حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اردن: حمله شهرک نشینان به کاروان کمک‌های غزه جنایت است مشاور اسماعیل هنیه: نتانیاهو برای آتش بس سنگ اندازی می‌کند حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیه: اسرائیل فورا از رفح عقب‌نشینی کند رسانه صهیونیستی: عملیات اسرائیل در رفح محدود است دومین حمله گردان‌های قسام به مواضع صهیونیست‌ها طی چند ساعت گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | دولت از وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال عقب نیست سردار فدوی: دولت و سپاه درکنار یکدیگر رفع مشکلات کشور را پیگیری می‌کنند واکنش کانادا به حمله احتمالی اسرائیل به رفح هلاکت یک تاجر اسرائیلی در مصر ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند حمدان: عملیات رفح برای ارتش اسرائیل «پیک نیک» نخواهد بود چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد نتانیاهو: پیشنهاد مورد قبول حماس از خواسته‌های ضروری اسرائیل فاصله دارد درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان وزیر صهیونیست: مذاکره با حماس بس است؛ به رفح حمله کنید پوتین به چین و ترکیه سفر می‌کند بازگشت مذاکره‌کنندگان صهیونیست به قاهره طی ساعات آینده
سرخط خبرها

تحول‌خواهی؛ ضرورت ملی، تکلیف انقلابی

  • کد خبر: ۱۵۷۴۹۴
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
تحول‌خواهی؛ ضرورت ملی، تکلیف انقلابی
تحول و نوخواهی مؤمنانه راه برون‌رفت از مشکلات است.

نیاز فوریت‌دار ما تحول است؛ حتی خیلی بیشتر از شعار سال که در چهار کلمه «مهار تورم، رشد تولید» پیشانی‌نوشت تقویم‌ها و سربرگ‌ها می‌شود. اصلا این شعار محقق نمی‌شود تا ما به تحول به‌عنوان یک راهبرد کلان توجه نداشته باشیم. تا آن را به‌عنوان یک ضرورت حیاتی نبینیم و برای اجرای آن همت نکنیم. تحول و نوخواهی مؤمنانه راه برون‌رفت از مشکلات است. بدون حرکت در این راه، به مقصد نخواهیم رسید. این هم وعده خداوندِ صادق‌الوعد است که «ان‌ا... لایغیر ما بقوم حتی یغیر ما به انفسهم».

معنای امروزین تغییر احوال، همان تحول است؛ همان که در کلام روشنی‌آفرین رهبر فرزانه انقلاب در سخنرانی نوروزی ۱۴۰۲، این‌گونه در تبیین می‌بینیم: «آنچه بنده از کلمه تحول به‌عنوان تحول اراده می‌کنم، عبارت است از تغییر بخش‌ها و نقاط معیوب؛ چه در نظام اسلامی، چه در جامعه ایرانی. ما نقاط معیوب داریم، بخش‌های ضعیف داریم، ضعف‌هایی داریم؛ این ضعف‌ها را باید شناسایی کنیم، این نقاط را باید مشخص کنیم و با اراده قاطع "که حالا خواهم گفت که کار آسانی هم نیست" ضعف‌ها را برطرف کنیم و تبدیل به قوت کنیم.»

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در فرازی دیگر به یک نکته کلیدی دیگر توجه می‌دهند: «اعتماد‌به‌نفسِ ملی»؛ شاه کلیدی که قفل‌گشاست. قدرتی که به اقتدار تبدیل می‌شود و بن‌بست‌ها را می‌شکند. ایشان در‌این‌باره به تصریح می‌فرمایند: «اگر یک ملتی به استعداد‌های خود اعتماد دارد، به توانایی‌های خود اعتماد دارد، قادر به اقدامات تحولی است؛ ملتی که اعتماد‌به‌نفس دارد، می‌تواند اقدامات تحولی را به‌خوبی به سرانجام برساند؛ مسئولان این ملت هم جرئت می‌کنند که دم از تحول بزنند و اقدام به تحول بکنند.»

ملت که پای کار باشد، مسئولان را هم به این کار واخواهد داشت. شهادت رهبر انقلاب در‌باره ملت، چنین پرشکوه است‌: «خب، ملت ما بحمدا... از اعتماد‌به‌نفس برخوردار است؛ ملت ما، ملتی است دارای عزّت‌نفس، دارای اعتماد‌به‌نفس، استقلال‌خواه و شجاع که حالا نمونه‌هایش را همه شما‌ها دیده‌اید و من هم یک چند نمونه‌ای بعدا عرض خواهم کرد. ملت ما در عرصه‌های مختلف نشان داده است که به خودش اعتماد دارد، به توانایی‌های خودش اعتماد دارد.» ما با اعتمادی چنین از جنگ سرفراز بیرون آمدیم و بسیاری از مشکلات را رفع کردیم. در بلای کرونا، خیلی پیش‌تر از برخی کشور‌ها، به ایستگاه سلامتی عمومی رسیدیم.

آن اعتماد‌به‌نفس را هم باید به «هوشیاری» غنی‌سازی کنیم، زیرا همان‌طور که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «اگر هوشیار نباشیم، غافل باشیم، به‌عنوان تحول، به نام تحول ممکن است به نقاط قوت خودمان ضربه بزنیم؛ انسان این را گاهی مشاهده می‌کند. بعضی هستند دلسوز نظام، علاقه‌مند به نظام اسلامی و به انقلاب؛، اما گاهی غفلت می‌کنند، برای اینکه یک حرکت خوب را، حرکت اصلاحی را انجام بدهند، بی‌دقتی می‌کنند و به نقاط قوت ضربه وارد می‌کنند.

باید ملاحظه کرد که به نقاط‌قوت ضربه وارد نشود. خب، این نکته را در نظر داشته باشید.» با‌در‌نظر‌داشتن تأکید‌های رهبری، می‌توانیم مسیر تحول را به سلامت بپیماییم. می‌توانیم آن را به ریل اصلی حرکت تبدیل کنیم؛ حرکتی که ما را به مقصد پیشرفت خواهد رساند. هوشیار باشیم که رفتار ما، به نقشه دشمن رنگ‌و‌لعاب ندهد. قصدِ خیر ما به نتیجه شر نینجامد. باز هم هوشیار باشیم که بی‌جیره‌و‌مواجب سرباز بی‌لباس‌و‌نشان دشمن نشویم که از ما بیشتر از افسران خود بهره بگیرد.

هوشیاری را به‌عنوان یک مؤلفه جدی تحول در خویش بارور کنیم تا به باور‌داشت توان ملی برسیم. اگر در ذهنِ خویش تحول ایجاد کنیم، تغییرات در زمین ما نیز سازنده و شکوفا‌شونده خواهد بود. به تصریح کلام معیار رهبر فرزانه، این نوجویی و تحول‌خواهی، تکلیف انقلابی و ملی ماست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->