استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستاجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است فرماندار مشهد: از طلافروشان فراتر از قانون چیزی نمی‌خواهیم | کسانی که مغازه هایشان پلمب شده، براساس روال قانونی بوده‌ است سال گذشته ۲۸ درصد منابع از بانک‌های خراسان رضوی خارج شد واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس منتفی شد تعویض ۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی جزئیات تازه‌ترین تغییر سن و شرط بازنشستگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق کشور در مشهد رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد؛ لزوم رفع ابهام حقوق کارکنان شرکت های خدماتی سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نظارت بر واحدهای صنفی طلافروش در مشهد ادامه دارد ارسال فهرست سهام‌داران مشکوک در سقوط بورس، به دادسرا چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس جریمه ۱.۲ میلیون‌تومانی برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز
سرخط خبرها

هزینه بالای تولید در شهرک‌های صنعتی موجب افزایش کارگاه‌های بدون جواز در اطراف مشهد شده است

  • کد خبر: ۱۶۷۵۲۸
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
هزینه بالای تولید در شهرک‌های صنعتی موجب افزایش کارگاه‌های بدون جواز در اطراف مشهد شده است
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه بالای تولید در شهرک‌های صنعتی موجب افزایش کارگاه‌های بدون جواز در اطراف مشهد شده است و باید مقررات زدایی انجام شود.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد کریمی قدوسی در آیین افتتاح فاز اول شهرک صنعتی رضویه که امروز ۱۳خرداد برگزار شد تصریح کرد: تا سیاست خارجی ارتقا پیدا نکند تولید ارتقاء پیدا نمیکند. به محض اینکه تولید اتفاق می‌افتد دغدغه فروش درمیان است. بزرگترین دغدغه سرمایه گذار هم موضوع بازار و فروش آن است. در کشور بزرگی مثل ایران هرچه تولید اتفاق بیافتد هم باید با هدف صادرات باشد و بعد نیاز داخلی را تامین کند.

به گفته نماینده مردم مشهد، تحول بزرگی در یک سال گذشته در حوزه سیاست خارجی اتفاق افتاده است. ما امروز با هم پیمانان خودمان بهترین روابط سیاسی را برقرار کردیم و صد‌ها برابر بازاری ایجاد شده که نسبت به چند سال قبل در اختیار صنعت گران، بازرگانان، تولید کنندگان قرار گرفته است؛ و بزودی آثار وسیع این تحولات سیاست خارجی در امسال نمایان می‌شود تا ثبات اقتصادی و افزایش ارزش پول را به همراه داشته باشد.

وی درباره افتتاح این شهرک گفت: انتخاب این مکان با وسعت زیاد برای مردم این منطقه بیشتر منتفع می‌شود. یکی از برنامه‌های ثابت در سفر‌ها بازدید شهرک‌های صنعتی و رسیدگی به مشکلات آن‌ها است. خروجی این بازدید‌ها اینکه اطراف مشهد نسبت به آماری که پنج هزار هکتار زمین برای شهرک صنعتی لحاظ شده، ۱۰ برابر واحد‌های تولید کوچک بدون شناسنامه دارند کار می‌کنند و حاکمیت هیچ آدرسی و نظارتی هم بر تولید آن‌ها ندارد، چه صنایع بهداشتی، غذایی و فلزی، همه درحال تولید هستند. طرح واگذاری پروانه‌ها در صنایع و دارو و درمان هم آمار مشخصی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این اتفاق رخ داده و تولید کننده ها چرا در شهرک‌ها در خواست زمین نمی‌دهند، گفت: اینکه اولا هزینه تمام شده خیلی بالا است و با تمام امتیاز‌هایی که لحاظ شده باز هم مشکلاتی در خصوص هزینه بالای بهای تمام شده وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید دوباره مقررات زدایی در راستای جذب واحد‌های بدون پروانه انجام شود. در روستاها، زمین‌های کشاورزی تبدیل به کارگاه شده، اما به دلیل هزینه‌ها و طولانی شدن پروسه گرفتن زمین تمایلی برای فعالیت در شهرک‌های صنعتی ندارند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر به کارگاه‌های غیر مجاز گفته شود مجوز میدهیم خودشان تمایل پیدا میکنند در سامانه صدور پروانه کسب و کار ثبت نام کنند. آنجا مشخص می‌شود چه تعداد کارگاه در حال کار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->