رییس قوه قضاییه در مشهد: باید زمینه مشارکت مردم در مسایل اقتصادی فراهم شود با حضور اژه‌ای، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی معارفه شد توصیه سخنگوی وزارت خارجه به نمایندگان پارلمان کانادا بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) «حسنعلی اخلاقی‌امیری» به‌عنوان پنجمین منتخب حوزه مشهدوکلات در مجلس، برگزیده شد + فیلم جدول نتایج انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی به تفکیک رأی، حوزه‌های انتخابیه و گرایش (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمریکا به نقض قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل اذعان کرد نتایج غیررسمی انتخابات مرحله دوم مجلس در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام نتایج اولیه دور دوم انتخابات مجلس تهران (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاخ سفید: کشور فلسطین با مذاکرات تشکیل می‌شود حمایت اتحادیه اروپا از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل استقبال حماس از تصویب عضویت کامل فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل توضیحات رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی درباره روند پایان رای‌گیری در مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) آتش‌سوزی شدید در «کریات شمونه» پس از حمله موشکی حزب الله + فیلم (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۵۵ موشک و راکت از لبنان به شمال فلسطین اشغالی + فیلم پایان فرایند رأی‌گیری دومین مرحله دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد و آغاز شمارش آرا + فیلم (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) زمان انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شد اوکراین به زودی اولین جنگنده F-۱۶ خود را دریافت می‌کند انتخابات در مشهد و کشور تا ساعت ۲۱ تمدید شد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید رئیس بازرسی انتخابات خراسان رضوی از تعدادی شعب اخذ رأی در مشهد
سرخط خبرها

تفاهمنامه برقی ایران و عراق فعلا متوقف است

  • کد خبر: ۱۸۱۰۳
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
تفاهمنامه برقی ایران و عراق فعلا متوقف است
رییس کمیته صادرات سندیکای برق ایران گفت: یک بخش از تفاهمنامه برقی ایران و عراق انجام و باقی بخش ها به دلیل تغییرات سیاسی اقتصادی عراق فعلا متوقف شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، پیام باقری، رئیس کمیته صادرات سندیکای برق ایران درباره آخرین وضعیت تفاهمنامه برقی بین ایران و عراق گفت: به دلیل شرایط سیاسی و تحولات عراق، اجرای این تفاهمنامه فعلاً متوقف شده است. چرا که تغییرات در کابینه این دولت می‌تواند بر این تفاهمنامه تأثیرگذار باشد و ما منتظر اقدامات لازم از سوی عراقی‌ها هستیم.

وی افزود: منتظریم تا شرایط سیاسی عراق به ثبات برسد و ما مواضع خود را پیگیری کنیم. اما از این تفاهمنامه تنها یک بخش که سنکرون کردن شبکه برقی دو کشور تا پایان ۲۰۱۹ میلادی بود انجام شد.

به گفته این مقام مسؤول در آبان امسال با حضور مقامات ایرانی و عراقی شبکه برق دو کشور سنکرون شد. اما بخش بعدی این تفاهمنامه مربوط به کاهش تلفات شبکه برق عراق است که باید در سال ۲۰۲۰ میلادی انجام شود و با وجود اینکه مقدمات آن فراهم شده و برنامه اجرایی آن از سوی ایران ارائه شده، اما فعلاً به دلیل شرایط عراق متوقف است.

باقری اظهار داشت: ایران در حال پیگیری امضای تفاهمنامه‌ای با سوریه، مشابه تفاهمنامه با عراق است که در همین ارتباط چندی پیش یک هیأت کارشناسی با همراهی وزارت نیرو برای بررسی بیشتر اوضاع صنعت برق سوریه به این کشور اعزام شده‌اند.

وی گفت: زمانی که این هیأت بازگردند، مقامات بلند پایه دولتی و خصوصی ایران به سوریه می‌روند تا یک پروتکل مشابه آنچه با عراق داریم، امضا کنیم.
 
منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->