نشست استاندار خراسان رضوی با دختران نخبه استان روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل، جایگزین «پنجشنبه» شد وزیر خارجه بر تسریع اجرای توافقات روسای جمهور ایران و تاجیکستان تاکید کرد سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه به صورت تمام الکترونیک خبرداد فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی: امنیت پایدار سطح کشور مدیون جانفشانی‌های شهدا است آیت‌الله علم‌الهدی: مادر محور هویت‌آفرین خانواده است | تربیت و انسان‌سازی، رسالت ذاتی هلال احمر فرمانده نیروی زمینی ارتش: برآورد کرده‌ایم انسداد مرز شرق کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسد سرلشکر موسوی در مشهد: با عملیات وعده صادق و طوفان‌الاقصی عمر رژیم صهیونیستی زودتر به پایان خواهد رسید + ویدیو نماینده تل‌آویو در سازمان ملل: آیا اکنون زمان مناسبی برای اعمال محدودیت‌ بر تسلیحات اسرائیل است؟ تروریست‌ها هفت کارگر پاکستانی را در گوادر کشتند دیدار جمعی از قاریان قرآن عازم حج تمتع با رهبر معظم انقلاب اسلامی + فیلم آیت‌الله علم‌الهدی: تولد فرزند، نقطه عطف زندگی زناشویی است | «فرهنگ‌سازی» و «حمایت»، دو راه حل بحران افزایش سن ازدواج طرح سامان‌دهی کارکنان دولت یکشنبه (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود تمایل ۵ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اردوغان: اسرائیل در تلاش است جنگ را به کل منطقه گسترش دهد آمادگی ۱۸ هزار و ۶۰۰ عامل اجرایی برای برگزاری دور دوم انتخابات در خراسان‌رضوی + فیلم سخنگوی وزارت خارجه روسیه: زلنسکی خائن است رئیس‌جمهور چین وارد بوداپست شد اعتراف بایدن به استفاده از بمب‌های آمریکایی برای کشتار غیرنظامیان در غزه وزارت ارتباطات از ارائه ۵۰۰ خدمت دولتی به صورت هوشمند خبرداد
سرخط خبرها

معاون اول رئیس‌جمهور سرزده از چند پمپ بنزین بازدید کرد

  • کد خبر: ۱۷۹۶۲۸
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
  • ۱
معاون اول رئیس‌جمهور سرزده از چند پمپ بنزین بازدید کرد
معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز پنجشنبه از چندین پمپ بنزین به صورت سرزده بازدید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز با وجود تأکید چند باره دولت مبنی‌بر عدم افزایش قیمت بنزین، همچنان برخی از رسانه‌های رسمی و غیررسمی شایعه گرانی بنزین را مطرح می‌کنند.

این در حالی است که دولت همواره تاکید کرده که قیمت بنزین در سال جاری افزایش نخواهد داشت و اعضای دولت سیزدهم در اظهارات خود این اطمینان را به مردم داده اند که دولت برنامه‌ای برای تغییر قیمت و افزایش نرخ فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین در دستور کار خود ندارد.

وزیر نفت در همین راستا چهارشنبه این هفته (۲۵ مرداد) در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: پیش از این بنده و همکارانم در شرکت پالایش پخش مصاحبه کردیم و برای صدمین بار تکرار می‌کنیم که هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت نیست.

وی با بیان اینکه در تامین بنزین جای نگرانی وجود ندارد، تصریح کرد: پالایشگاه‌های کشور تولید حداکثری برای بنزین را انجام می‌دهند و لجستیک قوی برای توزیع بنزین در ۴ هزار و ۴۰۰ جایگاه سوخت کشور وجود دارد.

وزیر نفت از مردم خواست به شایعات افزایش قیمت بنزین توجه نکنند و یادآور شد: حتی نسبت به سال گذشته به میزان ۱۵۰ میلیون لیتر افزایش ذخیره بنزین وجود دارد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور هم در تکذیبه‌ای که شب گذشته منتشر شد، نوشت: در هیچ یک از سطوح و مراجع تصمیم گیری دولت از جمله وزارت نفت، کمیسیون‌های تخصصی دولت و کارگروه ها، موضوع افزایش قیمت بنزین مطرح نیست.

در همین راستا و برای رفع نگرانی مردم، دولت به صرف انتشار تکذیبه و مصاحبه با رسانه‌ها اکتفا نکرد و رئیس جمهور دولتمردان خود را به میان مردم فرستاد تا با گفت و گوی بی واسطه و رو در رو با مردم به آن‌ها اطمینان دهند که قرار نیست افزایش قیمتی در حوزه بنزین و فراورده‌های نفتی صورت گیرد.

مخبر با حضور میدانی خود در جایگاه‌های بنزین و گفت و گوی بی واسطه با مردم که صبح پنجشنبه ۲۶ مرداد صورت گرفت، وضعیت جایگاه‌های پمپ بنزین را از مردم جویا شد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین پس از بازدید از جایگاه‌های سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی حضور یافت و وزیر نفت گزارشی از وضعیت جایگاه‌های سوخت به معاون اول رئیس جمهور ارائه کرد.

در این جلسه همچنین مدیران ستاد‌های منطقه‌ای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در برخی استان‌ها از طریق ویدئوکنفرانس گزارشی از تعداد و وضعیت جایگاه‌های عرضه سوخت ارائه کردند و از وضعیت و روند به نسبت مناسب تامین سوخت و خدمات رسانی به مردم در این استان‌ها خبر دادند.

معاون اول رئیس جمهور سپس از مرکز داده سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و واحد مانیتورینگ این مرکز بازدید کرد و با توضیحات مدیران مربوطه در جریان برنامه‌ها و اقدامات نظارتی قرار گرفت.

مخبر در پایان بازدید خود طی گفت و گویی خاطر نشان کرد: امسال دولت با اتفاقات جدیدی مواجه شد، مصرف سوخت ۱۳ درصد افزایش داشته و از ۱۰۱ میلیون به ۱۲۰ میلیون رسیده است. همچنین مسافرت‌های مردم افزایش خوبی داشته که دولت ضمن استقبال از این‌موضوع، موظف است تسهیلات را برای مردم فراهم کند تا بتوانند از فرصت‌ها استفاده کنند.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: در روز‌های اخیر به چند دلیل، شایعاتی در بحث گرانی بنزین مطرح شد در حالیکه دولت بار‌ها اعلام داشته برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

وی با اشاره به نگرانی مردم از شایعه گرانی بنزین، خاطر نشان کرد: مصوبه‌ای که محدودیت‌هایی را در کارت‌های سوخت جایگاه‌های سوخت اعمال می‌کرد در دامن زدن به این شایعات بی تاثیر نبود. خوشبختانه از روز گذشته وزارت نفت برای رفع نگرانی مردم بسیج شد.

مخبر با بیان اینکه شرایط جایگاه‌های سوخت در استان‌های کشور به روال عادی بازگشته است، تصریح کرد: در برخی استان‌ها مانند مشهد و اصفهان شیراز شرایط جایگاه‌های پمپ‌بنزین به روال عادی بازگشته است و تامین سوخت به خوبی انجام‌میگیرد و در بازدید میدانی که از برخی جایگاه‌ها در تهران داشتم شرایط عادی است.

به گفته معاون اول رییس جمهور ۱۵ جایگاه براساس گزارشی که مسئول پخش و پالایش تهران ارائه کرده دچار مشکل هستند که تصمیماتی برای رفع مشکلات آن‌ها اتخاد شده و ظرف چند ساعت آینده مشکلات این جایگاه‌ها رفع خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
0
1
به صاحب این ایامِ عزا قسم، سیستم آب سوز کردن انواع موتور توسط نخبه ایرانی ساخته شده ولی چند ساله داره خاک میخوره، یعنی هیدروژن آب O2 را جدا میکند و به موتور انتقال میدهد. شما را به خدا تعارض منافع را بگذارید کنار، برای نام و اعتبار ایران برای سلامتی مردم برای پاکی هوا و محیط زیست برای صرفه جویی منابع، این سیستم سوخت هیدروژنی انقلابی به پا خواهد کرد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->