صدور سماکارت و فراهم شدن امکان سفر نیم‌بها برای معلولان ۹۰درصد معوقات دانشجویان بهزیستی خراسان رضوی پرداخت شد جان باختن نخبه کنکوری دارای معلولیت مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی(۱۵اردیبهشت۱۴۰۳) فعالیت بیش از ۱۷۰ معلم دارای معلولیت در مدارس خراسان رضوی سامانه مشخصات دانشجویان دارای معلولیت تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ فعال است واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو
سرخط خبرها

توسعه ناوگان اورژانس اجتماعی بهزیستی در دستور کار

  • کد خبر: ۱۷۴۹۳۲
  • ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
توسعه ناوگان اورژانس اجتماعی بهزیستی در دستور کار
وزیر کشور گفت: در دولت مردمی سیزدهم علاوه بر مراکز اورژانس اجتماعی موجود در شهرها، برنامه های توسعه ای وجود دارد و در یک صد شهر دیگر در دستور کار هست و برنامه های بهزیستی برای تقویت اورژانس اجتماعی قابل تقدیر است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مراسم بازدید بازدید وزیر کشور از مرکز اورژانس اجتماعی و رونمایی از فاز جدید سامانه و شبکه سراسری بیسیم، روز سه شنبه ۲۷ تیرماه جاری برگزار شد.احمد وحیدی وزیر کشور در این برنامه با تبریک هفته بهزیستی و تسلیت ماه محرم گفت:کار بهزیستی و اورژانس اجتماعی بسیار ارزشمند، انسانی و اخلاقی است و ان شاالله با ثواب فراوان برای همه عزیزانی که مشغول به این خدمات بزرگ هستند

وی افزود: خدمات رسانی و همراه بودن با کسانی که به هر دلیل در زندگی دچار مشکلاتی شده اند و به تنهایی قادر به حل نیستند و باید حتما کمک شوند تا بتوانند از این گردنه به سلامت عبور کنند، خیلی مسئله مهمی است

وحیدی با اشاره به این مضمون شریف که عبادت بعد از ایمان به خدا، خدمت به خلق است، خدمات بهزیستی را مصداق این مضمون دانست و افزود:امیدوارم کار و عمل همه عزیزان که مشغول هستند، عبادت بزرگی برای آنان محسوب شود.

وزیر کشور خدمات اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت:ارائه پاسخ فوری، به موقع و در محل به عزیزانی که دچار مشکل شده اند، بسیار مهم است و البته باید کاری کنیم که آسیب‌های اجتماعی کلا از بین برود، اما تا رسیدن به آن نقطه، خدمات اورژانس اجتماعی بسیار ضروری و مهم است.

وی افزود:این خدمات امری انسانی، اخلاقی و اسلامی است و در همین دوره دولت مردمی سیزدهم، علاوه بر مراکز اورژانس اجتماعی موجود در شهرها، برنامه‌های توسعه‌ای وجود دارد و در یک صد شهر دیگر در دستور کار هست و برنامه‌های بهزیستی برای تقویت اورژانس اجتماعی قابل تقدیر است.

وزیر کشور در خصوص هم افزایی بهزیستی و وزارت کشور، خاطر نشان کرد: ارتباطات ما با بهزیستی بسیار قوی و صمیمی است و همانطور که در سال گذشته در کنار بهزیستی بودیم، امسال هم خواهیم بود و تا جایی که بتوانیم کمک خواهیم کرد.

این مقام مسئول همچنین با ضروری خواندن موضوع مناسب سازی گفت:جلسات متعددی در این حوزه برگزار شده و روند خوبی دارد. همچنین به همه استان‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ‌هایی شده است، اما نتایج عملی آن زمان می‌برد. ان شاالله با همت همه عزیزان در شهرها، شهرداری ها، ادارات و... شاهد وضعیت بهتری باشیم.

سامانه جامع هوشمند بهزیستی تا پایان تابستان رونمایی می‌شود

علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این برنامه ضمن تشکر از حضور چندین باره وزیر کشور در مراکز تخصصی، متنوع و مداخله‌ای سازمان بهزیستی، با ارائه گزارشی کوتاه تاریخچه و خدمات سازمان بهزیستی را معرفی کرد.

وی گفت:سازمان بهزیستی با بیش از ۱۶۰ماموریت، به ۷میلیون و ۵۱۹ هزار و ۳۷۱ نفر بر اساس سامانه بر خط به تفکیک جنسیت و با توجه به دهک‌های پیش بینی شده در نظام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خدمت رسانی می‌کند.

قادری افزود:همچنین ۱ میلیون و ۴۷۱ هزار خانوار تحت پوشش دریافت مستمری هستند که به صورت ماهیانه و بر اساس قانون نظام پرداخت یارانه‌ها در سازمان هدفمندی یارانه‌ها شکل می‌گیرد و خدمات دیگر شامل کمک معیشت، هزینه امداد کودکان، حق پرستاری و... انجام می‌شود.

وی در خصوص افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی گفت: افرادی که به بهزیستی مراجعه کرده اند ۱میلیون و ۴۳۹هزار و ۲۲۵نفر فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی هستند، اما بر اساس آمایش سرزمینی پیش بینی می‌شود بین ۸تا ۱۵درصد افراد جامعه دچار معلولیت باشند و باید با یک نظام بر خط و مراجعه محوری، آن‌ها را بر اساس نوع معلولیت شناسایی کنیم.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->