تغییر ساعت کاری ادارات مشهد از فردا (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) + جزئیات ساعت ارائه خدمات قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد تغییر کرد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) اعزام ۲۸۹ اتوبوس از خراسان رضوی برای شرکت زائران در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تغییر ساعت آغازبه‌کار دستگاه‌های اجرایی مشهد و خراسان‌رضوی از سه‌شنبه (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) اجرای پروژه تعریض پل شهید باهنر در محور جاده سرخس - مشهد تدوین «مدل جریان‌سازی اجتماعی» برای رسیدگی به معضل طلاق| ظرفیت‌های مختلف برای کنش‌گری اجتماعی بسیج می‌شوند عدالت فضایی، زمینه‌سازِ رسیدنِ شهروندان به توسعه فردی بازخوانی انتصاب‌های انجام شده از سوی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در خراسان| احکام امام (ره) برای مشهد هوای کلانشهر ۵ منطقه مشهد امروز پاک است (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیگیری دغدغه شهروندان مشهدی درباره بوی بد استخر بوستان کوهسنگی زمان بهره‌برداری از ایستگاه مترو باب الجواد (ع) مشهد اعلام شد+اینفوگرافی شهروند خبرنگار | درخواست قطع درختان خشک شده چنار در بولوار فرهنگ مشهد + پاسخ شهروند خبرنگار | درخواست افزودن اتوبوس در مسیر روزبازارهای محدوده جاهدشهر و الهیه مشهد + پاسخ جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهرداری فراتر از مسئولیت خود در حوزه پیشگیری از اعتیاد عمل کرده است

  • کد خبر: ۱۷۳۱۹۶
  • ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
شهرداری فراتر از مسئولیت خود در حوزه پیشگیری از اعتیاد عمل کرده است
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: این سازمان در حوزه مقابله با اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های این حوزه، فراتر از ماموریت‌ها و رسالت خود، ایفای نقش کرده و در این خصوص امیدواریم شاهد تقویت همکاری دیگر دستگاه‌های باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین باغگلی، با بیان اینکه شهرداری مشهد امروز در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌تواند مدعی باشد، اظهارکرد: معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان، با نگاه علمی و منطقی موضوعات را در این خصوص پیش برده است.

وی گفت: شهرداری مشهد در حوزه مقابله با اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های این حوزه، فراتر از ماموریت‌ها و رسالت خود، ایفای نقش کرده و در این خصوص امیدواریم شاهد تقویت همکاری دیگر دستگاه‌های متولی باشیم.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی و شهرداری مشهد افزود: براساس قانون، دانشگاه علوم پزشکی مسئول رسیدگی به معتادان متجاهر است، بهزیستی باید در حوزه پذیرش افراد بالای ۶۵ سال ورود کند و قوه قضائیه نیز باید در زمینه تفکیک و همگن‌سازی کمپ‌ها نقش‌آفرینی کند.

باغگلی تصریح کرد: امروز، آنچه مسلم بوده این است که شهرداری فراتر از مسئولیت‌ها و تکالیف قانونی در حوزه مقابله با اعتیاد، نقش‌آفرینی می‌کند.

راه‌اندازی سامانه شناسایی معتادان متجاهر

همچنین معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد، برای اولین بار در کشور، نسبت به راه‌اندازی سامانه «سراج» به منظور شناسایی معتادان متجاهر اقدام نموده که تاکنون ۶ هزار نفر را شناسایی کرده است.

مهدی ابراهیمی اظهارکرد: اولین نقصی که در این حوزه وجود داشت، فقدان بانک داده‌ای و آماری بود چراکه براساس گزارش‌های مختلف، این عدد از ۵ هزار نفر تا ۱۱ هزار نفر متغیر بود.

وی گفت: برهمین اساس، برای اولین بار در کشور، سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی «سراج» تشکیل شد تا نسبت به اسکن عنبیه، کد ملی و اطلاعات هویتی اقدام نماید؛ با تکیه بر همین سامانه، از اواخر سال ۱۴۰۰ تاکنون، حدود شش هزار نفر معتاد متجاهر شناسایی شده‌اند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: این اقدام ارزشمند و سازنده شهرداری مشهد که امروز در کشور اجرایی می‌شود، در شرایطی است که تکلیف صریحی در این خصوص نداریم.

ابراهیمی، پیشگیری از اعتیاد را دیگر فرآیند پیش‌بینی شده دانست و تصریح کرد: طی حدود یک دهه اخیر، موضوع اولویت‌دار برای سازمان‌های متولی در حوزه اعتیاد، ساماندهی معتادان متجاهر بوده و «پیشگیری» مغفول واقع شده است.

وی با بیان اینکه براساس بررسی‌های صورت گرفته، آخرین دوره آموزش مربیان در حوزه پیشگیری از اعتیاد مربوط به سال ۱۳۹۲ بوده، گفت: با توجه به همین کمبود، طرح شهید مهرورزی ایجاد شد و آموزش ۱۷۰۰ نفر در دستورکار قرار گرفت.

ابراهیمی با بیان اینکه در گام نخست، آموزش ۶۰۰ نفر از داوطلبان انجام و آزمون کتبی پس از برگزاری دوره آموزشی اخذ شد، افزود: پس از آزمون و مصاحبه، ۲۴۰ نفر قبول شده‌اند که از هفته آینده در قالب طرح «ترنم زندگی» فعالیت خود را در مساجد، مدارس و ... آغاز می‌کنند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اظهار کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی با بهره‌گیری از ظرفیت ۵۰ تشکل مردمی فعال در حوزه اعتیاد، اکران‌های تصاویر شهدای مبارزه با مواد مخدر و اکران و رونمایی از مستند «هیچکس منتظرت نیست» از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->