رئیس‌جمهور چین وارد بوداپست شد اعتراف بایدن به استفاده از بمب‌های آمریکایی برای کشتار غیرنظامیان در غزه وزارت ارتباطات از ارائه ۵۰۰ خدمت دولتی به صورت هوشمند خبرداد پروژه فیبر نوری منازل و کسب کار استان قم با حضور رئیسی افتتاح شد بلوغ ایران در حوزه دانش و صنعت هسته‌ای رئیسی: افز‌ایش سرعت اینترنت در اولویت کار دولت قرار دارد | حتی برای کسانی که گیم انجام می‌دهند نباید حال‌گیری پیش بیاید + فیلم پایداری تمامی زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز برگزاری انتخابات سناتور آمریکایی: اسرائیل به استاندارد‌های بشردوستانه پایبند باشد مقام حماس: اسرائیل از مذاکرات صلح به عنوان پوششی برای حمله به رفح استفاده می‌کند گروسی: نگران رزمایش هسته‌ای روسیه هستیم تماس تلفنی هنیه باالعامری | تقدیر حماس ازمقاومت عراق درحمایت ازغزه اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد درگیری خانواده‌های اسرای صهیونیست با نیروهای پلیس در تل آویو آمریکا:حمله به رفح را تایید نکرده‌ایم | ارسال بمب به اسرائیل را کوتاه مدت متوقف کرده ایم حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه سه شهید و ۱۶ زخمی برجای گذاشت + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان واکنش سوریه به حمله احتمالی اسرائیل به رفح ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان: از بازگشت روابط عادی با مصر با و مراکش استقبال می‌کنیم

  • کد خبر: ۱۷۱۸۸۱
  • ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
امیرعبداللهیان: از بازگشت روابط عادی با مصر با و مراکش استقبال می‌کنیم
وزیر امور خارجه گفت: از توسعه مناسبات و بازگشت عادی روابط با دیگر کشور‌های منطقه و جهانی اسلام، از جمله جمهوری عربی مصر و کشور مسلمان و برادر مراکش نیز استقبال می‌کنیم و در این چارچوب نگرانی خود را از بحران و وقوع جنگ داخلی در کشور سودان اعلام می‌داریم.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان امروز -پنجشنبه- در جمع سفرای کشور‌های اسلامی به مناسبت عید قربان، گفت: حج علاوه بر اینکه پیام و آثار معنوی خاص خود را دارد، برای ما دیپلمات‌ها یک فرصتی است که بتوانیم بیش از هر زمان دیگری با بهره گیری از فضای حج ابراهیمی بر موضوعات مبتلابه جهان اسلام از جمله وحدت امت اسلامی تمرکز و توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: مایه خرسندی است که حج ابراهیمی زمینه دیدار و گفتگو بین علمای جهان اسلام، مردان و زنان و جوانان مسلمان و درک بهتر شرایط بین‌المللی، نظام و نظم جهانی در حال تحول، و توجه به مسائل موجود در جهان اسلام را فراهم می‌کند.

وی افزود: از جمله اولویت‌های سیاست خارجی دولت آیت‌الله رئیسی توجه ویژه به رابطه با جهان اسلام و کشور‌های منطقه است. خرسندیم که در ماه‌های اخیر توانستیم از مسیر دیپلماسی و مذاکره روابط دو کشور عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران را به حالت طبیعی بازگردانیم. از توسعه مناسبات و بازگشت عادی روابط با دیگر کشور‌های منطقه و جهانی اسلام، از جمله جمهوری عربی مصر و کشور مسلمان و برادر مراکش نیز استقبال می‌کنیم و در این چارچوب نگرانی خود را از بحران و وقوع جنگ داخلی در کشور سودان اعلام می‌داریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه بدون شک دشمنان جهان اسلام برای تجزیه کشور‌های اسلامی برنامه‌های گسترده‌ای را طراحی کردند، تصریح کرد: آنچه در سال‌های اخیر در افغانستان، عراق و سوریه رخ داد، بخشی از نقشه دشمنان امت و کشور‌های اسلامی به شمار می‌رود. همه تلاش ما باید متمرکز بر این باشد که نقشه دشمنان اسلام، نقشه لابی صهیونیستی در جهان مبنی بر تجزیه کشور‌های اسلامی، از جمله در هفته‌های اخیر تمرکزی که آن‌ها بر موضوع سودان و ایجاد جنگ داخلی و تجزیه این کشور دارند، نقش بر آب شود. همانگونه که در بحران‌های پیاپی در افغانستان، سوریه، عراق و برخی دیگر از جهان اسلام نتوانستند این نقشه خبیثانه خود را به نتیجه برسانند.

امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه موضوع فلسطین همچنان مسأله و اولویت اصلی جهان اسلام است، گفت: در دیدار و گفت‌وگویی که هفته گذشته با وزیر امور خارجه عربستان سعودی داشتیم، اتفاق نظر داریم که جهان اسلام باید همچنان موضوع فلسطین را مسأله اصلی تلقی کند، نسبت به اقدامات رژیم آپارتاید اسرائیل آگاه و هشیار باشد و مانع تضعیف فلسطین شود.

وزیر امور خارجه افزود: دو کشور ایران و عربستان در کنار سایر کشور‌های اسلامی که در منطقه و جهان نقش آفرینی می‌کنند، برای احقاق حقوق فلسطینیان، با صدایی قویتر و رساتر به حمایت‌های خود از مردم مظلوم فلسطین ادامه دهیم.

وی تأکید کرد: بر سیاست نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی ایران قویا پایبند هستیم. معتقدیم در مسیر استقلال سیاسی، نه غرب و نه شرق را اجازه نخواهیم داد تا بر کشورمان، بر حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و بر مردم ایران سیطره و سلطه‌ای داشته باشند.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: در مسیر منافع، همکاری و تعامل هم با شرق و هم با غرب رابطه خواهیم داشت و از توسعه مناسبات با شرق و غرب عالم استقبال می‌کنیم. ضمن ارتباط قوی با همه بخش‌های جهان، به‌ویژه جهان اسلام، منطقه و همسایگان اولویت مهم سیاست خارجی دولت بشمار می‌رود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->