واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

سازش ۲۵‌ درصدی متقاضیان طلاق در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۶۰۴۶۸
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
سازش ۲۵‌ درصدی متقاضیان طلاق در خراسان رضوی
اعتیاد، مشکلات مالی و خیانت مهم‌ترین دلایل طلاق زوج‌ها در خراسان‌ رضوی هستند.

«درصد سازش زوج‌ها در پنج سال اخیر، به‌طور میانگین در ۳۳ شهرستان استان در رقم ۲۵ ثابت مانده و این درصد به این معناست که از هر چهار پرونده متقاضی طلاق، یک پرونده به سازش و سه پرونده به عدم سازش ختم می‌شود.» این آمار را معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی اعلام کرد تا گزارشی از فعالیت سامانه «تصمیم» در اختیار خبرنگار شهرآرا قرار دهد؛ همان سامانه‌ای که سال ۹۵ برای نخستین‌بار در کشور، فعالیتش را از مشهد آغاز کرد تا در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای میان بهزیستی کشور، قوه‌قضاییه و سازمان امور اجتماعی، به افرادی که بر سر دوراهی طلاق و سازش مانده‌اند، فرصت انتخاب سازش و زندگی دوباره بدهد.

غلامحسین دلبری در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، با اشاره به اینکه زوج‌ها در قالب این طرح به مراکز مشاوره و مددکاری ارجاع داده می‌شوند، اظهار کرد: در پی این موضوع و در پنج سال اخیر، نتیجه‌گیری مراکز مشاوره به‌طور میانگین ۲۵‌درصد سازش (به معنای انصراف از طلاق) و ۷۵‌درصد عدم‌سازش بوده است که البته پرونده‌های عدم‌سازش به معنای طلاق قطعی زوج‌ها نیست و ممکن است پس از این مرحله نیز شاهد سازش زوج‌ها باشیم.

فعالیت ۷۵ مرکز مشاوره

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در ۳۳ شهرستان استان حدود ۷۵ مرکز مشاوره و مددکاری دراین‌زمینه در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: پارسال ۳۲‌هزار‌و‌۵۰۰ پرونده در این سامانه پذیرش شده که ۳۱‌هزار‌و‌۹۷۰ مورد از این پرونده‌ها به مراکز مشاوره ارجاع داده شده است.

دلبری ترتیب مراحل بعدی را که پرونده‌های عدم‌سازش طی می‌کنند ارسال پرونده به دفتر‌های خدمات قضایی الکترونیک، سپس دادگاه خانواده و محضر اعلام و تأکید کرد: شمار پرونده‌های متقاضی طلاق یا ارسال جوابیه عدم‌سازش پرونده‌ها، به دفتر‌های خدمات قضایی به معنای طلاق نیست، زیرا متقاضی در مراحل بعد نیز امکان انصراف از طلاق را دارد.

اعتیاد، دلیل ۸۰‌درصد طلاق‌ها

او درباره دلایل طلاق زوج‌های استان نیز تصریح کرد: معمولا زندگی فقط به یک دلیل منجر به جدایی نمی‌شود، بلکه هر عاملی که به عنوان دلیل طلاق اعلام می‌شود نیز عواقبی دارد که آن عواقب در روند جدایی زوج‌ها مؤثر است؛ برای مثال اعتیاد عاملی است که بیکاری، مشکلات مالی و‌... را به دنبال دارد.
دلبری خاطرنشان کرد: با‌این‌حال اعتیاد، مسائل مالی و خیانت مهم‌ترین دلایل طلاق‌ها بوده که میزانی ۸۰‌درصدی را به خود اختصاص داده و ۲۰‌درصد دیگر مربوط به مواردی مانند دخالت اطرافیان، نداشتن مهارت کافی زندگی و‌... است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->