ویدئو | گل‌آرایی حرم مطهر رضوی به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت ویژه برنامه‌های حرم مطهر در شب میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر اعلام شد ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت دهه کرامت + جزئیات شباهت‌های حضرت معصومه (س) با حضرت زهرا (س) حضرت معصومه (س) مظهر یک دختر اجتماعی در معنای دینی و اسلامی مشهدالرضا(ع)، میزبان همایش ملی «رویش امید» | رحیم‌پور ازغدی: حقوق زن و کودک، بزرگ‌ترین خط قرمز اسلام است  عطر شادی در بهشت هشتم پیچیده است | آغاز جشنی به بزرگی کرامت امام مهربانی‌ها + تصاویر رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) همزمان با آغاز دهه کرامت + فیلم و عکس حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت کشف یک آغوش امن سیده جلیله فاطمه‌معصومه (س) برکتی به نام دختر | آنچه باید درباره شأن دختران در باور‌های دینی بدانیم طوفان به تاسیسات برق در مشهد و دو شهرستان خراسان رضوی خسارت زد نشست هم‌اندیشی کمیته علمداران شورای هیئات مذهبی مشهد برگزار شد مروری بر جایگاه و نقش زنان مسلمان در تاریخ صدر اسلام کینه را باید دفن کرد؛ آنچه می‌کارند مهر است
سرخط خبرها

جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی‌ها در مشهد برگزار شد | شادمانی زائران و مجاوران در شب میلاد امام مهربانی‌ها + فیلم

  • کد خبر: ۱۶۶۹۴۸
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی‌ها در مشهد برگزار شد | شادمانی زائران و مجاوران در شب میلاد امام مهربانی‌ها + فیلم
جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی‌ها امروز، ۹ خرداد، با حضور مشهدی‌ها و زائران امام هشتم در خیابان امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در شب ولادت امام رضا (ع)، مشهدی‌ها در کنار زائران امام هشتم با حضور در نزدیک‌ترین محدوده به حرم مطهر، گرد هم آمدند تا بزرگ‌ترین و مهم‌ترین روز برای مشهد را جشن بگیرند و برای ولادت امام‌شان شادی کنند.

درحالی که تنها ساعتی از زمان شروع جشن بزرگ امام رضایی‌ها (ع) نگذشته است، خیابان امام رضا (ع) مشهد مملو از حضور خانواده‌های زائران و مجاوران است.

 ۳۰۰ موکب که در طول مسیر میدان ۱۵ خرداد تا میدان بیت‌المقدس، با مشارکت مردم برپا شده است شور و حال دیگری در نزدیک‌ترین خیابان به حرم امام هشتم به وجود آورده است.

برای حضور پرشور مردم در این جشن بزرگ، چهار رویداد ویژه نیز پیش‌بینی شده است که مهم ترین آن‌ها در میدان ۱۵ خرداد، میدان بسیج، چهارراه دانش و میدان بیت‌المقدس برگزار خواهد شد.

این برنامه‌های متنوع، شامل برنامه‌های جذاب فرهنگی، هنری و ورزشی است و برای گروه‌های سنی مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان، درنظر گرفته شده است. غرفه‌های بازی و سرگرمی و جُنگ شادی برای کودکان  بستری مناسب را برای حضور خانواده‌ها در این جشن بزرگ فراهم آورده و خانواده‌های بسیاری را به خیابان امام‌رضا(ع) مشهد کشانده است.

 به گفته مسئولان بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر زائر در دهه کرامت به مشهد مشرف شدند که آثار این تشرف را می‌توان امروز در جشن بزرگ امام رضا (ع) به وضوح دید.

 
 

موکب توزیع غذای صلواتی توسط دهه نودی‌ها در مسیر جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی‌ها در مشهدمقدس 

شهردار مشهد مقدس: ما خادم کوچک مردم در این جشن هستیم

شهردار مشهد که برای بازدید از غرفه‌های برپا شده در جشن مردمی امام رضایی‌ها حضور  پیدا کرده بود، در غرفه‌های رادیو زیارت، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان، غرفه پخت کیک ۱۱۰ متری و در بین مردم حاضر شد.  

محمدرضا قلندر با حضور در تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان اظهار کرد: خیلی خوشحال هستم در یک برنامه‌ریزی گروهی و انسجام خوب، جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی‌ها را در خیابان امام رضا(ع) رقم زدیم و میزبان مردم هستیم. میزبان اصلی این جشن امام هشتم هستند و ما به عنوان خادم ایشان در خدمت مردم هستیم.

قلندر افزود: کانون، وظیفه سنگینی در رشد کودکان ما دارد. ما در شهرداری مشهد در خدمت این عزیزان هستیم. همچنان که تلاش کردیم و در دهه کرامت، در سطح شهر، در خدمت همه مردم بودیم. امشب نیز اوج جشن‌های دهه کرامت است که از ساعت ۱۶ امروز آغاز شده است و تا پاسی از شب ادامه دارد.  

وی با اشاره به محوریت مردم و تشکل‌های مردمی در این جشن بزرگ گفت: ما خادم کوچک مردم در این جشن هستیم. همه مدیران دست به دست هم داده‌اند تا این مراسم به صورت ویژه برگزار شود.

شهردار مشهد مقدس خاطرنشان ساخت: مردم عزیز ما قدرشناس هستند و این حضور پرشور جای قدرشناسی‌ دارد. اوج برنامه امشب ساعت ۸:۸ دقیقه در خیابان امام رضا و سطح شهر است که ۸۰۰ نقطه شهر نورافشانی خواهد شد.

به گفته قلندر، امشب در شب میلاد امام مهربانی‌ها در ۲۰ نقطه خیابان امام رضا(ع) نیز نورافشانی ویژه‌ای انجام خواهد شد.

آغاز جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی‌ها در مشهد | شادمانی زائران و مجاوران در شب میلاد امام مهربانی‌ها

آغاز جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی‌ها در مشهد | شادمانی زائران و مجاوران در شب میلاد امام مهربانی‌ها

آغاز جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی‌ها در مشهد | شادمانی زائران و مجاوران در شب میلاد امام مهربانی‌ها

سرویس‌دهی صلواتی اتوبوس‌ها برای تسهیل حضور زائران و مجاوران 

از ساعت ۱۴ امروز سه‌شنبه ۹ خرداد سرویس‌دهی خطوط مترو و خطوط اتوبوس منتهی به حرم مطهر رضوی رایگان است. بر همین اساس در راستای تسهیل حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی در روز میلاد امام رضا(ع)، سرویس‌دهی در خطوط ۸۰۰ – ۸۰۱ – ۸۰۲ – ۸۳۰ – ۸۳۱ – ۱۲ – ۵۰ – ۶۲ – ۸۲ – ۸۶ و ۲۱۰ به‌صورت صلواتی انجام می‌شود.

سرویس‌دهی ویژه مترو

مترو مشهد نیز در شب میلاد امام مهربانی‌ها، با سرویس دهی ویژه به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی خدمت‌رسانی می‌کند. به مناسبت ولادت امام رضا (ع) و تردد بالای مردم به سمت حرم مطهر، قطارشهری مشهد یک ساعت بیشتر (ساعت ۲۳) به مسافران خدمت‌رسانی می‌کند.

موکب واکس صلواتی در خیابان امام رضا(ع)

آیین نقاره زنی در ساعت ۲۰:۰۰ شب میلاد امام رضا (ع)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->