قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستاجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است فرماندار مشهد: از طلافروشان فراتر از قانون چیزی نمی‌خواهیم | کسانی که مغازه هایشان پلمب شده، براساس روال قانونی بوده‌ است سال گذشته ۲۸ درصد منابع از بانک‌های خراسان رضوی خارج شد واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس منتفی شد تعویض ۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی جزئیات تازه‌ترین تغییر سن و شرط بازنشستگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق کشور در مشهد رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد؛ لزوم رفع ابهام حقوق کارکنان شرکت های خدماتی سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نظارت بر واحدهای صنفی طلافروش در مشهد ادامه دارد ارسال فهرست سهام‌داران مشکوک در سقوط بورس، به دادسرا چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس جریمه ۱.۲ میلیون‌تومانی برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیین‌نامه واردات خودرو‌های نو دستخوش تغییر می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۷۶۹۶۴
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
آیین‌نامه واردات خودرو‌های نو دستخوش تغییر می‌شود؟
اخیرأ وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه تحول در وضعیت موجود خودرو‌ها از جهت عرضه و تمرکز بر خودرو‌های برقی، اعلام کرد که تا کمتر از ١٠ روز آینده، آیین‌نامه واردات خودرو‌ها تدوین می‌شود؛ حال سوال این است که آیا آیین‌نامه واردات خودرو‌های «نو» نیز تغییر خواهد داشت؟

به گزارش شهرآرانیوز، به تازگی عباس علی‌آبادی از در شرف تدوین بودن آیین‌نامه واردات خودرو‌ها اعم از نو و کارکرده خبر داد و بر اهمیت نوآوری در صنعت خودرو تاکید کرد و گفت: بنا داریم که تحولی در وضعیت موجود خودرو‌ها به وجود آوریم؛ این تحول شامل عرضه مناسب‌تر خودرو‌ها و مهم‌تر، توجه به خودرو‌های برقی است.

طبق اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت، آیین‌نامه واردات خودرو‌ها چه کارکرده و چه خودرو‌های نو در شرف تدوین است و تا کمتر از ١٠ روز آینده این آیین‌نامه تدوین شود. 

آیین‌نامه خودرو‌های نو نیز برای واردات خودرو‌های برقی اصلاح می‌شود

شایان ذکر است که وزیر صمت از تدوین آیین‌نامه واردات خودرو به تاکید "اعم از نو و کارکرده" صحبت کرده است؛ با توجه به اینکه آیین‌نامه واردات خودرو‌ها نو سال گذشته پس از چندین بار رفت و برگشت میان سازمان و نهاد‌های مختلف و مجلس شورای اسلامی در نهایت به تصویب رسید و نهایی شد، طبق اظهار نظر وزیر صمت، این سوال پیش آمد که ممکن است که تغییر در آیین‌نامه واردات خودرو‌های نو نیز ایجاد شود؟

این موضوع از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد پیگیری قرار داده شد.

طبق اعلام وزارت صمت، با توجه به اینکه ارجحیت وزارت صمت بر نوآوری در صنعت خودرو کشور و حرکت به سمت برقی‌سازی خودرو‌ها و واردات خودرو‌های برقی است، موضوع تدوین آیین‌نامه واردات خودرو‌ها برای خودرو‌های «نو» و «کارکرده»، به نوعی مربوط به اصلاح آیین‌نامه با اولویت واردات خودرو‌های برقی و تدوین آیین‌نامه برای خودرو‌های کارکرده است.

گفتنی است، چهارشنبه هفته گذشته (۴ مرداد ماه)، پس از تصویب "قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو"، رئیس جمهوری، مجوز واردات خودرو‌های کارکرده با عمر حداکثر پنج سال را جهت اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور ابلاغ کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->