی، موظف به همکاری با نهادهای امنیتی و نظامی دولتی به ویژه در عرصه نابودسازی گروه های تروریستی و تامین امنیت و برقراری صلح و ثبات مطلوب و دلخواه در افغانستان است.

این در حالی است که گروه داعش در بیانیه خود به دنبال به عهده گرفتن مسئولیت انفجار تروریستی در دفتر مرکز تبیان و خبرگزاری صدای افغان(آوا) در مزارشریف، با ادبیات تکفیری و معمول همیشگی خود، هم شیعه را تکفیر نموده و هم نیروهای امارت اسلامی. از این رو، این گروه تکلفیری با ایدئولوژی و اندیشه غیراسلامی و انسانی خود، دشمن مشترک تمام بشریت به خصوص اقوام و مذاهب مختلف و همچنین حاکمیت در افغانستان است.

نیروهای طالبان در ولایت بلخ در تازه ترین عملیات نظامی در شهر مزارشریف ادعا کردند که چند مخفی‌گاه این گروه ترروریستی را منهدم کردند.

منبع: صدای افغان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->