آخرین وضعیت ثبت‌نام اتباع خارجی در سال تحصیلی پیش‌رو رئیس شرکت برق افغانستان: بدهی واردات برق از ایران را پرداخت کرده‌ایم کاظمی قمی در گفتگو با شهرآرانیوز: به دنبال صدور ویزای رایگان برای اتباع افغانستان در دهه کرامت هستیم گلشهر مشهد، نماد نوع‌دوستی ایرانیان کاظمی‌قمی در مشهد | اولین جلسه هماهنگی استانداران استان‌های همجوار با افغانستان در مشهد برگزار شد + فیلم از سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلاری طالبان در چابهار چه می‌دانیم؟ افغانستان و ترکمنستان ۱۳ قرارداد تجاری به امضا رساندند فوتسال افغانستان در جدیدترین رده‌بندی فیفا در جایگاه سی‎‌ام قرار گرفت قوانین مربوط به ورود غیرقانونی مهاجرین؛ ناقص و نیازمند بازنگری محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد خسارات جانی و مالی سیل در افغانستان | ۱۶ تن جان باختند + عکس طالبان: هرات به‌ زودی قطب تحولات اقتصادی خواهد شد سازمان همکاری اسلامی خواستار تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شد بلوکیان: برخی حرف‌ها در رابطه با مهاجران ناثواب و خطرناک است عروس کشان به سبک عبدالحمید خراسانی | فرمانده حامی طالبان برای چهارمین بار ازدواج کرد + فیلم ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد
سرخط خبرها

ستاره تکواندوی افغانستان، هدایت تیم ملی تکواندوی نیوزیلند را به عهده گرفت

  • کد خبر: ۱۷۷۹۱۲
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
ستاره تکواندوی افغانستان، هدایت تیم ملی تکواندوی نیوزیلند را به عهده گرفت
روح‌الله نیکپا، تنها مدال‌آور ورزش افغانستان در المپیک، هدایت تیم ملی تکواندوی نیوزیلند را به عهده گرفت.

شهرآرانیوز؛ روح‌الله نیکپا، عضو سابق تیم ملی تکواندوی افغانستان و دارنده دو مدال برنز از بازی‌های المپیک ٢٠٠٨ پکن و ٢٠١٢ لندن، به عنوان مربی تیم ملی تکواندوی نیوزیلند انتخاب شد.

نیکپا سابقه مربی‌گری تیم ملی تکواندوی نوجوانان افغانستان را نیز در کارنامه دارد.

روح الله نیکپا، تنها ورزشکار تاریخ ورزش افغانستان است که دو مدال از بازی‌های المپیک در رده بزرگسالان به‌دست آورده است.

نیکپا به غیر از دو مدال المپیک ٢٠٠٨ و ٢٠١٢، دو مدال برنز در سال‌های ٢٠٠٨ و ٢٠١٤ و یک مدال نقره در سال ٢٠١٢ از مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا کسب کرده است.

او همچنین یک مدال برنز از رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ٢٠١١ به دست آورده است.

نیکپا، اسطوره ورزش افغانستان، اولین و آخرین مدال‌آور کشور از بازی‌های المپیک است و چند سال می‌شود که به نیوزیلند پناهنده شده و به تازگی مربی‌گری تیم ملی تکواندوی نیوزیلند را برعهده گرفته است.

اسطوره تکواندوی افغانستان در این‌باره در صفحه فیس بوک خود نوشته است:

«افتخار می‌کنم که از سوی فدراسیون تکواندوی نیوزیلند به عنوان مربی تیم ملی تکواندوی این کشور منصوب شدم.»

او در ادامه نوشته است: «متعهد هستم که با ارائه دانش و مهارت‌هایم این تیم را به سطح تازه‌ای رسانده و همه با هم برای تکواندوی نیوزیلند تاریخ‌سازی کنیم.»

نیکپا تکواندو را از سن ۱۰ سالگی در کابل آغاز کرد. با آغاز جنگ در افغانستان همراه با خانواده او به ایران مهاجرت و ورزش تکواندو را ادامه داد. پس از آن او به عضویت تیم تکواندوی پناهندگان افغانستان در ایران درآمد. او در سال ۱۳۸۳ به کابل بازگشت و تمریناتش را برای آماده‌سازی مسابقات المپیک پی‌گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->