درگیری گالانت و نتانیاهو بالا گرفت ده‌ها شهید و مجروح در بمباران جنون‌آمیز جبالیا غزه | ده‌ها خانه تخریب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله اوکراین به رستورانی در دونتسک | ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند + فیلم آتش سوزی در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی ادامه دارد + فیلم و عکس (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در نوار غزه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت ۵۰ استاد و بیش از دو هزار و ۴۰۰ دانشجو در اعتراضات دانشجویی در آمریکا حمله پهپادی حزب‌الله به سامانه «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) شمال فلسطین اشغالی در تاریکی فرو رفت قسام: به قطع کردن سر افسران جنایتکارتان ادامه می‌دهیم حملات جدید مقاومت به نظامیان صهیونیست در غزه + فیلم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صهیونیست‌های خشمگین خواستار انحلال کابینه نتانیاهو شدند + فیلم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «رامون» اسرائیل (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات گسترده در فلسطین اشغالی علیه کابینه نتانیاهو هیلی زوج انتخاباتی احتمالی ترامپ حماس: مذاکرات به بن‌بست رسید رایزنی های فرمانده ارتش آمریکا در منطقه با عربستان درباره غزه حماس: اسرائیل بر تداوم نسل‌کشی اصرار دارد | آمریکا مسئول جنایات است ماکرون به اروپا آماده باش داد سقوط بالگرد آپاچی ارتش آمریکا در کانزاس | ۲ نظامی زخمی شدند
سرخط خبرها

عربستان و روسیه همکاری های پلیسی خود را افزایش خواهند داد

  • کد خبر: ۱۶۶۳۵۳
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۲
عربستان و روسیه همکاری های پلیسی خود را افزایش خواهند داد
وزیر کشور روسیه پس از سفر به ریاض تاکید کرد، دو کشور بر سر تقویت همکاری بین نیروهای پلیس خود به نفع امنیت و ثبات توافق کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، «ولادیمیر کولوکولتسف»، وزیر کشور روسیه روز شنبه پس از مذاکراتش با «عبدالعزیز بن سعود بن نایف آل سعود»، همتای عربستانی خود از گسترش همکاری میان سازمان‌های ضابط قانون دو کشور با هدف کمک به امنیت و ثبات در آن‌ها خبر داد.
ولادیمیر کولوکولتسف در مصاحبه‌ای که بعد از این دیدار با شبکه «روسیا ۱» انجام داد گفت: «ما پتانسیل‌ها برای همکاری بیشتر (بین سازمان‌های ضابط قانون دو کشور) را شناسایی کرده و تصمیم به افزایش و تعمیق همکاری به نفع امنیت و ثبات کشور‌های خود گرفتیم.»
به گفته این وزیر دولت روسیه، در مذاکرات او با همتای عربستانی خود، دو طرف بر سر تقویت همکاری در حوزه‌های مختلف شامل تبادل اطلاعات درباره تحرکات و تامین مالی تروریست‌ها و عوامل افراطی توافق کرده و تصمیم به شراکت در مبارزه با مواد مخدر و جرایم سایبری گرفتند.
کولوکولتسف بیان داشت، مسکو و ریاض تلاش‌های هر عامل خارجی برای تحمیل اخلاقیات «غربی» را رد کرده و قاطعانه به ارزش‌های سنتی خود پایبند می‌مانند.
وزیر کشور روسیه در ادامه مصاحبه خود با تلویزیون دولتی این کشور تاکید کرد، برخی کشور‌ها به دنبال اخراج کردن روسیه از پلیس بین‌الملل، «اینترپل»، هستند، اما سیاسی کردن همکاری‌های پلیسی بین المللی قابل قبول نیست.
وزیر کشور روسیه گفت: «روابط دوجانبه در مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است. این پنهانی نیست که برخی کشور‌ها دست به هر نوع فشاری برای آنکه روسیه از همکاری‌های پلیسی بین‌المللی کنار گذاشته شود می‌زنند. منظور من اینترپل است. ما نباید اجازه دهیم همکاری‌های پلیسی بین المللی سیاسی شوند.»
وزیر کشور روسیه که از سوی غربی‌ها به بهانه جنگ در اوکراین تحریم شده، روز سه‌شنبه گذشته به ریاض سفر کرده و در آنجا با همتای عربستانی خود دیدار و مذاکره کرد.
آمریکا از سال ۲۰۱۸ شروع به تحریم وزیر کشور روسیه که ۶۲ سال دارد کرده است. طبق اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا چند کشور غربی دیگر شامل استرالیا، کانادا، اتحادیه اروپا، ژاپن، نیوزیلند و انگلیس نیز همه به صورت جداگانه کولوکولتسف را تحریم کرده‌اند.
آمریکا در سال ۲۰۲۲ از صدور ویزا برای او به منظور شرکت در نشست مقام‌های ارشد نیرو‌های پلیس اعضای سازمان ملل امتناع کرد که این موضوع مورد انتقاد شدید مسکو قرار گرفت.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->