هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد
سرخط خبرها

صدور اسناد مالکیت در خراسان رضوی ۱۸ درصد رشد کرد

  • کد خبر: ۱۷۳۸۳۱
  • ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
صدور اسناد مالکیت در خراسان رضوی ۱۸ درصد رشد کرد
«در سه ماه نخست امسال ۷۷‌هزار‌و‌۳۴۶ سند مالکیت در خراسان‌رضوی صادر شده است.» این آمار که مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان‌رضوی اعلام کرده است، از رشد ۱۸‌درصدی اسناد مالکیت صادره در‌این‌بازه زمانی حکایت دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمرتضی مولوی‌پور در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، با بیان اینکه حدود ۷ درصد مجموع اسناد مالکیت کشور در خراسان‌رضوی صادر شده است، اظهار کرد: از این میزان ۳ هزارو ۱۸۴ سند مالکیت در راستای اجرای قانون سامان‌دهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن با ۵۰‌درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال صادر شده است.

او ادامه داد: ۱۴۵۰ سند مالکیت نیز در راستای اجرای قانون تعیین‌تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی با رشد ۲۹ درصدی برای متقاضیان صادر و تحویل شده است. در مجموع در سه ماه نخست امسال ۷۷‌هزار‌و‌۳۴۶ سند مالکیت در خراسان‌رضوی صادر شده که از رشد ۱۸‌درصدی اسناد مالکیت صادره در‌این‌بازه زمانی حکایت دارد.

اسناد مالکیت تک‌برگ برای کشاورزان

مولوی‌پور با اشاره به افزایش ۹۴‌درصدی صدور اسناد اراضی کشاورزی، بیان کرد: در‌همین‌راستا، امسال ۱۰۲۹ سند مالکیت تک‌برگ به کشاورزان تحویل شده است. البته این صدور و تحویل اسناد، بهترین فراخوان و تبلیغ برای مراجعه کشاورزان و مالکان در راستای دریافت اسناد مالکیت اراضی کشاورزی است.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان‌رضوی درباره مزایای سند تک‌برگ گفت: پیشگیری از تعرض به املاک و اراضی کشاورزان و امکان بهره‌مندی از این اسناد به عنوان وثیقه و پشتوانه مالی جزو موارد تشویقی برای کشاورزان است.

بیشترین تشکیل پرونده برای مهریه

مولوی‌پور با اشاره به تشکیل ۸ هزارو ۲۸۹ پرونده اجرایی جدید در استان، اظهار کرد: در این زمینه شاهد رشد ۱۸‌درصدی تشکیل پرونده اجرایی در استان هستیم که ۵ هزار‌و‌دو مورد مربوط به تشکیل پرونده مهریه بوده که بالاترین میزان تقاضا را به خود اختصاص داده؛ همچنین ۵ هزار‌و‌۶۲۰ پرونده اجرایی مختومه شده است.

مدیرکل ثبت‌اسناد استان همچنین آمار ازدواج و طلاق‌های ثبت‌شده در استان در سه ماه نخست امسال را که در دفتر‌های رسمی ازدواج به ثبت رسیده، ۱۲‌هزار‌و‌۱۷۵ واقعه ازدواج و ۴ هزار‌و‌۹۲۹ واقعه طلاق اعلام کرد و افزود: این آمار نشان‌دهنده کاهش ۲.۷۲‌درصدی طلاق در خراسان‌رضوی نسبت به مدت مشابه پارسال است.

او بیان کرد: در ۱۵۰ مزایده‌ای که در شعب اجرایی اسناد رسمی استان برگزار شده است، در سه ماه نخست امسال، بیش از ۳۵۷.۳‌میلیارد تومان از مطالبات بانک‌های دولتی، خصوصی و مؤسسات مالی و اعتباری وصول شده است که نشان از افزایش ۱۳‌درصدی این آمار به نسبت سه ماهه سال گذشته دارد.

سیدمرتضی مولوی‌پور در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، با اشاره به تشکیل ۸ هزارو ۲۸۹ پرونده اجرایی جدید در استان، اظهار کرد: در این زمینه شاهد رشد ۱۸‌درصدی تشکیل پرونده اجرایی در استان هستیم که ۵ هزار‌و‌دو مورد مربوط به تشکیل پرونده مهریه بوده که بالاترین میزان تقاضا را به خود اختصاص داده؛ همچنین ۵ هزار‌و‌۶۲۰ پرونده اجرایی مختومه شده است.

رشد ۱۸‌درصدی صدور اسناد مالکیت در خراسان رضوی

«طی سه ماهه امسال ۷۷‌هزار‌و‌۳۴۶ سند مالکیت در خراسان‌رضوی صادر شده است.» این بخشی از گفته مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان‌رضوی است که از رشد ۱۸‌درصدی اسناد مالکیت صادره در این بازه زمانی حکایت دارد.

مولوی‌پور با بیان اینکه حدود ۷ درصد مجموع اسناد مالکیت کشور در خراسان‌رضوی صادر شده است، اظهار کرد: از این میزان ۳ هزارو ۱۸۴ سند مالکیت در راستای اجرای قانون سامان‌دهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن با ۵۰‌درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادر شده است.
او ادامه داد: ۱۴۵۰ سند مالکیت نیز در راستای اجرای قانون تعیین‌تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی با رشد ۲۹‌درصدی برای متقاضیان صادر و تحویل شده است.

صدور اسناد مالکیت تک‌برگ برای کشاورزان

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان‌رضوی با اشاره به افزایش ۹۴‌درصدی صدور اسناد اراضی کشاورزی بیان کرد: در‌همین‌راستا، امسال ۱۰۲۹ سند مالکیت تک‌برگ به کشاورزان تحویل شده است. البته این صدور و تحویل اسناد، بهترین فراخوان و تبلیغ برای مراجعه کشاورزان و مالکان در راستای دریافت اسناد مالکیت اراضی کشاورزی است. او در‌خصوص مزایای سند تک‌برگ گفت: پیشگیری از تعرض به املاک و اراضی کشاورزان و امکان بهره‌مندی از این اسناد به عنوان وثیقه و پشتوانه مالی جزو موارد تشویقی برای کشاورزان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->