تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشهد ميزبان توليدكنندگان صنعت آب و كشاورزی كشور

  • کد خبر: ۱۶۲۸۲
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
مشهد ميزبان توليدكنندگان صنعت آب و كشاورزی كشور
با حضور معاونان وزیران نیرو و جهاد کشاورزی، نمایشگاه‌های کشاورزی و صنعت آب‌وفاضلاب افتتاح شد.
موسوی‌زاده- دیشب پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی هم‌زمان با سیزدهمین نمایشگاه صنعت آب‌وفاضلاب و صنایع وابسته در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد با حضور معاون وزیر نیرو، معاون وزیر جهاد کشاورزی، شهناز رمارم، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر، مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون حمل‎‌ونقل و ترافیک شورای شهر و جمعی از مدیران شهری و استانی آغاز به کار کرد تا ۲۰۵ شرکت‌کننده داخلی و ۹۵ شرکت‌کننده خارجی حاضر در این نمایشگاه در فضایی به وسعت ۲۲ هزار مترمربع آخرین دستاورد‌های خود را به نمایش بگذارند.

معاون وزیر نیرو در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران، ضمن ارزیابی مثبت از نمایشگاه به حضور شرکت‌کنندگانی از سراسر کشور اشاره و اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد نیرو‌های فنی و تولیدکنندگان ما برای خودکفایی در حوزه تمام نیاز‌های بخش آب و کشاورزی عزم خود را جزم کرده‌اند.
 
قاسم تقی‌زاده‌خامسی همچنین با اشاره به مشکلاتی که تولیدکنندگان داخلی در جریان بازدید او از نمایشگاه مطرح کردند، گفت: بخشی از مشکلات مطرح‌شده به مسئله مواد اولیه برمی‌گردد؛ برخی مواد اولیه سهمیه‌بندی است و برخی هم افزایش قیمت داشته‌اند، با این حال نگرانی برای تولید وجود ندارد و امیدواریم هر سال این نمایشگاه پربارتر و بهتر برگزار شود.
او همچنین برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را در ارتقای صنعت آب‌وفاضلاب مؤثر دانست. تقی‌زاده‌خامسی در پاسخ به سؤالی درباره یکپارچگی خدمات شرکت‌های آب‌وفاضلاب شهری و روستایی اظهار کرد: شرکت‌های آب روستایی و شهری یکپارچه شده‌اند و به‌تدریج در حال انتصاب مدیران آن‌ها هستیم.
مدیران پنج، شش استان منصوب شده‌اند. حدود ۱۰ هزار روستا داریم که آب‌رسانی پایدار به آن‌ها انجام نشده و این یکپارچگی برای تقویت حوزه آب‌وفاضلاب صورت گرفته است. زیرا شرکت‌های شهری از نظر نیروی انسانی و درآمد قوی‌تر هستند.
او ادامه داد: بر اساس آمار زمان آغاز به‌کار دولت یازدهم حدود ۹۰۰ هزار روستایی آب پایدار داشتند که امروز این عدد به ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسیده است و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دیگر به این عدد اضافه شوند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: اکنون خوداتکایی ایران در تولید تجهیزات و ادوات کشاورزی بین ۹۰ تا ۹۵درصد است.
کامبیز عباسی افزود: در حوزه ماشین‌های زراعت برنج، ماشین‌های باغبانی، برخی از فناور‌های نوین نظیر برداشت پنبه و تراکتور‌های سنگین و کمباین واردات داریم و این تجهیزات کشاورزی به‌طور عمده از کشور‌های آسیای جنوب‌شرقی و بخشی از کشور‌های اروپایی تأمین می‌شود.
به گفته وی، میزان وابستگی ایران در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی بین ۵ تا ۱۰ درصد است که با اقدامات انجام‌شده و رفع مشکلات ارزی تاکنون مشکلی در تأمین آن‌ها نداشته‌ایم و به‌دنبال بومی‌سازی تولید این تجهیزات هستیم.
این ۲ نمایشگاه تا ۱۲ بهمن‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ میزبان علاقه‌مندان به حوزه صنعت آب‌وفاضلاب و کشاورزی خواهد بود.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->