حداقل «حقوق» بازنشستگان تامین اجتماعی؛ ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان برخورد پراید با تریلی در گناباد یک فوتی و سه مصدوم داشت خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیز‌هایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید مصرف کیک و بیسکوئیت‌ را به این دلیل قطع کنید ۹ توصیه ایمنی مهم آتش نشانی در پی بارش باران و وزش باد شدید در مشهد (۱۸ اردیبهشت) چرا نباید از فروشنده‌های سیار غذا بخریم؟ نشستن بیشتر از ۵ ساعت؛ افزایش ۲ سانتی‌متری دور کمر را به دنبال دارد اگر پنیر زیاد مصرف کنیم چه اتفاقی برایمان می‌افتد؟ هندوانه پخته سنگ کلیه را پودر می‌کند + نحوه تهیه مجازات حبس از ۲ تا ۵۸ سال برای شاهدان دروغگوی دادگاه‌ها درج تاریخ انقضا منقضی شد از درد دل برای کارفرما تا خیانت و جنایت! (۱۸ اردیبهشت) هشدار هواشناسی و راهداری درباره باران و گرد و خاک در جاده‌های خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت) ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک چطور با قلدری سایبری یا زورگویی مجازی برخورد کنیم؟
سرخط خبرها

اجرای قانون جوانی جمعیت به کجا رسید؟

  • کد خبر: ۱۷۹۲۹۰
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
اجرای قانون جوانی جمعیت به کجا رسید؟
دبیر ستاد ملی جمعیت گفت: ۵۰ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده و دستگاه‌ها وظایف بسیاری دارند و نیمی از وظایف قانون برعهده وزارت بهداشت است که در کنار ما قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید کاظم فروتن، در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در قانون جوانی جمعیت، اظهار کرد: مردم گلایه‌های بسیاری از اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دارند و بیشترین این انتقاد‌ها به وام‌های فرزندآوری و وام ازدواج بر می‌گردد.

وی افزود: سزارین یکی از مسائل مهم در قانون جوانی جمعیت است که به پیشگیری از آن توجه نشده است، نرخ سزارین در کشور ما ۵۴درصد از بارداری‌های زنان کشور را تشکیل می‌دهد این در حالی است که آمار‌های جهانی تنها ۲۰ درصد است.

دبیر ستاد ملی جمعیت با انتقاد از خودرو سازان در تحویل خودرو‌ها به خانواده‌ها، گفت: لازم است در این باره شفاف‌سازی‌هایی صورت بگیرد تا مشخص شود چرا به خانواده دارای شرایط، خودرو تحویل داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده است و دستگاه‌ها وظایف بسیاری دارند و نیمی از وظایف قانون برعهده وزارت بهداشت است که در کنار ما قرار دارد.

فروتن با نام بردن از دستگاه‌های پرتلاش در عرصه اجرای قانون جوانی جمعیت، گفت: وزارت بهداشت، وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی برای اجرای قانون در کنار ما بیشتر از سایر دستگاه‌ها بوده‌اند.

گله خانواده‌ها از اجرای طرح جوانی جمعیت

بهاره قشلاقی مادر سه قلو‌های مشهدی درباره اجرای قانون جوانی جمعیت و تأثیر آن در زندگی خانواده چندقلو‌ها گفت: بنده مادر سه قلوی ۲ و نیم ساله و یک فرزند پسر ۷ ساله هستم که امسال مدرسه می‌رود. چندقلو‌های ما تنها چندماه پیش از تصویب قانون جوانی جمعیت به دنیا آمده‌اند و به این خاطر هیچ چیزی به آن‌ها تعلق نگرفته است.

وی افزود: از طرف دولت‌ها تاکنون اقدام شاخصی برای ما صورت نگرفته است، چندین بار نامه‌ای به دفتر نهاد ریاست جمهوری ارسال کرده‌ایم، اما تاکنون پاسخی نگرفته‌ایم.

این مادر چندقلوی مشهدی گفت: سازمان بهزیستی تنها مستمری ماهانه‌ای به چندقلو‌های ما پرداخت می‌کند که به رغم فشار‌های مالی این میزان کافی نیست و تا یکسالگی به کودکان ما شیرخشک می‌دهند.

وی اضافه کرد: درباره قانون جوانی جمعیت نیز هیچ یک از خدماتی که در قانون به آن اشاره شده است شامل حال فرزندان ما نشد، فرزندان ما متولد فروردین ماه ۱۴۰۰ به دنیا آمدند، نتوانستیم در طرح خودروی مادران و نه طرح زمین‌های رایگان و... ثبت نام نکردیم و هیچ حمایتی از ما نکردند.

این مادر مشهدی یادآور شد: حتی پیش از به دنیا آمدن فرزندان نیز بنده شاغل بودم و دارای بیمه تأمین اجتماعی بودم، اما حقوق دو سوم مرخصی زایمان را پرداخت کردند. در مجموع ما مشکلات بسیاری داریم که می‌طلبد دولت و مجلس به طور جدی پیگیر مشکلات ما شوند و بتواند بخشی از آن‌ها را از دوش ما بردارند.

وی درباره میزان درآمد این خانواده دارای فرزند ۳قلو گفت: مسکنی از خود نداریم و مستأجر هستیم و در حال حاضر همسرم نیز کارمند یک بخش خصوصی است و با حقوق ۹ میلیون باید هزینه‌های زندگی ۴ فرزند را تأمین کند.

یک مادر سه قلو‌های اصفهانی گفت: فرزندانمان ۱۰ شهریورماه سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده‌اند، سه قلو داریم نه خانه‌ای از خود داریم و نه خودرویی و واقعاً نمی‌توانیم مخارج زندگی این بچه‌ها را تأمین کنیم.

خانم زارعی مادر یک سه قلوی مشهدی است، او نیز شرایطی مشابه دیگر خانواده‌ها دارد و می‌گوید: با بالا رفتن سن چندقلو‌ها، هزینه‌های خوراک و پوشاک این کودکان نیز افزایش می‌یابد و از این رو مجبورند خیلی نیاز‌های ضروری بچه‌ها را کنار بگذارند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->