رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی
سرخط خبرها

مشهد میزبان مسابقات پرش با اسب «جام سیرنگ»

  • کد خبر: ۱۷۲۲۲۹
  • ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
مشهد میزبان مسابقات پرش با اسب «جام سیرنگ»
رقابت‌های پرش با اسب جام سیرنگ مشهد طی روز‌های ششم تا نهم تیرماه ۱۴۰۲ در مجموعه سوارکاری کاظمیان برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، اسب‌ها پا رکاب صاحبانشان بر فراز مانع‌ها به پرواز درمی‌آیند و حاضران در محل برگزاری رقابت‌ها از هر جهش به وجد می‌آید. مجموعه سوارکاری کاظمیان مشهد در روز آدینه محل برگزاری یک دوره رقابت‌های پرش با اسب بود. مسابقاتی که نه‌تنها با استقبال چشمگیر سوارکاران بلکه با حضور قابل توجه تماشاگرانی همراه بود که ترجیح دادند روز جمعه خود را در پیست سوارکاری به تماشای نمایش پرواز اسب‌ها بنشینند. این رقابت‌ها برای اولین‌بار بود که تحت نام «جام سیرنگ» به میزبانی مشهد برگزار می‌شد و در پایان چهره نفرات برتر و اسب‌های برنده مشخص شد. پیکار‌هایی که فارغ از نتیجه، جذابیت‌های نمایشی ویژه‌ای برای علاقه‌مندان به این رشته ورزشی داشت. ۳۰۰ سوارکار در این دوره مسابقات در ۴ رده سنی با یکدیگر پیکار کردند. رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان که طی آن در ۲۰ رده مختلف ورزشی با هم پیکار کردند. جمعه و هم‌زمان با روز پایانی مسابقات نزدیک به ۲ هزار نفر از نزدیک مسابقات را تماشا کردند و شاهد نمایش دل‌چسب سوارکارانی بودند که به گواه اکثر کارشناسان سطح این مسابقات را تا حد ملی بالا برده بودند. لیلا اوتادی که این روز‌ها با سریال نیوکمپ در شبکه نمایش خانگی می‌درخشد، در روز پایانی به‌عنوان مهمان حاضر شد و جوایز نفرات برتر را هم اهدا کرد.

حضور پرشور تماشاگران

یکی از نقاط قوت این دوره از مسابقات استقبال چشمگیر هواداران بود. علاقه‌مندان به سوارکاری در طول مسابقات حضور پرشوری روی سکو‌ها داشتند و رقابت جذاب ورزشکاران را از نزدیک تماشا کردند.

خانم جعفرزاده که به‌گفته خودش از علاقه‌مندان به اسب‌سواری است و چند باری هم در باشگاه‌های مشهد تجربه سوارکاری را داشته است، درخصوص فضای حاکم بر مسابقات گفت: از طریق بیلبورد‌های سطح شهر از برگزاری این مسابقات مطلع شدم و تصمیم گرفتم آخر هفته به همراه خانواده به این مجموعه بیایم و مسابقات را از نزدیک ببینم. فضایی که ایجاد شده بود، از هر لحاظ ایدئال بود و در کنار رقابت جذابی که وجود داشت، باید از حرکت قشنگ اسپانسر‌ها هم قدردانی کنیم.

علیرضا یکی دیگر از تماشاگرانی بود که برای دیدن این مسابقات در مجموعه ورزشی کاظمیان حاضر شده بود و درخصوص این رقابت گفت: من پیش از این چند نوبت مسابقات اسب‌سواری را از نزدیک دیده بودم و امروز این فرصت دست داد تا جام سیرنگ مشهد را از روی سکو‌ها ببینم. تیم مشهد در سال‌های گذشته در سطح ایران عنوان قهرمانی داشت و من امیدوارم با توجه به قهرمانانی که در این پیست دیدم، یک‌بار دیگر در مسابقات کشوری پرچم مشهد را روی قله‌ها ببینیم.

قهرمانی مرتضایی در جدی‌ترین رقابت

مسابقات پرش با اسب در رده بزرگ‌سالان عصر جمعه برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این بخش، جذاب‌ترین صحنه‌های مسابقه را رقم زدند. در این قسمت که به نظر می‌رسید رقابت اصلی بین جواد امامی و حامد مرتضایی باشد، این مرتضایی بود که با یک سوارکاری بی‌نقص موفق شد رقیب نامی‌اش را شکست دهد و کاپ قهرمانی این مسابقات را به نام خودش حک کند.

جواد امامی که با دو اسب در این مرحله حاضر شده بود، در سواری دومش از روی اسب سقوط کرد و شوک بزرگی به مسابقات وارد کرد، اما بعد از دقایقی در میان تشویق هواداران و بدون مشکل از زمین خارج شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->