نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند!
سرخط خبرها

دویدن در جاده‌های عاشقی

  • کد خبر: ۱۶۵۵۸۲
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
دویدن در جاده‌های عاشقی
درباره دوازدهمین سال حرکت ورزشکارانی که مسیر «جاده ولایت» را در دهه کرامت می‌دوند

سال ۲۰۰ قمری بود که مسیر مدینه تا مرو به قدوم بهترین خلق خدا مزین شد و حالا با گذشت ۱۲۴۴ سال از آن رویداد بزرگ تاریخی، مردانی از دیار خراسان در سالروز دهه کرامت و حدفاصل شادی میلاد حضرت فاطمه‌معصومه (س) و امام‌رضا (ع) این مسیر را با پای پیاده می‌دوند تا روح ورزش را به سیره پاک رضوی پیوند بزنند.

ورزشکاران خراسانی در دوازده سال گذشته هر سال در همین تاریخ که به‌نام دهه کرامت گره خورده است، پا جای پای مبارک امام مهربانی‌ها می‌گذارند و در اقدامی نمادین مسیر جاده ولایت را می‌دوند. در طول این سال‌ها، ورزشکاران دیگری از سایر استان‌ها هم به ورزشکاران خراسانی اضافه شدند تا امروز شاهد حضور تیمی جان‌سوخته و عاشق خاندان اهل‌بیت (ع) امامت در این مسیر جذاب باشیم. ورزشکارانی که امسال هم به روال سال‌های قبل از نخستین روز دهه کرامت در این مسیر پا می‌گذارند و امروز وارد یزد می‌شوند.

مسیر بهشت؛ از آبادان تا مشهد

دوندگان جاده ولایت در سفر ۲ هزارو ۳۰۰ کیلومتری‌شان، از شهر آبادان تا مشهد می‌دوند. مسیری که طبق روایات تاریخی، هشتمین امام شیعیان (ع) در جریان سفر از مدینه تا مرو در داخل خاک ایران طی کرده‌اند. بر این اساس، ورزشکاران دویدن را از آبادان آغاز کرده‌اند و در مسیر از شهر‌های اهواز، دهدشت، بهبهان، یاسوج، اقلید، توران پشت، یزد، بافق، طبس و کاشمر خواهند گذشت و به مشهد می‌آیند. شیوه دویدن این ورزشکاران در طول این مسیر به‌صورت امدادی و استقامت است.

مسیرپیمایی باتجربه‌ها در جاده عاشقی

سیزده ورزشکار با یک مدیرفنی و یک سرپرست در کاروان جاده ولایت امسال حضور دارند. کاروانی که به‌سرپرستی محمد حیدری و مدیرفنی محمد فانی و با حضور حمیدرضا شیبانی، احمدرضا صبوری، حیدرعلی ساقی، عباس صادق‌زاده، محمدجواد کسرایی، محمود دهقان‌پور، محمد دهقان‌پور، محمد جهانگیری، علیرضا علی‌نیا، سیدرضا رضوی، مصطفی پهلوانی، نوروز علی خاکسار و علی‌اصغر قدمیاری به‌عنوان ورزشکار این مسیر را با پای پیاده خواهند دوید.

عشق به پرچم آستان و ماجرای لباس عشایر

دوازده سال پابه‌پای سایر دوستانش مسیر جاده ولایت را با عاشقی دویده است. او از قدیمی‌های این راه است و حالا با عنوان مدیرفنی راه‌وچاه را به تازه‌وارد‌ها یاد می‌‎دهد. محمد فانی درباره این راه عاشقی می‌گوید: «همه بچه‌هایی که اینجا هستند، به عشق امام هشتم می‌دوند و خودمان هم گاهی باورمان نمی‌شود که روزانه ۱۲۰ تا ۲۵۰ کیلومتر را می‌دویم.»

وی اضافه می‌کند: «در این مسیر اتفاقات فرهنگی خوبی هم می‌افتد و برایمان جالب است که مردم هر کوی‌وبرزنی در طول راه به استقبالمان می‌آیند و وقتی می‌بینند پرچم بارگاه امام هشتم را همراه داریم، گریه می‌کنند و به‌نشانه تبرک آن را به صورت می‌کشند.» فانی تصریح می‌کند: «همین شب قبل یاسوج بودیم و مردم با لباس اصیل عشایر به استقبالمان آمدند. استقبالی دل‌چسب که خستگی راه را از ما گرفت.»

عاشقی؛ از پیرمرد ۷۰ ساله تا میان‌سال ۴۰ ساله

در مسیر دویدن جاده ولایت ورزشکارانی از اقشار مختلف حضور دارند. نوروزعلی خاکسار، دونده پیشکسوت این جمع، هفتادویک‌ساله است. موسپیدی که در این سن‌وسال فقط به عشق امام مهربانی‌ها این مسیر را می‌دود. او لقب مسن‌ترین دونده مسیر جاده ولایت را با خود دارد. در سوی دیگر، محمد جهانگیری با چهل سال سن جوان‌ترین دونده این کاروان به‌حساب می‌آید. در میان دوندگان این مسیر چهار نفر محمدجواد کسرایی، محمد فانی، محمد جهانگیری و سیدرضا رضوی ارتشی هستند.

حیدرعلی ساقی قهرمان پیاده‌روی کشور است و عباس صادق‌زاده هم از قهرمانان پیشکسوتان ایران است. مردانی که همه‌شان نام‌ونشان را کنار گذاشتند و زیر پرچم بارگاه ملکوتی امام هشتم در مسیر جاده ولایت پا گذاشتند تا در دهه کرامت روح ورزش را به سیره رضوی پیوند بزنند.

کاروانی که پسوند فرهنگ را هم یدک می‌کشد

کاروان ورزشکاران مسیر جاده ولایت با نام کاروان فرهنگی ورزشی درحالی به مشهد نزدیک می‌شود که پسوند فرهنگی بر نام این کاروان موجب شده است برخی فعالیت‌های فرهنگی هم در طول مسیر انجام شود. از برگزاری مراسم ویژه خدام حرم‌مطهررضوی برای این ورزشکاران در طول مسیر و شهر‌های مختلف گرفته تا دیدار مردم با ورزشکاران و تبرک‌جستن از پرچم بارگاه ملکوتی امام هشتم که برای مردم ایران عزیز است.

دوندگان جاده ولایت روز گذشته در یکی از این برنامه‌های فرهنگی در استان فارس، مزار امامزاده شمس‌الدین محمد شهر دژکرد را غبارروبی کردند. نکته جالب این برنامه استقبال ویژه مسئولان شهر‌های در طول مسیر است که این اقدام فرهنگی‌ورزشی ورزشکاران را ارج می‌نهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->