واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

«سوانح رانندگی» در صدر عوامل آسیب‌های نخاعی و معلولیت‌های جسمی

  • کد خبر: ۱۶۰۸۷۴
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
«سوانح رانندگی» در صدر عوامل آسیب‌های نخاعی و معلولیت‌های جسمی
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه هفتم اردیبهشت‌ماه، روز ایمنی حمل‌و‌نقل نام‌گذاری شده است، گفت: بخش عمده‌ای از آسیب‌های نخاعی و معلولیت‌های جسمی-حرکتی، ناشی از سوانح ترافیکی است. فقط در سال گذشته بیش از ۲۶۰ نفر که علت معلولیت آن‌ها سوانح رانندگی بوده، تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی قرار گرفته‌اند.

دکتر مسعود فیروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: تصادف و مرگ ناشی از آن، یکی از خبر‌های روزمره‌ای است که افراد زیادی از آن صدمه مالی، جانی و روانی دیده‌اند. به‌طور مثال از بین ۲۶۴ نفری که در سال گذشته بر اثر سوانح رانندگی دچار معلولیت شده و تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی قرار گرفته‌اند، ۲۲۴ نفر از آن‌ها دچار معلولیت جسمی-حرکتی، ۱۲ نفر دچار معلولیت بینایی، ۹ نفر دچار معلولیت ذهنی، ۱۴ نفر دچار معلولیت شنوایی و صوت‌وگفتار و ۵ نفر نیز دچار آسیب‌های عمیق اعصاب و روان و تروما‌های شدید شده‌اند.

وی با بیان اینکه چهار عامل اصلی در پدید‌آمدن تصادفات رانندگی مؤثر هستند که شامل عامل انسانی، جاده‌ای، وسیله نقلیه و محیط می‌شود، گفت: سوانح رانندگی یک پدیده اجتماعی است که نیاز به شناسایی ابعاد زیربنایی‌تر آن از قبیل مسائل فرهنگی، روانی، جامعه‌شناختی، تبلیغاتی، قضایی، پزشکی و نقش و جایگاه پلیس و... وجود دارد. بی‌گمان آمار معلولان و مصدومان ناشی از حوادث رانندگی و جاده‌ای ۱۰ تا ۱۵ برابرِ میزان تلفات ناشی از آن است که عواقب جبران‌ناپذیر آن همچون بی‌سرپرستی، مسائل و مشکلات روحی و روانی، هزینه‌های هنگفت درمانی و نیز مسائل جزایی و قضایی را به‌دنبال خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: حادثه حزن‌انگیز و سخت معلولیت ناشی از تصادف، فرد و خانواده را در مسیر جدیدی قرار می‌دهد که دشواری‌های ناشی از آن در مواردی تحمل‌ناپذیر است. همان‌طور که گفته شد، یکی از شایع‌ترین نوع معلولیت‌ها بر اثر سوانح رانندگی، قطع نخاع و نشستن مادام‌العمر بر ویلچر است. آسیب نخاعی به‌عنوان یک اختلال ناتوان‌کننده پیامد‌های جسمی، روان‌شناختی و اجتماعی بسیاری دارد و روی همه شاخص‌های کیفیت زندگی فرد و خانواده تأثیرگذار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->