خسارت حدود ۷۰ درصدی سیل به اراضی کشاورزی و باغی بردسکن امدادرسانی آتش‌نشانی مشهد به ۱۶۱ مورد عملیاتی در پی بارش شدید باران (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات بخشدار مرکزی مشهد در پی وقوع سیل در روستای ده‌غیبی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سد «سراب» صالح‌آباد خراسان‌رضوی پس از سال‌ها سرریز شد پیش‌بینی رگبار باران در نقاط مختلف کشور | افزایش دما تا دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌چیز درباره گروگان‌گیری در پالادیوم + جزئیات و عکس پیش‌بینی وقوع رگبار و رعد و برق در خراسان رضوی طی روز‌های آینده (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت ۲ اخاذ مامورنما در مشهد ثبت بیش از ۳۰ میلیمتر بارندگی در ۵ شهر خراسان رضوی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب هدیه روز دختر چی بخریم؟
سرخط خبرها

راه‌اندازی اورژانس بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی شرق مشهد تا پایان سال + فیلم

  • کد خبر: ۱۶۰۶۵۵
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
راه‌اندازی اورژانس بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی شرق مشهد تا پایان سال + فیلم
معاون مدیریت توسعه دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به وضعیت کنونی پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی، از راه‌اندازی اورژانس تا پایان سال جاری خبر داد.

دکتر امیر پرویز توسلی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از این پروژه بیمارستانی به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: بحث برخورداری حاشیه شهر مشهد مورد تأکید ما و همه دستگاه‌های دولتی است و بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد اولین گام ما برای خدمت‌رسانی به این منطقه با ۴۰۰ تخت بیمارستانی بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۵، طرح راه‌اندازی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در دستورکار قرار گرفت، اما مشکلات بین شهرداری و آستان قدس رضوی، کار را تعطیل کرد تا اینکه در سال ۱۴۰۱ و با اعتبار ۱۸۷ میلیاردی، پروژه دوباره آغاز شد.

توسلی تأکید کرد: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی با رویکرد عمومی درمان راه‌اندازی خواهد شد و شامل درمانگاه، اورژانس، آزمایشگاه، بخش‌های مراقبت‌های ویژه، بخش بستری زنان، بخش بستری عمومی، اتاق‌های عمل و... در ۷ طبقه ساخته خواهد شد.

راه‌اندازی اورژانس تا پایان سال

معاون مدیریت توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به پیشرفت فیزیکی فعلی این پروژه اعلام کرد: اکنون ۸درصد از کلیت بخش درمانی بیمارستان ساخته شده است و در دیدار اخیر با حجت‌الاسلام پژمانفر اعلام کردیم در صورت تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان طی یک‌سال، می‌توانیم اورژانس را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: ایشان با سازمان برنامه و بودجه مکاتبه کردند تا هرچه سریع‌تر اعتبار لازم محقق شود.

توسلی یادآور شد: در مجموع و براساس برآورد ما در سال جاری، اعتبار اصلی ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

کمبود ۳ هزار تخت بیمارستانی در مشهد

توسلی در ادامه به آخرین وضعیت تخت‌های بیمارستی اشاره کرد و گفت: در مشهد حدود ۳ هزار تخت بستری کم داریم؛ زیرا در کنار مردم مشهد، ما به حاشیه شهر و زائران و اتباع خدمت‌رسانی می‌کنیم. بنابراین نیازمند افزایش بیمارستان در این کلان‌شهر هستیم.

او با اشاره زمان پایان این پروژه اظهار کرد: این مجموعه نهایتا تا سال ۱۴۰۴ راه‌اندازی خواهد شد. اما کمبود ۲ هزار تخت همچنان باقی است و بنا داریم ۲ بیمارستان هزار تختخوابی یا همان «ابربیمارستان» را در مشهد مقدس راه‌اندازی کنیم.

توسلی درباره مکان‌یابی این بیمارستان‌ها توضیح داد: اکنون در حال مطالعه و بررسی هستیم، اما یکی از اماکن پیش‌بینی‌شده ما، شهرک زکریا در بولوار فکوری مشهد است و توضیحات تکمیلی را به محض تعیین‌تکلیف نهایی خواهیم گفت.

وی خاطرنشان کرد: اکنون یک بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ویژه اعصاب و روان با پیشرفتی ۳۰درصدی در منطقه الهیه در حال احداث است. یک پروژه دیگر هم در مکان فعلی بیمارستان ابن‌سینا در نظر داریم که احتمالا بنای دومین بیمارستان هزار تختخوابی ما خواهد بود.

او درباره اعتبار ساخت پروژه‌های بیمارستانی هم اعلام کرد: اعتبار امسال ۴۰ میلیارد تومان بوده است، اما درحال رایزنی هستیم تا اعتبار را به ۱۵۰ میلیارد برسانیم تا همان پروژه اورژانس به پایان برسد.

معاون مدیریت توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: ساخت و تأمین هر تخت این بیمارستان برای دانشگاه ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت که به‌ازای هر بیمار، حدود ۱۰۰ مترمربع فضا پیش‌بینی شده است. بخش عمده اعتبارات ساخت بیمارستان برعهده وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و اعتبارات دیگر از سوی سازمان برنامه و بودجه ارائه خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->