آغاز به کار جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان همه چیز درباره سریال رخنه + بازیگران و خلاصه داستان جشن روز دختر در «باغ شادونه» دانلود آهنگ و ترانه با موضوع باران + متن «میشل یو» در «بلید رانر ۲۰۴۹» شباهت عجیب رضا عطاران با صدام حسین + عکس داستان «باستان» | کتاب‌فروشی قدیمی و تأثیرگذار شهر، امسال صدساله می‌شود انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی همه فن حریف | نگاهی به مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رضا عطاران به مناسبت سالروز تولدش + تصاویر حافظ افسانه‌های خراسانی | درباره حمیدرضا خزاعی به مناسبت نخستین سال روز درگذشتش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت» + زمان پخش ماجرای اعتصاب کارکنان در جشنواره کن ۲۰۲۴  فیلم‌های سینمایی تلویزیون در سومین هفته اردیبهشت (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت‌معصومه (س) + زمان پخش «سپند امیرسلیمانی» ازدواج کرد + عکس جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
سرخط خبرها

آیت‌الله نوری همدانی از برپا نشدن نماز جماعت صبح در برخی مساجد کشور انتقاد کرد

  • کد خبر: ۱۸۰۱۹۰
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
آیت‌الله نوری همدانی از برپا نشدن نماز جماعت صبح در برخی مساجد کشور انتقاد کرد
آیت الله نوری همدانی در دیدار منتخبان استانی نخستین همایش ملی تکریم فعالان مساجد از برپا نشدن نماز جماعت صبح در برخی مساجد کشور انتقاد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در آستانه برگزاری نخستین همایش ملی تکریم فعالان مساجد، ۳۰۰ نفر از منتخبان استانی این همایش با آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید دیدار کردند.

آیت الله حسین نوری همدانی در این دیدار، ضمن تسلیت ایام ماه صفر، موضوع مسجد را یکی از مطالب مهم اسلامی دانست و اظهار کرد: حضور در مساجد برای نماز که تضرع به درگاه پروردگار متعال است وظیفه همگانی، دینی و اسلامی است بنابراین باید اولین سعی و کوشش صاحبان سِمت، عناوین و مسئولیت‌ها در کشور، حضور در مساجد و تشکیل نماز جماعت باشد.

این مرجع تقلید ادامه داد: مسئولان و تصمیم‌سازان کشور باید با حضور در مساجد و قرار گرفتن در بین مردم سعی کنند تصمیماتی که برای اداره امور کشور می‌گیرند را مردمی کنند؛ زیرا از صدر اسلام همین‌گونه بوده و پیامبر اکرم (ص) همواره در مسجد و در محضر مردم حضور داشتند و تصمیمات مهم در مسجد اتخاذ می‌شده است.

او با تاکید بر اینکه امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... باید با حضور در اجتماع اسلامی مساجد تصمیم‌گیری شود، گفت: مسجد باید محور تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های کشور باشد.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین وظایف ائمه جماعات مساجد پرداخت و عنوان کرد: امام جماعت باید تک تک مامومین خود را بشناسد و به مسائل و مشکلات آنان واقف باشد.

این مرجع شیعی ضمن توصیه به بسیجیان جهت مطالعه مجموعه بیانات امام خمینی (ره)، با اشاره به بیانیه ایشان در حمایت از طلاب مجاهد که فرمودند «آفرین بر طلبه‌هایی که دیوار‌های فیضیه را در نوردیدند و در جبهه‌های جهاد و شهادت حضور پیدا کردند» یادآوری کرد: حضرت امام خمینی (ره) وقتی امر به حضور در جبهه می‌کردند رزمندگان اول در مساجد حضور پیدا می‌کردند و از مسجد به جبهه اعزام می‌شدند.

تاکید آیت الله نوری همدانی بر اهتمام به اقامه نماز صبح در مساجد

آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود، ضمن انتقاد از عدم برقراری نماز جماعت صبح در برخی مساجد کشور اظهار کرد: باید نسبت به افزایش جمعیت نمازگزاران صبح و ظهر اهتمام ویژه‌ای داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->