«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

نماز شرف الشمس چگونه است؟

  • کد خبر: ۱۵۷۷۳۴
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
نماز شرف الشمس چگونه است؟
نماز حاجت شرف الشمس در روز ۱۹ فروردین که شرف الشمس شروع می شود برای طلب حاجت و برآورده شدن حاجت خوانده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، نماز حاجت شرف الشمس در روز ۱۹ فروردین که شرف الشمس شروع می شود برای طلب حاجت و برآورده شدن حاجت خوانده می‌شود.

نحوه خواندن نماز شرف الشمس 

اگرچه بسیاری از ما «شرف‌الشمس» را به نام انگشتر یا گردنبند می‌شناسیم، اما شرف الشمس نه سنگ است و نه حتی دعایی که بر روی عقیق زرد می‌نویسند.
شرف یک اصطلاح نجومی است که برای قرار گرفتن ستاره‌ها در برخی از برج‌های فلکی و میزان سعادت و نحوست روز‌ها از آن استفاده می‌شود. بسیاری از قدیم الایام تا کنون قرار گرفتن هر ستاره را در برج و درجه‌ای که شرف آن باشد، دارای نوعی از تأثیر دانسته و قرار گرفتن آن در درجه‌ای دیگر که هبوط آن باشد، را دارای تأثیر دیگری می‌دانند و گفته اند شرف الشمس هنگامى است که در درجه ۱۹ حمل (فروردین) باشد.
گفته می‌شود که هر سال در روز ۱۹ فروردین خورشید به نقطه خاصی در آسمان میرسد و حالتی معادل شب قدر را ایجاد میکند. در این روز خورشید نسبت به سایر کواکب روی زمین قدرت بیش‌تری دارد و آداب و اعمال خاصی برای آن ذکر شده است. 

برای دعای شرف الشمس خواص بسیاری ذکر شده که گره گشایی از مشکلات و برآورده شدن حاجت از مهم‌ترین آنهاست. برای گرفتن حاجت در روز ۱۹ فروردین ۲ رکعت نماز حاجت بخوانید و ۱۰۰ صلوات بفرستید. سپس دعا و حرز آن را بر روی کاغذ نوشته، حاجت خود را نیز در آن ذکر نمایید و کاغذ را در قرآن بگذارید.

اشکال حرز شرف الشمس چه معنایی دارند؟

حرز شرف شمس که روی نگین و یا عقیق حکاکی می‌شود، آداب خاصی دارد، شامل پنج اسم اعظم خداوند است که آن‌ها را کلمات مبارکه «الله؛ جمیل؛ رحمن؛ مومن؛ نور» گفته‌اند و به جای نقش از پنج حرف اول آن‌ها به صورت «ا. ج. ر. م. ن» می‌توان استفاده کرد. این نقش ۱۳ حرف دارد ۴ حرف از تورات ۴ حرف از انجیل و ۵ حرف از قرآن کریم است. تصویر جدول یا لوح شرف شمس هم در زیر آورده شده که خواص یکسانی را با نقش حرز دارد.

طریقه خواندن نماز شرف الشمس​ بر اساس روایات

امام علی(ع) درباره ثواب خواندن نماز با انگشتر عقیق فرمودند: دو رکعت خواندن نماز با انگشتر عقیق، برابر است با هزار رکعت نمازی که بدون انگشتر عقیق خوانده می‌شود.

حضرت سجاد(ع) فرمودند: کسی که در هنگام دعا انگشتر عقیق دستش باشد، دعایش برآورده می‌شود.

حضرت صادق(ع) فرمودند:خدا دوست دارد دستی را که در هنگام دعا به سمتش دراز می‌شود، انگشتر عقیق در دستش باشد.

منابع: تسنیم، سایت دعاگو




گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->