معرفی قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی انویدیا استفاده معلولان از خدمات دانش‌بنیان توان‌بخشی آسان‌تر می‌شود کنسول دستی ROG Ally X ایسوس رونمایی شد + قیمت و مشخصات سلب امتیاز سیم‌کارت به علت بدهی ممنوع شد آپدیت تازه تلگرام منتشر شد + ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید آیفون 5s به فهرست گوشی‌های منسوخ‌ اپل اضافه شد آیا سایت سازمان حج و زیارت هک شده است؟ + جزئیات انتصاب علی حکیم‌ جوادی به ریاست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور زمان عرضه هدست اپل ویژن پرو در خارج از آمریکا مشخص شد جزئیاتی جدید از ویژگی‌های هوش مصنوعی آیفون اولین ماهواره چوبی جهان در ژاپن رونمایی شد آیا واردات آیفون ۱۳ ممنوع شده است؟ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) از امروز می‌توانید قابلیت‌های پولی ChatGPT را رایگان استفاده کنید صحت اسناد مربوط به اسرار موتور جستجوی گوگل تأیید شد سامسونگ چند ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی را با به‌روزرسانی Wear OS 5 به گلکسی واچ می‌آورد دلایل اخراج سم آلتمن از OpenAI بعد از یک سال مشخص شد بیش از ۷۵ بازی بدون نیاز به نصب در یوتیوب + روش دسترسی به بازی‌ها یک ایرانی اسناد محرمانه گوگل را فاش کرد | رتبه‌بندی سایت‌ها چگونه انجام می‌شود؟ یک شرکت چینی می‌خواهد با پرتاب ۱۰ هزار ماهواره رقیب استارلینک شود بازی Call of Duty: Black Ops 6 در گیم پس هم عرضه خواهد شد + تریلر
سرخط خبرها

با تصویب اتحادیه اروپا دوباره باتری گوشی‌ها قابل‌تعویض می‌شوند

  • کد خبر: ۱۶۹۷۶۵
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
با تصویب اتحادیه اروپا دوباره باتری گوشی‌ها قابل‌تعویض می‌شوند
باتری قابل تعویض، یکی از ویژگی‌های قدیمی در طراحی گوشی‌های موبایل ظاهراً قرار است دوباره به این بازار برگردد.

 به گزارش شهرآرانیوز - پارلمان اتحادیه اروپا اخیراً به نفع قانون جدیدی رأی داده است که کل چرخه عمر باتری را متحول خواهد کرد و موجب می‌شود تا کاربران دوباره به گوشی‌هایی دسترسی داشته باشند که باتری آن‌ها به‌راحتی قابل تعویض است.

قانون جدیدی که پارلمان اروپا به آن رأی داده، شامل مفاد تازه‌ای است که یکی از آن‌ها به الزام تعویض‌پذیری آسان باتری در محصولات مصرفی نظیر گوشی‌های هوشمند اشاره می‌کند. این اتحادیه می‌گوید منظور از تعویض‌پذیری آسان این است که تعویض باتری نیازی به هیچ ابزاری نداشته باشد؛ بنابراین احتمالاً باید منتظر بازگشت پنل‌های پشتی قابل جداسازی به دنیای موبایل‌ها باشیم.

مطابق این قانون جدید که ۵۸۷ نماینده پارلمان اروپا به آن رأی مثبت داده‌اند، تولیدکنندگان همچنین باید روی برچسب محصولات مصرفی خود اعلام کنند که ردپای کربنی دستگاه آن‌ها چقدر است. این اتحادیه می‌خواهد تا سال ۲۰۳۱ حداقل نرخ بازیافت از مواد مربوط به زباله باتری‌ها را به ۹۵ درصد برساند.

قانون جدید اتحادیه اروپا تا پیش از سال ۲۰۲۷ اجرایی نخواهد شد و صرفاً مناطقی را تحت پوشش قرار می‌دهد که عضو این اتحادیه هستند. بااین‌حال، طراحی دو نوع محصول متفاوت برای بازار‌های مختلف توسط شرکت‌های تولیدکننده گوشی کار عجیبی خواهد بود و باید منتظر بمانیم تا ببینیم شرکت‌هایی مثل اپل و سامسونگ درنهایت چگونه طراحی محصولات خود را تغییر خواهند داد.

گفتنی است که استفاده از پنل پشتی قابل تعویض می‌تواند به‌معنای ازدست‌رفتن مقاومت دستگاه‌ها در برابر آب باشد؛ مگر اینکه طراحی متفاوتی برای گوشی‌ها معرفی شود تا به‌نوعی این مشکل برطرف گردد. با توجه به اینکه زمان زیادی تا اجرای این قانون باقی مانده است، شرکت‌ها فرصت خواهند داشت تا به بازطراحی محصولات خود فکر کنند و چاره‌ای برای تبعیت از این قانون بیندیشند.

اتحادیه اروپا پیش‌تر در قانون دیگری شرکت‌ها را موظف به ارائه درگاه USB-C برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی کرده بود. به موجب این قانون، حتی اپل هم مجبور می‌شود تا درصورت عرضه موبایلی که همچنان درگاه شارژ داشته باشد، به‌جای درگاه لایتنینگ از USB-C استفاده کند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->