زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات برطرف شد دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود+شرایط مشخصات خودرو ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایش ملی فروشگاه‌های متصل به کالابرگ آغاز شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | سمند ۸۲۰ میلیون تومان ناقابل! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل ناترازی بنزین چیست؟ خبر مهم برای متقاضیان خانه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد زمینه های مشارکت بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های برق‌آبی دل‌های نگران کارگران پیمانکاری با قرارداد‌های لرزان
سرخط خبرها

۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی مشهد، زیر کشت کُلزا قرار دارند

  • کد خبر: ۱۶۲۶۴۳
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی مشهد، زیر کشت کُلزا قرار دارند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: در حال حاضر ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی مشهد زیر کشت کُلزا قرار داشته و این سطح زیر کشت ۱۷۰ هکتار نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد میری دیسفانی، امروز ۱۷ اردیبهشت ماه در مراسم کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی با محوریت محصولاتی همچون ذرت و کلزا که در مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد:  شهرستان مشهد یکی از شهرستان‌های پر ظرفیت و مطرح در تولید محصولات کشاورزی در سطح استان است. در حال حاضر بالغ بر ۵۲ هزار هکتار به تولید محصولات کشاورزی در مشهد اختصاص دارد که از این میزان ۳۷ هزار هکتار به تولید محصولات زراعی و ۱۵ هزار هکتار مربوط به تولید محصولات باغی است. با توجه به وجود محدودیتهای آبی در کشور و خراسان رضوی که در آینده در بخش کشاورزی تهدید است، یکی از موضوعاتی که این روزها به دنبال آن هستیم افزایش بهره وری و عملکرد در تولید محصولات کشاورزی است.

وی افزود: هدف از اجرای برنامه کاروان‌های ترویجی در سطح استان‌های کشور انتقال آخرین یافته‌های بخش کشاورزی است تا با این کاروان‌ها ضریب نفوذ دانش در واحدهای تولیدی افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به اصلاح الگوی کشت و افزایش ضریب بهره‌وری در کشت کلزا تصریح کرد: کلزا یکی از محصولاتی است که در سطح استان کشت می‌شود. در حال حاضر ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی مشهد زیر کشت کلزا قرار داشته و این سطح زیر کشت ۱۷۰ هکتار نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

میری دیسفانی با تاکید بر فواید کشت کلزا برای تامین روغن مورد نیاز کشور گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد روغن مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود. تولید این محصول مانع از خروج ارز شده و  همچنین این‌گیاه نیاز آبی کمتری نسبت به محصولات زراعی هم فصل خود دارد. همچنین این محصول کمک به حاصلخیزی خاک کمک کرده و  از کنجاله آن در جیره غذایی دام به واسطه پروتئین آن استفاده می‌شود.

وی افزود: محدودیتی که کشاورزان در کشت کلزا با آن رو به رو هستند مربوط به تنظیم تاریخ کشت آن است زیرا محصولی به شدت مدیریت پذیر بوده و ممکن است تداخل آب با سایر محصولات داشته باشد. اتفاق خوبی که رخ داده است این است که ارقامی وارد بازار شده است که از تنوع تاریخ کشت بالایی برخوردا بوده و رقم جدید توانایی کشت در بهمن ماه را دارد. امید است با همراهی ارکان بخش کشاورزی استان بتوانیم موحب ترقی بخش کشاورزی استان  فراهم شده و به امنیت غذایی و پایداری محصولات استراتژیک کمک کنیم. خراسان رضوی یکی از استان‌های مطرح در بحث تولید روغن های خوراکی است و کارخانه‌های زیادی در استان در زمینه روغن کشی دانه‌های روغنی فعالیت دارند.

گیاه کلزا در الگوی کشت جایگاه ویژه‌ای دارد

قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: گیاه کلزا در الگوی کشت جایگاه ویژه‌ای دارد.

محمد صبور امروز ۱۷ اردیبهشت ماه در مراسم کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی با محوریت محصولاتی همچون ذرت و کلزا که در مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: کاروان‌های ترویجی با محوریت الگوی کشت محصولات زراعی بوده و کلزا به عنوان گیاه زراعی در الگوی کشت جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: بر همین اساس باید سطح زیر کشت این گیاه در استان افزایش یابد که برای این منظور باید تولید ارقام داخلی صورت گیرد. همچنین باید اقداماتی را برای کاهش ریسک کشاورزان در نظر گرفته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->