ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | رفاه کارگر در موضوع معیشت آن گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر
سرخط خبرها

نخستین جشنواره «کارآفرین شو» به کار خود پایان داد

  • کد خبر: ۱۷۸۱۶
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
نخستین جشنواره «کارآفرین شو» به کار خود پایان داد
گزارشی از جشنواره بانوان توانمند کارآفرین «کارآفرین شو»
فرزانه شهامت - عادت کرده‌ایم به برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌هایی که در آن مسئولان ملی و محلی متکلم وحده باشند و مهمانان مراسم، چه با صحبت‌های سخنران موافق باشند چه مخالف، در سکوت صرفا بشنوند. محتوای سخنرانی‌ها هم کمابیش مشابه است و می‌شود آن را در گزارش‌هایی از جنس «ما خیلی خوب عمل کردیم» خلاصه کرد. بر هم زدن این رویه، مهم‌ترین تفاوت اختتامیه جشنواره «کارآفرین شو» با برنامه‌های مشابه بود.

بسترسازی با ما، اجرا با شما
مراسم به شیوه ted talks برگزار شد و هر‌کدام از ۵ بانوی سخنران، ۱۸ دقیقه برای گفتن از تجربه‌هایشان فرصت داشتند. آن‌ها چهره‌های شناخته‌شده‌ای نبودند و در فلان مجموعه دولتی یا خصوصی، سمت دهان‌پرکنی نداشتند، اما به گواه هیئت داوران جشنواره، تجربه‌های دشواری که از سر گذرانده بودند تا به یک کارآفرین تبدیل شوند، ارزش شنیدن داشت و این تازگی را می‌شد از روی وجد مهمانان همایش و تشویق‌هایی که هر‌چند‌دقیقه یک‌بار، فضای تالار شهر را پر می‌کرد فهمید. این جشنواره به همت معاونت فرهنگی‌اجتماعی شهرداری مشهد برگزار شده بود. البته آن‌طور که معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد می‌گفت شهرداری صرفا بسترساز بوده است و کنشگران این حوزه مجری بوده‌اند.
رضا دانای‌سیج که برای قدردانی از بانویی کارآفرین روی صحنه رفته بود، کوتاه صحبت کرد و گفت: در این دوره از مدیریت شهری سعی کرده‌ایم جز عمل به وظایف ذاتی خود، به دنبال نوآوری در حوزه فعالیت‌های انسانی باشیم و «کارآفرین شو» در همین راستا بوده است. او ادامه داد: این جشنواره یک آغاز برای معرفی زنان توانمند و کارآفرینی است که می‌توانند باعث توسعه توانمندی در دیگران شوند. نکته دیگری که او گفت اعلام آمادگی برای دریافت نظرات درباره توسعه کارآفرینی زنان و در اختیار قرار دادن امکاناتی مانند فرهنگ‌سرا‌ها و پارک‌ها بود. دانای‌سیج با بیان اینکه برای راهبر بودن در این زمینه ادعایی نداریم و صرفا خادم مردم و زنان بزرگوار شهرمان و حامی فعالیت‌های یادشده هستیم، تأکید کرد: ما در سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بسترسازی می‌کنیم و از کنشگران و فعالان این حوزه‌ها می‌خواهیم دست اندرکار باشند.

مدیریت چندگانه زنان
مدیرکل توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی تنها مسئول دولتی بود که در این مراسم صحبت کرد. او با اشاره به خلأ‌های موجود در پرورش زنان کارآفرین روی برگزاری دوره‌های آموزشی برای رفع آن‌ها تأکید کرد. کوکب موسوی مدیریت مالی و کمبود باورمندی به خود را از کاستی‌های یادشده برشمرد و افزود: کمبود اعتمادبه‌نفس در مورد توانایی‌ها باعث بروز مشکلاتی در تقبل مسئولیت از سوی زنان شده است. ادامه صحبت‌های او اشاره به نیمه پر ماجرا و ویژگی‌های مثبت این قشر داشت. موسوی با بیان اینکه پیشتازی در مهارت‌های ارتباطی یکی از دلایل موفقیت و برتری‌های زنان کارآفرین است، ادامه داد: مدیریت چندگانه و پذیرش هم‌زمان نقش همسری، مادری و مدیریتی ویژگی زنان کارآفرین ما و برازنده زن مسلمان ایرانی است. او از مهمانان مراسم خواست با استفاده از راه‌های ارتباطی‌ای مانند مجمع مشورتی بانوان که در مشهد و شهرستان‌ها فعال است، برای انتقال موانع اشتغال و کارآفرینی زنان استفاده کنند.

۲ گام برای یک هدف
«در فیلم‌های خارجی یا برنامه‌هایی مثل ted talks ایده‌ها و الگو‌ها معرفی می‌شود، اما ما مشابه آن‌ها را برای زنان موفقی که توانسته‌اند هم در کار خانه و هم در فعالیت‌های اقتصادی‌اجتماعی موفق باشند نداشته‌ایم.» دبیر جشنواره «کارآفرین شو» با بیان این جملات، به نقش شهرداری در برپایی جشنواره این‌طور اشاره کرد: «کارآفرین شو» ایده‌ای بود که از سوی مرکز توسعه اقتصادی زنان به شهرداری مشهد، پیشنهاد و با استقبال معاونت فرهنگی‌اجتماعی همراه شد.
نسرین یوسفی هدف از برپایی این رویداد اجتماعی‌اقتصادی را ساده و روشن این‌طور توضیح داد: هدفمان در گام نخست شناسایی زنانی بود که توانسته بودند ایده‌شان را به کسب‌وکار تبدیل کنند. الگوسازی آن‌ها برای جامعه زنان گام دوم بود.
او ادامه داد: شناسایی این زنان در ۵ حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، مشاغل خانگی و هنری تا دهم بهمن ادامه داشت. اطلاع‌رسانی از راه‌های ارتباطی مختلف و مکاتبه با دستگاه‌های اجرایی انجام شد.
در پایان این مراسم از ۵ بانوی شایسته تقدیر قدردانی شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->