قاضی‌زاده هاشمی: دیوار میان مردم و دولت را بر میدارم + فیلم مهرداد بذرپاش: وقت کم است | اقدامات شهید رئیسی را ادامه می‌دهم + فیلم محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نکرد آخوندی: من نگران ایرانم + فیلم قالیباف: اگر معتقد نبودم مشکلات قابل حل هستند هرگز وارد عرصۀ رقابت نمی‌شدم + فیلم وزیر خارجه اسبق بوسنی و هرزگوین در منزل شهید امیرعبداللهیان سخنگوی ستاد انتخابات: تاکنون ثبت نام ۲۲ نفر قطعی شده است (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمی شود بر اساس دیدگاه امام خمینی (ره) به کدام کاندیدای رییس جمهوری رای دهیم؟ علت غیبت حسن روحانی در چند جلسه عمومی اخیر مشخص شد عبدالناصر همتی کیست؟ + جزئیات و زندگینامه باقری: ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان هدف ایران است سید حسن خمینی: امام خمینی (ره) روح استقامت و پایداری را به ملت‌ها داد آلمان خواستار بهبود وضعیت بشردوستانه در غزه شد رژیم صهیونیستی حومه حلب را بمباران کرد نتانیاهو: جنگ غزه ادامه خواهد داشت آرزوی یک کاندیدا: امیدوارم روزی مردم یک زن را بعنوان رئیس‌جمهوری انتخاب کنند رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره): رژیم صهیونیستی دارد تمام می‌شود، مردم دنیا دارند می‌بینند| ان‌شاءالله یک رئیس جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین خواهد شد + فیلم و عکس علی باقری راهی لبنان شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) روز پایانی ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

عضو فراکسیون زنان مجلس: نقد‌های جدی بر تک‌بعدی بودن لایحه عفاف و حجاب وارد است

  • کد خبر: ۱۶۹۷۵۳
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
عضو فراکسیون زنان مجلس: نقد‌های جدی بر تک‌بعدی بودن لایحه عفاف و حجاب وارد است
عضو فراکسیون زنان مجلس با تاکید بر ضعف لایحه عفاف و حجاب، گفت: دولت و قوه قضائیه لایحه ضعیفی را به مجلس ارسال کردند که قطعاً زحمت قوه مقننه را در اصلاح آن بیشتر خواهد کرد و نیز بسیاری از خانواده‌ها و نخبگان نقدهای جدی به نگاه تک بعدی این لایحه دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه محمدبیگی در مورد لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب؛ گفت: با توجه به اهمیت موضوع عفاف و حجاب و لزوم رسیدگی به دغدغه جامعه و ملت عزیز ایران به دو فوریت لایحه رأی دادم، اما در متن و محتوای لایحه اشکالات جدی و عدم پرداخت به بسیاری از جوانب در این موضوع دیده می‌شود که لزوم تغییرات جدی در لایحه را بیشتر می‌نماید. دولت و قوه قضائیه لایحه ضعیفی را به مجلس ارسال کرده‌اند که قطعاً زحمت قوه مقننه را در اصلاح آن بیشتر خواهد کرد و نیز بسیاری از خانواده‌ها و نخبگان نقد‌های جدی به نگاه تک بعدی این لایحه دارند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس افزود: مجلس در بررسی این لایحه به تکالیف انقلابی خود عمل خواهد کرد؛ در مجلس شورای اسلامی از  دهه ۶۰ تاکنون حدود ۱۶  ماده قانونی در خصوص عفاف و حجاب مصوب گردیده، اما متاسفانه میزان اجرای این قوانین بسیار پایین بوده و تاکنون اراده‌ای برای اجرای کامل  آن‌ها وجود نداشته است.

محمدبیگی با اشاره به سه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص راهکار‌های ترویج و گسترش عفاف و حجاب؛ گفت: مهمتر از این موضوع اجرای قوانین و مصوبات ۱۹ گانه موضوع عفاف و حجاب در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی، توجه به ترک فعل و نقص عملکرد غالب ۳۴ دستگاه مسئول و عزم و اراده ملی خصوصاً در میان مدیران برای اجرای قوانین موجود است.

عضو فراکسیون زنان مجلس در ادامه با تاکید به مغفول ماندن بخش فرهنگ در اعتبارات بودجه‌ای، یادآور شد: مظلومیت مباحث فرهنگی و هنری همیشه در بودجه بندی نمایان بوده است؛ در حوزه فرهنگ و حجاب این مظلومیت بیش از سایر حوزه‌ها خود را نشان داده است؛ اگر امروز شاهد برخی از ناهنجاری‌ها در حوزه عفاف و حجاب هستیم حتماً باید به سیاستمداران، مجریان و ناظران تذکر بدهیم که موضوع عفاف و حجاب مبحث بسیار مهمی در استحکام خانواده و قوام جامعه است.

عضو هیات مدیره بنیاد ملی عفاف و حجاب ادامه داد: نمایندگان از حق الهی و حقوق شهروندی خود عبور نخواهند کرد. بی حجابی حرام سیاسی و شرعی است، قطعاً ما نمایندگان نیز از تذکر کلیدی مقام معظم رهبری در حوزه عفاف در رسیدگی به این لایحه کوتاهی نخواهیم کرد و تا پای جان و پایداری برای استحکام خانواده و وحدت جامعه ایستادگی خواهیم کرد.

رییس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس اظهار داشت: بسیاری از مشکلات اجتماعی این عرصه با اجرای همان قوانین حل می‌شود،  البته بروز رسانی برخی قوانین از جمله مصوبه ماده ۶۳۸ قانون تعزیرات حکومتی قطعاً ضروری است. ضمن لزوم برخورد قاطع با معاندین و سردمداران حیازدایی و عفت گریزی، طراحان برهنگی فرهنگی و فرهنگ برهنگی و مجریان میتینگ‌های کشف حجاب، آنچه برای تربیت نسل سالم و ایجاد خانواده‌های مستحکم و تامین فضای بصری آرام و مطمئن برای رشد و پیشرفت جوانان و نوجوانان و کودکان لازم است نگاه ایجابی، تدوین طرح‌های آموزشی،  کتب درسی، اجرای طرح‌های عملیاتی ایده‌های نو برای اوقات فراغت دختران و کودکان و بانوان؛  اجرای قوانین حمایتی برای تسهیل ازدواج جوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اجرای محکم قوانین حجاب و عفاف در خود دستگاه‌های دولتی است.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: مردم عزیر ایران بدانند آنچه به عنوان قانون در مجلس شورای اسلامی تنظیم و تدوین می‌شود برای استحکام بنیان خانواده‌های ایرانی است؛ بر سه قوه واجب است از لایحه مذکور حداکثر بهره برداری را داشته باشند. بی تردید برخورد قاطع و بازدارنده با معاندان و برهم زنندگان حریم حیا و عفاف و حجاب باید به صورت جدی در دستور کار مسئولان ذیربط قرار خواهد گرفت. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->