اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد
سرخط خبرها

برترین ویژگی امام باقر(ع)، دانایی و علم سرشار حضرت بود

  • کد خبر: ۱۷۱۲۶۳
  • ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
برترین ویژگی امام باقر(ع)، دانایی و علم سرشار حضرت بود
امام باقر (ع) در طول حیات پرثمر خود دستاورد‌های علمی متعددی را برای جامعه شیعیان به یادگار گذاشتند که در ادوار جهان تشیع اثرگذار بود.

حجت الاسلام محمد باقریان در گفتگو با شهرآرانیوز، با بیان اینکه امام باقر (ع) در طول حیات پرثمر خود دستاورد‌های متعدد علمی را برای جامعه شیعیان به یادگار گذاشته که هرکدام تاثیر به سزایی در ادوار آتی جهان تشیع داشته است، اظهار کرد: امام محمدباقر (ع)، پنجمین ستاره فروزان آسمان امامت و هفتمین گوهر عرش عصمت و شکافنده علوم اسلامی است که سراسر زندگی اش نور بود و عمر پربرکتش در راه ارشاد و هدایت انسان‌ها صرف شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به خدمات ارزشمند امام محمد باقر(ع) در ترویج فرهنگ تشیع گفت: امام محمد باقر (ع) از زمینه سازی‌های پدرشان، امام سجاد(ع)، در راه معرفی مکتب تشیع و مبارزه با طاغوت‌ها بهره‌برداری بسیاری کردند و با تربیت شاگردان برجسته و تبیین فقه ناب اسلامی و آموزه‌های اهل بیت (ع)، بزرگ‌ترین قدم را برای شناساندن تشیع و مکتب اهل بیت به مردم برداشتند.

وی افزود: ایشان در چهارسالگی در واقعه غم بار کربلا حضور داشتند و در سفر کوفه و شام، همراه پدر، همه حوادث را از نزدیک دیدند و بر اساس فرهنگ زندگی آفرین عاشورا تربیت شدند. ایشان نماد ارزش‌های والای انسانی و کمال اخلاقی است که همه لحظه‌های زندگی درخشانش درس‌های بزرگ انسانی را در بر دارد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امام باقر (ع) در طول حیات پرثمر خود دستاورد‌های علمی متعددی را برای جامعه شیعیان به یادگار گذاشتند که در ادوار جهان تشیع اثرگذار بود،  گفت: امام محمد باقر (ع) به سبب ایجاد شرایط و فرصت مناسب در جامعه آن زمان، اقدام به نشر علم و دانش در جامعه اسلامی کردند. این فعالیت‌ها به اندازه‌ای بود که دانشمندان مختلفی در سایه سار آموزش‌های آن حضرت تربیت شدند. در واقع آن امام همام از فرصت به دست آمده استفاده کردند تا بتوانند جامعه را به سمت و سوی روشنگری سوق دهند.

حجت الاسلام باقریان بیان کرد: برگزاری جلسات متعدد درس، بحث و اشراف آن حضرت به عرصه‌های مختلف علمی به اندازه‌ای بود که به «باقرالعلوم» مشهور شده بودند و بسیاری برای عرض ارادت و طرح سوالات خود نزد آن حضرت می‌رسیدند.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: امام باقر (ع) شکافنده علم و دانش بودند و وجودشان سرشار از علوم مختلف بود که در طول عمر با برکت خویش این علوم را در جامعه گسترش دادند. دوران زندگی امام محمد باقر (ع) دوران طلایی بود و شاگردان زیادی را در زمینه‌های مختلف تربیت کردند که هر یک از آن‌ها تخصص ویژه‌ای داشتند از این رو جوانان و جامعه نخبگان به ویژه حوزه و دانشگاه باید امام محمد باقر (ع) را الگوی خود قرار دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->