۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد
سرخط خبرها

مرکز رویش در محله چهاربرج مشهد آغاز به‌کار کرد

  • کد خبر: ۱۷۳۶۵۷
  • ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
مرکز رویش در محله چهاربرج مشهد آغاز به‌کار کرد
مدیریت شهری با هدف توانمندسازی و اشتغال‌زایی در محلات حاشیه شهر مرکز رویش جدیدی را در محله توس افتتاح کرد

کاملان | شهرآرانیوز؛ توانمندسازی مردم در محلات حاشیه شهر و هدف بازآفرینی و ایجاد اشتغال برای مردم یکی از کارویژه‌هایی است که از همان ابتدای تأسیس سازمان بازآفرینی به این مجموعه و بعد از آن دفاتر توسعه محلی سپرده شد. خیلی طول نکشید که تعداد زیادی کسب‌وکار کوچک خانگی در این محلات شناسایی شد که نیاز جدی به حمایت، ارتقا و جذب سرمایه و حتی یک مکان برای گسترش تولیداتشان داشتند و از آن طرف هم اشتغال‌زایی در این محلات به شدت حس می‌شد.

از دل این احساس نیاز به ایده ایجاد مراکز رویش نوین متولد شد؛ مراکزی که در آن‌ها همه تولید‌کننده‌های خانگی امکان گسترش فعالیتشان را دارند و به پیشران‌های اقتصادی متصل می‌شوند و هم افرادی که مستعد هستند و به کار نیاز دارند، آموزش می‌بینند و وارد بازار کار می‌شوند و به درآمد می‌رسند. از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ که اولین مرکز رویش نوین در محله نوده افتتاح شد تا امروز ۴ مرکز رویش ساخته و افتتاح و چیزی نزدیک به ۱۷۰۰ شغل هم در این مراکز ایجاد شده است. روز گذشته، اما هم‌زمان با سالروز حضور رهبر معظم انقلاب در خطه توس، پنجمین مرکز رویش در محله چهاربرج افتتاح و وارد مدار اشتغال‌آفرینی در توس شد.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد در حاشیه افتتاح این مرکز با تأکید بر اینکه دست‌نوشته رهبر معظم انقلاب در توس می‌تواند سند راهبردی توسعه این منطقه باشد گفت: شورای ششم از ابتدای فعالیتش تا امروز، همه تلاش خود را برای عمران، آبادانی، زیباسازی و توجه به حوزه تاریخی و فرهنگی توس براساس فرمایشات ایشان داشته است. امسال، اما رهبر معظم انقلاب دغدغه ویژه‌تری نسبت به حوزه اشتغال و کاهش تورم داشتند و بهترین اقدامی که برای گرامیداشت سالروز حضور رهبر معظم انقلاب در توس می‌توانستیم انجام دهیم، آغاز به کار مرکز رویش در محله چهاربرج بود که گامی مؤثر و مبارک در حوزه اشتغال و کارآفرینی است.

مجید طهوریان عسکری تأکید کرد: مرکز رویش محله چهاربرج، به همت سازمان فرهنگی و اجتماعی و همچنین سازمان بازآفرینی شهرداری ساخته و افتتاح شده است و از امروز شاهد حضور مردم بومی در این فضا، برای اشتغال خواهیم بود. ضمن اینکه مجموعه‌ها و نهاد‌های علمی نیز به عنوان بازوی کمک‌کننده می‌توانند در این عرصه نقش‌آفرینی کنند.

افزایش سرانه‌های اشتغال

وی با اشاره به افزایش سرانه اشتغال در توس با افتتاح این مرکز تصریح کرد: مرکز رویش نوین بی‌شک سرانه ایجاد اشتغال در منطقه تاریخی توس را افزایش خواهد داد؛ چون مشهد مقدس دو ظرفیت ارزشمند «سنگ هرکاره» و «گوهرسنگ‌ها» را در دل خود جای داده است که هر دو آن‌ها به خطه تاریخی توس برمی‌گردد که شهرداری باید برای استفاده از ظرفیت‌های این دو حوزه اهتمام جدی‌تری داشته باشد.

فعالیت ۱۰ پیشران کسب‌وکار

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد نیز از فعالیت ۱۰ پیشران کسب‌و‌کار در مرکز رویش نوین چهاربرج خبر داد و گفت: این پیشران‌ها پس از بررسی و جلسه هم‌اندیشی با جامعه محلی معتمدین و اعضای شورای اجتماعی محله از بین کارآفرینان و تولیدکنندگان کسب‌وکار‌های خانگی انتخاب شده اند و اکنون در این مرکز چهار فضای کارگاهی وجود دارد و ۱۰پیشران در آن مستقر شده‌اند.

علی رضازاده همدانی با اشاره به مشاغلی که در این مرکز تا امروز فعال شده‌اند توضیح داد: در رسته دست‌بافت‌ها از قالی‌بافی بسیار استقبال شده و در حوزه تولیدات چرم هم رشد پیشران حاضر در مرکز رویش نوین چهاربرج توانسته هم با برند‌های معتبر و معروف کشوری قرارداد ببندد و سفارش بگیرد و هم به دنبال ثبت برند خودشان هستند. عروسک‌سازی، تولید انواع پوشاک و لوازم آشپزخانه هم از دیگر کارگاه‌های فعال در این مرکز است که از آن‌ها استقبال شده است و مشغول کار هستند.

پیوند کسب‌وکار‌ها با دانش‌بنیان‌ها

فعالیت مرکز رشد دانشگاه فردوسی و پارک علم و فناوری در رویش نوین چهاربرج موضوع دیگری بود که رضازاده درباره آن صحبت کرد و درباره این ابتکار توضیح داد: در کنار جامعه محلی، مرکز رشد دانشگاه فردوسی و پارک علم و فناوری در مرکز رویش نوین حضور دارند و سعی کردیم با توجه به اهمیت کارآفرینی و تولیدات و مشاغل خانگی و دغدغه رهبر معظم انقلاب که به پیوند خوردن دانش‌بنیان‌ها با تولیدات و کسب‌وکار‌های خرد خانگی تأکید دارند، این کار برای نخستین بار در کشور در مراکز رویش نوین اتفاق بیفتد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->