واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش غربالگری های «ژنتیک»، «شنوایی» و «بینایی» کودکان تازه متولد شده و سالمندان

  • کد خبر: ۱۵۷۹۶۶
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
افزایش غربالگری های «ژنتیک»، «شنوایی» و «بینایی» کودکان تازه متولد شده و سالمندان
سازمان بهزیستی اعلام کرد: برنامه غربالگری اختلالات شناختی در سالمندان که از انتهای سال گذشته به‌صورت پایلوت در استان یزد و قزوین شروع شده است، در سال جدید هم به‌صورت رایگان ادامه پیدا می‌کند. همچنین سال گذشته حدود ۹۳درصد از موالید کشور را غربالگری شنوایی کردیم و توانستیم از معلولیت‌ها جلوگیری کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، افروز صفایی‌فرد گفت: در سال ۱۴۰۲ گزارش مفصل و تحقیقاتی تهیه خواهیم کرد که قابل تسری به کل کشور باشد و بتوانیم شایع‌ترین اختلالات را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

صفایی‌فرد به برنامه‌های آموزشی سازمان بهزیستی در گروه پیشگیری ارتقایی اشاره و بیان کرد: بحث آموزش پیشگیری از معلولیت‌ها به دانش‌آموزان و افراد تحت پوشش سازمان و همچنین پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۲ هستند.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت ۲۵۶ مرکز مشاوره ژنتیک در کشور، گفت: ما در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۴۲ هزار مورد مشاوره ژنتیک انجام دادیم و علاوه بر مشاوره‌ها، درصد قابل توجه از هزینه آزمایشات ژنتیک را به افراد پرداخت می‌کنیم.

وی از غربالگری بینایی ۸۵درصد از کودکان ۳ تا ۶ سال در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: برنامه غربالگری تنبلی چشم حدود ۲۶ سال است که در سازمان بهزیستی انجام می‌شود و سازمان با شناسایی اختلالات بینایی و با درمان به‌موقع، از معلولیت ناشی از این اختلالات پیشگیری می‌کند.

صفایی‌فرد، برنامه غربالگری اختلالات شنوایی نوزادان را نیز از دیگر برنامه‌های موفق سازمان بیان کرد و افزود: ما سال گذشته حدود ۹۳درصد از موالید زنده کشور را غربالگری شنوایی کردیم و با مداخلات بهنگام توانستیم از معلولیت‌های گفتاری و اختلالات ارتباطی جلوگیری کنیم.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در رادیو گفت‌وگو بیان کرد: برنامه غربالگری اختلالات شناختی در سالمندان برنامه دیگری است که از انتهای سال گذشته به‌صورت پایلوت در استان یزد و قزوین شروع شده است و در سال جدید هم به‌صورت رایگان ادامه پیدا می‌کند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->