سوتی عجیب سمیعی در برنامه شبکه سه+ ویدیو| استناد به توییت‌های جعلی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بوسنی| خط و نشان برای یورو جرایم مالی برای باشگاه پرسپولیس، نکونام، چشمی و حسینی آبشک: فولاد مدیری نمی‌خواهد که به فکر جیب خودش باشد اولین خرید پرسپولیس از انزلی آمد + عکس واکنش محمود احمدی نژاد به قهرمانی پرسپولیس + ویدیو ملی پوش مشهدی بدمینتون عازم رقابت های آسیایی قزاقستان شد مورینیو – فنرباغچه؛ رسمی شد + عکس حسینی بعد از تیم ملی، استقلال را هم از دست می‌دهد؟ پایان طلسم سالن ۶ هزارنفری مجموعه ثامن الائمه (ع) سرمربی فصل بعد استقلال مشخص شد| پروژه حذف نکونام به بن بست رسید صیادمنش: امیدوارم در جام جهانی بهترین عملکرد را داشته باشیم اوسمار بدون تمدید قرارداد از ایران می‌رود چرا سازمان لیگ به جلال مرادی نظارت می‌دهد؟ | بی‌توجهی به هوادارانی که جانشان در خطر بود باشگاه تراکتور واگذار شد تفتیان: شاید پاریس آخرین المپیکم باشد دژاگه رسما وارد کار مربیگری شد اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و بوروسیادورتموند| آنجلوتی، آقای اروپاست صحبت‌های تند نکونام علیه قهرمانی پرسپولیس
سرخط خبرها

یک‌سال به من دروغ می‌گفتند!

  • کد خبر: ۱۵۶۱
  • ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۳
یک‌سال به من دروغ می‌گفتند!
حرفهاى ناگفته برانكو از مديرعامل پرسپوليس و شرايط عجيبش در اين تيم

هواداران پرسپولیس کم‌کم داشتند به رفتن برانکو عادت می‌کردند که مصاحبه اخیر پروفسور سابق سرخ‌ها دوباره کام آن‌ها را از مدیریت باشگاه تلخ کرد. هیئت‌مدیره پرسپولیس که به نظر می‌رسید بعد از عقد قرارداد با گابریل کالدرون آرژانتینی و تمدید قرارداد ستارگان تیمشان، رضایت نسبی هواداران را جلب کرده‌اند، بار دیگر و با مصاحبه جنجالی سرمربی سابق این تیم آماج حملات هواداران در فضای مجازی قرار گرفته‌اند. برانکو ایوانکوویچ که فکرش را نمی‌کرد بعد از کارنامه درخشانی که در پرسپولیس برجای گذاشت برای گرفتن دستمزد خودش و همکارانش مجبور به شکایت به فیفا شود، از ایرج عرب و رفتارهای او انتقاد کرد و اصلی‌ترین دلیل ترک قهرمان ۳ فصل اخیر فوتبال ایران را دروغ‌های متعدد مدیرعامل این تیم دانست. برانکو که خیلی سعی کرد جدایی‌اش از پرسپولیس به‌نوعی با خوبی و خوشی باشد، با دلخوری از اتفاقات رخ‌داده سکوتش را شکست و حرف‌هایی زد که تابه‌حال آن‌ها را بر زبان نیاورده بود.


همه آن مهربانی‌ها فریب و کذب بود

صد بار گفته‌ام که بهترین دوران مربیگری خود را در تهران داشتم. رابطه خیلی خوبی بین من و هواداران وجود داشت و عشقی که به آن‌ها داشتم، باورنکردنی بود. همگی با هم از کادرفنی گرفته تا بازیکنان و دیگراعضای تیم برای به‌دست‌آوردن نتایج درخشان، همه توانمان را گذاشتیم. انتظارمان هم این بود که بعد از ۴ سال که بهترین نتایج کسب شد، هم من و هم همکارانم به وجه زیبایی از پرسپولیس جدا شویم؛ اما متأسفانه با رفتار بسیار ناپسند مدیریت باشگاه و دیگرعوامل او مواجه شدیم. همه تعهداتی که به واسطه قرارداد وجود داشت، باید انجام می‌شد؛ اما این اتفاق رخ نداد. نه‌تنها ۱۱ ماه به تعهداتشان عمل نکردند، بلکه الان هم حاضر به انجام آن نیستند و گردن نمی‌گیرند. تمایل ندارند نه دستمزد من و نه دستیارانم را بدهند. بیش از ۶۰درصد از قراردادم را طلبکارم. همکارانم چند ماه از حقوقشان را طلبکارند و بدون اینکه دستمزدشان را بگیرند، ایران را ترک کردند. طبیعتا همه آن مهربانی‌ها و تعریف‌هایی که انجام می‌دادند، فریب و کذب بود. همه آن موارد که می‌خواستند به هواداران نشان دهند مایل‌اند من در پرسپولیس بمانم، فریب اذهان عمومی بود. دفعه‌های قبل هم باشگاه مدام در پرداخت تأخیر ایجاد می‌کرد؛ اما به‌هیچ‌وجه اعتراضی به این مسئله نمی‌کردیم. همیشه انتظار داشتیم که با رضایت دوجانبه این مشکلات حل شود، اما در دوران مدیریت اخیر قول‌های زیادی به ما داده شد که طبیعتا هیچ‌یک اجرا نمی‌شدند و کاملا آگاهانه به ما دروغ گفته می‌شد. متأسفانه مجبورم از پرسپولیس به فیفا شکایت کنم. تکلیف اصلی آن‌ها در پرسپولیس این بود که من و دیگرخارجی‌های تیم را هر‌چه‌زودتر از باشگاه دور کنند که این کار را هم انجام دادند. به احتمال خیلی زیاد جدا از من و دستیارانم، بودیمیر و بشار رسن هم برای گرفتن حقشان به فیفا شکایت خواهند کرد؛ حتی برای فصل آینده که در پیش داریم هم ادعای خسارت خواهیم کرد.


خودشان به‌دنبال حذف سیدجلال و ماهینی بودند!

بحث اینکه من سیدجلال و ماهینی و عالیشاه و... را نخواستم، اصلا حقیقت ندارد و من نه‌تنها همه بازیکنانم را می‌خواستم، بلکه درخواست داشتم نفرات معدودی نیز به جمعمان اضافه شوند. اینکه خود آن‌ها میل داشتند نفراتی را کنار بگذارند، مربوط به خودشان است؛ اما من چنین‌تصمیمی نداشتم. همه باریکنان تحت‌قرارداد باشگاه بودند و دلیلی نداشت که بخواهیم بازیکنی را کنار بگذاریم. فقط می‌خواستیم چند بازیکن جذب کنیم. من از باشگاه خواستم بازیکنان جوان به تیم‌های دیگر قرض داده شوند تا بتوانند بازی کنند. ضمن اینکه نعمتی دفاع پدیده، مهدی طارمی، محمدرضا حسینی و یک بازیکن به نام علیرضا آرتا را که یک مدافع جوان در مس کرمان بود، می‌خواستم.


اراده‌ای برای حل مشکلات نبود

دلیل اصلی تصمیم من، مشکلات موجود در باشگاه بود که اراده‌ای برای حل آن‌ها وجود نداشت. من و دستیارانم مربیانی حرفه‌ای هستیم و زندگی‌مان از طریق فوتبال می‌چرخد. یک‌سال از پرسپولیس دریافتی نداشتیم و این خیلی بد بود. دلیل دیگری برای ترک پرسپولیس نداشتم. مشکلات موجود با این مدیریت حل نمی‌شد. از قرار معلوم طرحی برای کنارگذاشتن ما از پرسپولیس وجود داشت و این طرح اجرا شد. به‌طور‌مثال در روز فینال جام‌حذفی هیچ‌یک از اعضای هیئت‌مدیره و خود مدیرعامل نزد بازیکنان و کادر فنی نیامدند که تبریک بگویند. برای هیچ‌یک از اعضای تیم پاداش قهرمانی این جام در نظر گرفته نشد. کار به جایی رسیده بود که من قبل از بازی آخرمان شخصا از جیبم به بازیکنان پاداش دادم تا با انگیزه بالا به میدان بروند.


۴ سال مبلغ قراردادم ثابت بود

برانکو درباره دستمزد ۸۰۰هزاردلاری کالدرون و اینکه این مبلغ را باشگاه می‌توانست برای حفظ او هزینه کند نیز گفت: این مسئله به من ارتباط ندارد، بلکه باشگاه باید به این سؤال پاسخ دهد. واقعیت این است که در چهارسالی که سرمربی پرسپولیس بودم، مبلغ قراردادم ثابت بود و هیچ‌گاه آن را افزایش ندادند. در تمام این مدت با یک رقم قرارداد کار کردم و حتی قراردادی که برای فصل آینده نوشته بودیم، با همان مبلغ سال اول یکی بود.


کالدرون از همین حالا آماده شکایت باشد

آنچه باید به کالدرون بگویم این است که او تیمی را به دست آورده که کاملا شکل گرفته و در یک فصل ۲ جام گرفته و راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شده است. بازیکنانش فوق‌العاده زحمت‌کش و متعصب هستند. درواقع کالدرون برترین نسل تاریخ پرسپولیس را به دست آورده است. او همچنین یک ارتش بسیار متعصب از هواداران پرسپولیس را پشت خود می‌بیند. آن‌ها قطعا در هر شرایطی کادرفنی و بازیکنان را حمایت خواهند کرد تا بتواند به بهترین نتایج برسد. در آخر می‌توانم به کالدرون پیشنهاد کنم که از همین الان مدیربرنامه‌های خودش را آماده شکایت از فیفا برای گرفتن دستمزدش از پرسپولیس کند. امیرعلی حسینی، مدیر امور بین‌الملل، و ذاکر، وکیل باشگاه پرسپولیس، به وکیل من در استانبول گفته‌اند که باشگاه نمی‌خواهد توافقی صورت بگیرد و دستمزدتان را پرداخت کند. درواقع آن‌ها قصدی برای این کار ندارند. واقعا انتظار نداشتم جواب زحمات من و همکارانم را به این شکل بدهند. درمورد بازگشتن به پرسپولیس نمی‌توان درمورد آینده حرف زد. به‌ویژه اینکه ما مربیان حرفه‌ای همیشه چمدان‌هایمان برای سفر آماده است. تشکر فراوان و بی‌دریغ از همه آن‌هایی که یادشان همیشه در قلبم باقی خواهد ماند. انتظارم از هواداران پرسپولیس این است که همانند قبل پشت تیم باشند و از بازیکنان حمایت کامل کنند؛ چرا‌که آن‌ها شایسته هر نوع تقدیری هستند. بازیکنانی که متعصب و باهوش هستند و هدفشان سربلندی باشگاه است. آن‌ها هیچ‌وقت از تلاش برای موفقیت بیشتر دریغ نکردند.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->