سرخط خبرها

سرنوشت قهرمانی در دست مغضوبان سرخابی

  • کد خبر: ۱۶۰۸۶۲
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
سرنوشت قهرمانی در دست مغضوبان سرخابی
دروازه‌بان‌های سابق استقلال و پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ برتر، نقش تعیین کننده‌ای در مشخص کردن عنوان قهرمانی دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هفته‌های پایانی لیگ بیست‌ودوم درحالی فرارسیده است که چهار دروازه‌بان سابق استقلال و پرسپولیس می‌توانند در مسیر تعیین سرنوشت قهرمان نقش‌آفرین باشند. سه تیم مدعی رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر دارند و کوچک‌ترین لغزش در سه هفته باقی‌مانده می‌تواند سرنوشت تیم قهرمان را تغییر بدهد. نگاهی به فهرست رقبای سه تیم مدعی در هفته‌های پایانی فصل نشان می‌دهد که قرار است دروازه‌بانانی نام‌آشنا سد راه مدعیان قهرمانی شوند؛ دروازه‌بانانی که سابقه حضور در تیم‌های پرطرف‌دار پایتخت را دارند؛ از رشید مظاهری و محسن فروزان تا حامد لک و علیرضا حقیقی.

امید استقلالی‌ها به مظاهری

دروازه‌بان سابق استقلال بعد از جدایی پرماجرایش از جمع آبی‌پوشان پایتخت و حضور کوتاه‌مدت در سپاهان، در نیم‌فصل دوم در تیم پیکان مشغول‌به‌کار است و حالا هواداران آبی‌پوش امیدوارند بتواند مسیر قهرمانی استقلال را هموار کند، به‌ویژه که مظاهری باید در ترکیب پیکان برابر هر دو تیم پرسپولیس و سپاهان قرار بگیرد. مظاهری از زمان پیوستنش به پیکان، در یازده بازی برای خودروسازان به میدان رفته که توانسته است شش کلین‌شیت داشته باشد. دروازه‌بان سی‌وسه‌ساله بعد از امضای قراردادش با خودروسازان، دروازه‌بان ثابت پیکان بوده است و حالا باید در دو هفته پی‌درپی آمادگی‌اش را مقابل تیم‌های پرسپولیس و سپاهان محک بزند. بدون‌شک درخشش او در این دو مسابقه می‌تواند راه قهرمانی استقلال را هموار کند.

فروزان و آزمون جبران محبوبیت ازدست‌رفته

محسن فروزان از دروازه‌بانان پرنوسان لیگ بیست‌ودوم به شمار می‌رود که در دوره سرمربیگری امیر قلعه‌نویی بار‌ها سکونشین شد و جایش را در ترکیب اصلی گل‌گهر از دست داد. بعد از تغییرات در کادرفنی، فروزان دوباره دروازه‌بان شماره‌یک سیرجانی‌ها شده و حالا دو بازی سرنوشت‌ساز مقابل پرسپولیس در انتظار فروزان است. دروازه‌بان سی‌وچهارساله که پیش‌تر در لباس تیم راه‌آهن سد راه قهرمانی تیم برانکو ایوانکوویچ شده بود، حالا هم در جام‌حذفی و هم در لیگ‌برتر فرصت رویارویی با پرسپولیس را دارد و هواداران استقلال امیدوارند که دروازه‌بان پیشینشان بتواند درخشش خود در لیگ پانزدهم را تکرار کند.

هشت‌پای پرسپولیسی‌ها سد راه موفقیت استقلال؟

حامد لک بعد از گذراندن یک فصل ناموفق در پرسپولیس، به روز‌های آرمانی‌اش بازگشته است. لک در لیگ بیست‌ودوم در ۲۱ بازی برای مس رفسنجان به میدان رفته که توانسته است دوازده کلین‌شیت داشته باشد. لک که در هفت بازی گذشته تیمش توانسته است پنج‌بار کلین‌شیت کند، حالا باید خودش را برای رویارویی با استقلال در هفته بیست‌ونهم لیگ‌برتر مهیا کند.

هواداران پرسپولیس چشم امیدشان به توانمندی‌های دروازه‌بان سابقشان است تا بتواند با درخشش مقابل استقلال، آبی‌ها را به‌طور کامل از کورس قهرمانی خارج کند. لک در بازی رفت استقلال و مس رفسنجان غایب بود، اما داوود نوشی‌صوفیانی موفق به ثبت کلین‌شیت شد. بااین‌حال، باید دید در بازی برگشت باتوجه‌به بهبود مصدومیت لک، او چه سرنوشتی مقابل استقلال خواهد داشت.

حقیقی و چالش تغییر سرنوشت تیم قهرمان

پرسپولیس در آخرین هفته از لیگ بیست‌ودوم باید در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به‌مصاف نساجی مازندران برود. عملکرد پرنوسان تیم‌های مدعی در هفته‌های گذشته باعث شده است احتمالا کورس قهرمانی تا لحظه پایانی در این فصل جذاب و نفس‌گیر باشد. همین مسئله نیز سبب شده است تقابل هفته سی‌ام سرخ‌پوشان پایتخت برابر شاگردان کارلوس هرناندس بسیار مهم تلقی شود. پرسپولیسی‌ها در بازی رفت نساجی را در ورزشگاه آزادی گلباران کردند و بردی پنج‌گله را جشن گرفتند، اما در بازی برگشت به‌نظر می‌رسد شرایط متفاوت باشد.

علیرضا حقیقی که در دور رفت نتوانست مقابل تیم سابقش روز خوبی را تجربه کند و نمایش ضعیفی داشت، بدون‌شک برای جبران عملکرد ضعیفش در بازی رفت پا به میدان مسابقه خواهد گذاشت. این پرسپولیسی سابق این فرصت را دارد که با درخشش خود حتی سرنوشت تیم قهرمان را هم تغییر بدهد. اگر پرسپولیس تا هفته پایانی صدرنشین باقی بماند، این امکان وجود دارد که درخشش حقیقی، جام قهرمانی را از سرخ‌ها بگیرد و به یکی از دو تیم مدعی دیگر بدهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->