فروش نمایشگاه کتاب تهران تاکنون چقدر بوده است؟ (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مانوئل گارسیا رولفو به «دنیای ژوراسیک» می‌رود امیر غفارمنش و مجتبی شفیعی «سینگل» می‌شوند! فصل جدید «صباهنگ» روی آنتن صبا + زمان پخش هوتن شکیبا: دوست داشتم در فیلم «طعم گیلاس» بازی کنم رضا عطاران در جشن تولد کیانوش عیاری + عکس اکران و دوبله زنده فیلم «اوپنهایمر» در سینما هویزه مشهد + زمان اکران پاسخ وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم بدون مجوز رسول‌اف کنسرت «نمایش سیصد» «سهراب پورناظری» روی صحنه فیلم «چی دا» با بازی شهرام عبدلی در شبکه دو + زمان پخش اهدای جایزه «هلال طلایی» به سریال «آمرلی» با بازی مصطفی زمانی «مسخ نرگس» پروانه نمایش گرفت | نقش‌آفرینی جمشید هاشم‌پور در یک اثر معمایی محمد خزاعی دبیر چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر شد تخصیص بن یک‌میلیون‌تومانی خرید کتاب به خبرنگاران و فعالان رسانه «راجر کورمن» چهره بزرگ سینمای مستقل درگذشت ضرورت رویارویی مدرن با شاهنامه
سرخط خبرها

تمرکز بر جامعه مصرف‌کننده محصولات فرهنگی یکی از کلید‌های جذب مخاطب است

  • کد خبر: ۱۷۹۱۲۰
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
تمرکز بر جامعه مصرف‌کننده محصولات فرهنگی یکی از کلید‌های جذب مخاطب است
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با توجه به اهمیت مسئله کتاب و کتاب خوانی و گسترش کتاب الکترونیک، تمرکز روی جامعه مصرف‎کنندگان را یکی از کلید‌های جذب مخاطب معرفی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز استانداری خراسان رضوی میزبان نشستی میان معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری و مدیرعامل شرکت نگین رایانه و مدیرعامل انتشارات به نشر بود. در این نشست، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان گفت: موضوع «اقتصاد فرهنگ» از مقولاتی است که همواره مشغله ذهنی من است و اعتقاد دارم بخش عمده‎ای از ناکارآمدی‎های ما در عرصه فرهنگ به دلیل ضعف ما در مسئله اقتصاد فرهنگ است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد، توانمندی اقتصادی را برای مجموعه‌های فرهنگی مهم دانست و افزود: امروزه بیشتر مجموعه‌های فرهنگی ما وابسته و مصرف کننده هستند و اگر بودجه و حمایت دولتی نباشد، انجام فعالیت‎های فرهنگی متوقف می‌شود. از این رو ایجاد توانمندی اقتصادی در موضوع‌های فرهنگی مهم است و باعث می‌شود علاوه بر استقلال مالی، فضای انحصاری موجود شکسته شود و فضای رقابتی در عرصه فرهنگ و خدمات فرهنگی شکل بگیرد.

او با توجه به اهمیت مسئله کتاب و کتاب خوانی و گسترش کتاب الکترونیک، تمرکز روی جامعه مصرف‎کنندگان را یکی از کلید‌های جذب مخاطب معرفی کرد و گفت: اگرچه برای رشد یک نرم افزار کتاب خوان به همکاری ناشران و تبلیغات نیازمندیم، می‌توان با تعریف بسته برنامه‌هایی به سراغ جامعه هدف و مصرف کننده رفت و با ارائه خدماتی ویژه تعداد مخاطب نرم افزار را افزایش داد.

گنابادی نژاد در بخشی دیگر از صحبت هایش تأمین کتاب‌های موردنیاز زائران بین المللی را از حوزه‌های مغفول در خدمات کتاب خوان‌ها برشمرد و تأکید کرد: ارائه کتاب با زبان عربی و زبان‌هایی که در حوزه مخاطب شیعه پرکاربرد است، از ضروریات امروز است و مزیت رقابتی خوبی را نیز ایجاد می‌کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی درباره هرگونه پشتیبانی از اقدامات فرهنگی در چهارچوب سیاست‌های انقلابی و اسلامی اعلام آمادگی کرد. در این نشست، حسین سعیدی، مدیرعامل انتشارات به نشر، نیز درباره سابقه فعالیت این انتشارات در حوزه نشر الکترونیک و تعداد کتاب‌های الکترونیک متنی و صوتی توضیحاتی ارائه کرد و در ادامه به سابقه همکاری به نشر با فراکتاب اشاره و به گسترش همکاری‌ها و بهره گیری از این ظرفیت در حوزه توسعه نشر الکترونیک تأکید کرد.

همچنین، مدیرعامل شرکت نگین رایانه از سوابق فعالیت‌های این شرکت گزارشی ارائه داد و افزود: یکی از بزرگ‌ترین برکات و موهبت‌های این شرکت؛ اجرا و پشتیبانی سامانه پاسخگویی به سؤالات شرعی حرم مطهر رضوی است. این سامانه بیش از هشت سال است که با شماره ۳۲۰۲۰ به صورت کاملا مکانیزه و هوشمند به سؤالات شرعی پاسخ می‌دهد و خدمات ارائه می‎کند.

امید عابدشاهی راه اندازی نرم افزار کتاب خوان فراکتاب را فعالیت محوری حوزه کتاب این مجموعه معرفی و بیان کرد: بیش از ۱۰ سال است که به صورت تخصصی در حوزه کتاب الکترونیک خدمات ارائه می‎کنیم و اکنون بیش از ۳۵ هزار عنوان کتاب در این اپ وجود دارد و به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری آمادگی داریم تا ناشران همکار و کتاب‌های بارگذاری شده را گسترش دهیم و خدمات مطلوب در این حوزه ارائه کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->