برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی «هشت بهشت» در پارک ملت مشهد مقدس + فیلم ارتقاء حوزه مقاومت بسیج شهرداری مشهد مقدس به سازمان بسیج افشای خودکشی ۱۰ نظامی اسرائیلی در ساعات اولیه عملیات طوفان الاقصی تملک ۲۷۰ پلاک از سوی سازمان زمین و مسکن در سال ۱۴۰۲ | اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال به حاشیه شهر مشهد کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه لوکال آزادی مشهد در آینده‌ای نزدیک ظرفیت اشغال هتل‌های مشهد در دهه کرامت به ۷۰ درصد رسید ویژه‌ترین فضاآرایی شهری به‌مناسبت دهه کرامت در مشهد مقدس اعمال‌قانون یک هزار و ۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۱ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان شهدا و بزرگراه‌های مشهد | فوت سرنشین پژو به دلیل واژگونی خودرو (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد «پاک» است (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) برقراری سیستم گردشی غرفه‌داری در شب‌بازارهای مشهد | موافقان و مخالفان چه می‌گویند؟ مدیریت شهری مشهد، مهیای برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) پایان پرونده پلاک ۱۷۶ | پس از ۳ دهه، یکی از فرسایشی‌ترین پروژه‌های شهر مشهد رو به پایان است برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت ماه تدوین می‌شود تعیین تکیلف ۲۴۰ پرونده ارسالی در کمیسیون ماده ۵ توسط شهرداری مشهد طی سال گذشته قلندرشریف: ایستگاه سلامت خط‌دو متروی مشهد در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود مجید فاطمی‌ارفع به‌عنوان مشاور شهردار مشهد مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ساعت خدمات‌رسانی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد در دهه کرامت | سرویس‌دهی رایگان در روز میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | درخواست رفع مشکل آسفالت محله کاظمیه مشهد + پاسخ
سرخط خبرها

چرا قیمت «من‌کارت» در مشهد افزایش یافت؟

  • کد خبر: ۱۶۰۵۳۲
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
چرا قیمت «من‌کارت» در مشهد افزایش یافت؟
مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری مشهد گفت: قیمت تمام شده من کارت برای شهرداری ٧٠ هزار تومان است که به ۵٠ هزار تومان آن یارانه تعلق می‌گیرد و قیمت برای شهروندان ٢٠ هزار تومان است.

مهدی بدیع فرخد  در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، در این خصوص اظهار کرد: من کارت به اندازه کافی هم برای سال گذشته و هم امسال تهیه شده بود و آخرین پارتی که شهرداری خریداری کرده پیش بینی لازم را برای این دو سال داشته است.

وی با اشاره به اینکه فرآیند و روال من کارت‌ها به این صورت است که در من کارت‌ها در بخش‌های مختلف و پارت به پارت به دست ما می‌رسد، افزود: متاسفانه در پارت اخیر مشکل گمرکی برای من کارت‌های پیش آمد و شرکت تامین کننده نتوانست به موقع ترخیص را انجام دهد، بنابراین در دو هفته اخیر با مشکل کمبود من کارت مواجه شدیم.

بدیع فرخد با بیان اینکه این مشکل را با در اختیار داشتن زائر کارت و توزیع آن‌ها در بازار به قیمت من کارت تا حدودی مشکل را حل کردیم، ادامه داد: خوشبختانه مشکل ترخیص من کارت‌ها حل شد و از روز گذشته توزیع شد. این افزایش پنج هزار تومانی من کارت‌ها مصوبه شورای اسلامی شهر است که در سال ١۴٠٢ باید اجرا می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در سبد خانوار ٢٠ هزار تومان عددی نیست، گفت: قیمت تمام شده من کارت برای شهرداری ٧٠ هزار تومان است که به ۵٠ هزار تومان آن یارانه تعلق می‌گیرد و قیمت برای شهروندان ٢٠ هزار تومان است، گفتنی است؛ مجموع سالانه یارانه من کارت برای شهرداری ٢٠ میلیارد تومان است.

مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری مشهد تاکید کرد: حدود ١۵٠٠ من کارت در سامانه ثبت شده که با آن تراکنش انجام می‌شود، از سویی دیگر، جمعیت مشهد در حدود ٣.۵ میلیون نفر است، اما ۶ میلیون کارت توزیع شده است در حالی که ١.۵ میلیون آن استفاده می‌شود، به عبارت دیگر، یک چهارم من کارت‌ها در حال استفاده است لذا شهروندان باید مراقب من کارت‌های خود باشند.

بدیع فرخد ادامه داد: در حال حاضر ٣٠ باجه فروش من کارت و ٨٠٠ عامل شارژ شامل فرودگاه‌ها و فروشگاه‌ها و ... در حال فعالیت هستند. علاوه بر این موارد ذکر شده ٣٠٠ دستگاه شارژ خودکار در ایستگاه‌های اتوبوس فعال است. همچنین شهروندان با نصب اپلیکشن پی پاد به راحتی می‌توانند من کارت خود را شارژ کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->